Bliv ked af det og lidt sur+ forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

Julemusen

Anonym skriver:

Vil lige sige at det kom bare på banen hvad hun sagde bare sådan kan ikk rigtig huske hvordan vi kom ind på det men i hvert fald et eller andet. Og det var min svigerfar der fortalte hvad hun sagde

Tror du tager det for tungt. Da min svigerinde fødte en pige snakkede de om tre navne hvoraf det ene mindede mig om en tidligere meget træls kollega, og der kom jeg da til at sige højt at det navn da ikke passede til en lille pige. Min niece kom så til at hedde det navn og nu er det jo bare helt perfekt til hende. Din svigerinde har nok bare lige haft en hurtig reaktion på navnet som var lidt uheldig! 

Da vi valgte navn til vores søn Phillip var der flere af de ældre der brokkede sig over at det ikke var dansk og blev stavet besværligt. Og nu med vores kommende søn har vi en liste til at hænge på køleskabet med fælles ideer til navn. Da min mor så den kommenterede hun flere navne, såsom Julius, Noel, Wilhelm, at det måtte vi bare ikke kalde ham da det ville være børnemishandling! Man bliver selvfølgelig ked af den reaktion på navnene men det er da heldigvis forældrene der vælger og dernæst må resten af familien bare følge trop!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Din svigerinde har jo faktisk ikke sagt noget. Hun har på, hvad hun troede var, neutral grund tænkt højt. Jeg er sikker på at hun når frem til at Nancy er det helt perfekte navn til jeres pige. Sådan er det nemlig ofte første gang man hører et navn man ikke lige har hørt brugt før. Personen skaber navnet - ikke omvendt.

Det er dine svigerforældre der har overtrådt en meget vigtig grænse ved at sladre.

Vil lige slå fast at min svigerforældre betragter mig som deres datter og aldrig vil kunne finde på at såre mig. Hvad svigerinden angår tror jeg ærlig talt hun er ligeglad og vil nok ha sagt det samme hvis jeg var til stede. (Og grund til jeg tror det er fordi den gang vi begge var gravide sad hun direkte bare ud af det blå luft foran mig og sagde noget til mig som såret mig) men irriterende for mig hvor lidt selvtillid jeg har (grundet min fortid) derfor kunne jeg ikk åbne min mund og svare hende igen den gang

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Som jeg læser det, så er det dine svigerforældre, der har sagt, at hun har kritiseret navnet, så du ved jo ikke, hvad hun lige præcist har sagt. Vi har alle forskellige meninger om navne, og de navne som nogen elsker, synes andre er forfærdelige så, at hun ikke kan lide navnet, tror jeg ikke har noget som helst med misundelse eller hendes børns risiko for mobning at gøre. Hun kan bare ikke lide navnet, og har sagt det til dine svigerforældre formentlig i den tro, at det ville blive mellem dem, så hun har nok ikke haft nogen intention om at såre dig.

Jeg kan ikke se, at hun har gjort noget forkert. Hun har udtrykt sin mening, men ikke sagt det til dig, så hun har forsøgt at undgå, at du ville blive såret af det. Det er jo kun, fordi dine svigerforældre er åbenmundede, at du overhovedet er blevet såret.

Vil lige slå fast at min svigerforældre betragter mig som deres datter og aldrig vil kunne finde på at såre mig. Hvad svigerinden angår tror jeg ærlig talt hun er ligeglad og vil nok ha sagt det samme hvis jeg var til stede. (Og grund til jeg tror det er fordi den gang vi begge var gravide sad hun direkte bare ud af det blå luft foran mig og sagde noget til mig som såret mig) men irriterende for mig hvor lidt selvtillid jeg har (grundet min fortid) derfor kunne jeg ikk åbne min mund og svare hende igen den gang

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Efter som hun har opkaldt sin sidste søn efter en giraf der blev til løvefodder, har hun vist mistet rettet til at kritisere andres navne valg

Ej, Jeg syntes Marius er et sødt navn, men det er Nancy bestemt også! Men tror du ikke hun beskylder dit navn for at være noget man kan blive mobbet med, fordi hun er bange for at hendes Marius skal blive mobbet? Nogle menesker finder fejl ved andre for at bekræfte sig selv i at deres valg er ok.

Jeg syntes ikke du skal konfrontere hende, hun er i virkligheden usikker på sine egne valg og måske også lidt misundelig.  

Hvad er det for en historie? Eller virkeligt?

Anmeld

5. december 2014

Lisette W

Anonym skriver:

Hvad er det for en historie? Eller virkeligt?

Det er en virkelig historie. Prøv at google giraffen Marius. Det var en zoologiskhave her i Danmark der fodrede deres løver med en girafunge der hed Marius. Det skabte overskrifter i hele verden, især i USA hvis jeg husker rigtigt. Der var også stor detbat om det i de danske medier. 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Det er en virkelig historie. Prøv at google giraffen Marius. Det var en zoologiskhave her i Danmark der fodrede deres løver med en girafunge der hed Marius. Det skabte overskrifter i hele verden, især i USA hvis jeg husker rigtigt. Der var også stor detbat om det i de danske medier. 

Nå ok det anede jeg ikk. 

Men fatter ikk hvad hun vil få ud af at sige sådan om mit datters navn hun gjort mig ked af det. Og det ikk første gang.  Men det irriter mig at jeg aldrig svare hende igen. Fordi jeg har så skide lav selvtillid (grundet min fortid) men tak for svar 

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Jeg kan slet ikke se hvad du vil diskutere. Hun synes navnet er lidt for specielt og evt. er navn man kan blive mobbet med - og hvad så om hun synes det? Er det forbudt at hun synes det? Så længe I er glade for navnet er det vel ligegyldigt

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nå ok det anede jeg ikk. 

Men fatter ikk hvad hun vil få ud af at sige sådan om mit datters navn hun gjort mig ked af det. Og det ikk første gang.  Men det irriter mig at jeg aldrig svare hende igen. Fordi jeg har så skide lav selvtillid (grundet min fortid) men tak for svar 

deHun får ikke noget ud af det. Hun har vel bate fortalt hvad hun tænker om navnet. Og din svigerfar burde ikke have fortalt dig det! 

De fleste syntes det navn vi har valgt til vores dreng ikke passede til et barn, men en pensionist. Men det blev vi da ikke ked af. Ja jeg må indrømme at jeg synes du er alt for nærtagende

Anmeld

5. december 2014

BabyDrømme23

Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Jeg kender flere med navnet Nancy, men jeg kommer så ikke fra DK, og synes ikke der er noget mærkeligt navn Måske bare ikke noget navn mange hedder i DK, men hvad så, værden ville være kedelig hvis alle havde samme navn

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det og vred over hendes kommentar, men jeg synes ikke du skal bruge dine kræfter på at tænke på hvad hun synes. 

Og værden er således at hvis der er nogle børn som vil mobbe et barn, så finder de altid noget at mobbe det med, uanset navnet. Så det med mobning skal du slet ikke bekymre dig om. 

Men skal ikke lægge skjul på at jeg lige i det øjeblik hun sagte det, så ville jeg med det samme have sagt noget lignende.

Har faktisk selv oplevet at min moster sagde efter dåben det var synd at han skulle hedde Thor og at han ville blive mobbet. Men jeg er lidt ligeglad, og svarede ca sådan som jeg skrev ovenfor. Thor er ikke et navn man kan hedde i det land jeg kommer fra, så der er selvfølgelig ikke mange med det navn.

Anmeld

5. december 2014

M &.I

Misundelig på navnet? Eller pga jeg har en pige? 

Helt sikker begge dele.  

Jeg har også en veninden der er misundelig over at jeg har en dreng hun har piger. Man kan jo se på folk hvordan de taler.  Jeg er enige med BabyDrømme23 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.