Bliv ked af det og lidt sur+ forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.602 visninger
51 svar
34 synes godt om
5. december 2014

Anonym trådstarter

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Nu er der en del der tænker over navne for om det kan mobbes... Men børn(og voksne) og de hedder Sne eller Kasper.

Jeg ville bare sige; Tja det er specielt, men det er det navn vi kan li og så er den ikke længere. Og at det ligeså godt kan være hendes børn der bliver mobbet.

Jeg må dog indrømme at jeg også synes det er specielt navn, I DK.. Tror aldrig jeg har mødt en Nancy. Men det betyder ikke at jeg synes det er grimt, bare ikke min stil.

Nej du er ik gak, hun kritisere dit barns navn og siger at det nok bliver mobbet. Det er ikke fair.

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nu er der en del der tænker over navne for om det kan mobbes... Men børn(og voksne) og de hedder Sne eller Kasper.

Jeg ville bare sige; Tja det er specielt, men det er det navn vi kan li og så er den ikke længere. Og at det ligeså godt kan være hendes børn der bliver mobbet.

Jeg må dog indrømme at jeg også synes det er specielt navn, I DK.. Tror aldrig jeg har mødt en Nancy. Men det betyder ikke at jeg synes det er grimt, bare ikke min stil.

Nej du er ik gak, hun kritisere dit barns navn og siger at det nok bliver mobbet. Det er ikke fair.

Tusind tak for svar

så det ikk mig der overfølsom eller gak. 

Og helt fair og ærligt at du siger at det bare ikk din stil. Og self at vi alle forskelig. 

Men følte bare at hun kritiseret mit barns navn. Hun åbentlyst har kritiseret min lille piges navn. Og nærmest dømt hende allerede nu at vil blive mobbet. (Lyder som om , pga det har hun da bestemt)

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Og tror det ca 2000 der hedder det i dk eller sådan noget

Anmeld

5. december 2014

M &.I

Jeg synes det er et flot navn, en arabisk sanger hedder nancy. 

Hun er nok misundelig !

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Mor&prins skriver:

Hun er nok misundelig !

Misundelig på navnet? Eller pga jeg har en pige? 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Mor&prins skriver:

Hun er nok misundelig !

Og hehe ved jeg godt 

hun inspireret mig til navnet 

synes virkelig det er et smukt navn

Anmeld

5. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

så det ikk mig der overfølsom eller gak. 

Og helt fair og ærligt at du siger at det bare ikk din stil. Og self at vi alle forskelig. 

Men følte bare at hun kritiseret mit barns navn. Hun åbentlyst har kritiseret min lille piges navn. Og nærmest dømt hende allerede nu at vil blive mobbet. (Lyder som om , pga det har hun da bestemt)

Ja vi er alle forskellige. Kan huske da min bror fortalte min far hvad det nyeste barnebarn skulle hedde. Han skulle lige tygge på det, da det ikke lige var ham. 

Sådan ville jeg også føle det, hvis en kom hen og sagde, dit barn har et specielt/mærkeligt, det bliver nok mobbet. Altså det er jo ikke et specielt navn, det er et ganske alm. Et. 

Hvis hun nævnet det ige, så sig; Alle mennesker kan blive mobbet, og det er ikke bare på grund af navnet. 

Og så at du gerne vil frabede dig dumme kommentarer om din datters navn.

2000?? Utroligt jeg så ikke har mødt enXD 

Vi kalder vores børn de navne vi elsker og så kan andre bare flettet næbbet hvis de har dumme kommentarer. 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja vi er alle forskellige. Kan huske da min bror fortalte min far hvad det nyeste barnebarn skulle hedde. Han skulle lige tygge på det, da det ikke lige var ham. 

Sådan ville jeg også føle det, hvis en kom hen og sagde, dit barn har et specielt/mærkeligt, det bliver nok mobbet. Altså det er jo ikke et specielt navn, det er et ganske alm. Et. 

Hvis hun nævnet det ige, så sig; Alle mennesker kan blive mobbet, og det er ikke bare på grund af navnet. 

Og så at du gerne vil frabede dig dumme kommentarer om din datters navn.

2000?? Utroligt jeg så ikke har mødt enXD 

Vi kalder vores børn de navne vi elsker og så kan andre bare flettet næbbet hvis de har dumme kommentarer. 

Ja ca der omkring hvis ikk mere?

ja bliv selv overrasket hvor mange der endelig hedder det heri dk. Viste det ikk indtil min svorger slået det op på nettet. 

Ved sku ikk om hun bare siger det pga misundelse eller hvad det er?! Hun har da aldrig givet udtryk over at hun ønsker sig en pige. Da hun var gravid med den sidste gik hun tit rundt og sagde at hun vil ha en dreng til. Og at hun uuh har de dejligste drenge og ikk kan ønske sig bedre. Ved ikk om det er en facade ieller hvad det er.

jeg siger ikk hun ikk elsker sine drenge. Hvem elsker ikk sine børn. 

Anmeld

5. december 2014

lillespir26

Jeg syntes ikke navne er noget man diskuterer da du jo er den der har båret rundt på barnet måske med tanken om dette navn og hun allerede har fået identitet som nancy også derfor min datters navn er hemmeligt indtil hun er født for gider simpelthen ikke alt det tvivl folk kan sætte i enes hoved når man vælger utraditionel navne jeres barn jeres valg og folk må vælge at lære at kunne lide det eller ej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.