Bliv ked af det og lidt sur+ forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

modesty

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Du skal ikke bruge så meget energi på at bekymre dig over hvad andre mener og synes. Folk vil altid have forskellige holdninger til forskellige ting, sådan er det.

Vores søn har også et specielt navn, og der er sikkert også blevet snakket bag vores ryg i familien, men jeg er da totalt ligeglad. Folk har lov til at have deres holdninger, så længe de behandler mig og min søn med respekt - og det gør de selvfølgelig.

Jeg har da også mine holdninger til at folk kalder deres børn for noget som tusindvis af andre børn hedder. Og hvad så? Det er jo ikke mine børn, så det kan være ligemeget hvad jeg mener.

Din bekymring synes jeg er udtryk for noget lavt selvværd. Svigerinden har ret til sin holdning, så længe hun viser omsorg, hvilket jeg synes hun gør ved ikke at sige det direkte til dig/jer. At svigerforældrene så "stikker" hende og videregiver den information, synes jeg er ufølsomt og forkert, både overfor dig og svigerinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

Loan

Ikke tage det så tungt, folk er vidt forskellige med hvilke navne de kan lide, der er flere som jeg aldrig kunne drømme om at vælge men det betyder ikke de er grimme, de blot ikke min smag.

Hvis folk har et problem er det deres alene, selvfølgelig skal man ikk kritisere hinandens valg men respektere dem.

Selv har vi valgt to navne som ikke er så normale igen.

Paw (1.339 danskere hedder Paw (pr. 1. januar 2013) ifølge voresborn.dk)

Lucka (15 danskere hedder Lucka (pr. 1. januar 2013) ifølge voresborn.dk)

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal ikke bruge så meget energi på at bekymre dig over hvad andre mener og synes. Folk vil altid have forskellige holdninger til forskellige ting, sådan er det.

Vores søn har også et specielt navn, og der er sikkert også blevet snakket bag vores ryg i familien, men jeg er da totalt ligeglad. Folk har lov til at have deres holdninger, så længe de behandler mig og min søn med respekt - og det gør de selvfølgelig.

Jeg har da også mine holdninger til at folk kalder deres børn for noget som tusindvis af andre børn hedder. Og hvad så? Det er jo ikke mine børn, så det kan være ligemeget hvad jeg mener.

Din bekymring synes jeg er udtryk for noget lavt selvværd. Svigerinden har ret til sin holdning, så længe hun viser omsorg, hvilket jeg synes hun gør ved ikke at sige det direkte til dig/jer. At svigerforældrene så "stikker" hende og videregiver den information, synes jeg er ufølsomt og forkert, både overfor dig og svigerinde.

Vil lige slå fast at min svigerforældre betragter mig som deres datter og aldrig vil kunne finde på at såre mig. Hvad svigerinden angår tror jeg ærlig talt hun er ligeglad og vil nok ha sagt det samme hvis jeg var til stede. (Og grund til jeg tror det er fordi den gang vi begge var gravide sad hun direkte bare ud af det blå luft foran mig og sagde noget til mig som såret mig) men irriterende for mig hvor lidt selvtillid jeg har (grundet min fortid) derfor kunne jeg ikk åbne min mund og svare hende igen den gang

Anmeld

5. december 2014

et-ønske

Min ene datter hedder My - i januar 2014 var der 386 der hed dette vi har valgt de navne vi godt kan lide! Men for ikke at ende i samme problemstilling valgte vi ikke at fortælle det før de var født  

Anmeld

5. december 2014

got2b

Jeg lavede os et indlæg med hvad folk synes om navnet Balder. Og da sagde folk " op i røven med hvad andre siger og mener " self ik ordret, men noget i den dur. Og hvis børn har besluttet sig for at mobbe en, så skal de nok finde noget. Og forstår godt din vrede.

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vil lige slå fast at min svigerforældre betragter mig som deres datter og aldrig vil kunne finde på at såre mig. Hvad svigerinden angår tror jeg ærlig talt hun er ligeglad og vil nok ha sagt det samme hvis jeg var til stede. (Og grund til jeg tror det er fordi den gang vi begge var gravide sad hun direkte bare ud af det blå luft foran mig og sagde noget til mig som såret mig) men irriterende for mig hvor lidt selvtillid jeg har (grundet min fortid) derfor kunne jeg ikk åbne min mund og svare hende igen den gang

Men du kan vel godt se at det jo ikke var særlig smart af din svigerfar at fortælle dig det og det er egentlig tarveligt overfor sin datter at gøre. 

Men jeg tror han fortalte det netop fordi han ikke ser det som noget at blive så ked af det over. Ellers havde han vel ikke fortalt det?

for din egen skyld så prøv at glemme det, for det er ligegyldigt hvad hun synes. 

Anmeld

5. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Det handler ikke om hvem der betragter dig som deres datter og hvem du bedst kan lide. Dem vi elsker kan gøre dumme ting, og dem vi ikke kan lide, kan gøre gode ting.

Jeg har aldrig sagt at din svigerfar har ønsket at såre dig, men i det her tilfælde var det forkert af ham at give den information videre, uanset om du elsker ham eller ej.

Nu nævner du ikke hvad din svigerinde sagde dengang, så det er meget svært at vide om det reelt var ment sårende, eller om du måske også dér har taget det lidt for nært, hvilket jeg vitterligt synes at du gør her. Folk har forskellige personligheder og hun er måske typen der siger hvad hun tænker lidt for ofte. Det er ikke ensbetydende med at hun er en ondt menneske der ønsker at såre dig. Men det er som sagt svært at vide når man ikke ved hvad der blev sagt.

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men du kan vel godt se at det jo ikke var særlig smart af din svigerfar at fortælle dig det og det er egentlig tarveligt overfor sin datter at gøre. 

Men jeg tror han fortalte det netop fordi han ikke ser det som noget at blive så ked af det over. Ellers havde han vel ikke fortalt det?

for din egen skyld så prøv at glemme det, for det er ligegyldigt hvad hun synes. 

Kan godt være det ikk ret smart gjort af ham  men en ting ved jeg det var ikk hans mening . men hvad fanden (undskyld sproget) det jo ligemeget når jeg tror hun er typen der kan finde på alligvelet at sige det foran mig. 

Men nu skal det ikk lyde at jeg ikk har andet at fortage mig end at hvad hun ævler om. Men tænkte nogle gange på det og nøj hvor bliver jeg ked hver gang jeg husker det

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan godt være det ikk ret smart gjort af ham  men en ting ved jeg det var ikk hans mening . men hvad fanden (undskyld sproget) det jo ligemeget når jeg tror hun er typen der kan finde på alligvelet at sige det foran mig. 

Men nu skal det ikk lyde at jeg ikk har andet at fortage mig end at hvad hun ævler om. Men tænkte nogle gange på det og nøj hvor bliver jeg ked hver gang jeg husker det

Det er da ikke ligemeget. Og hvis hun er typen der vil sige det til dig face to face - hvorfor har hun så ikke gjort det? 

Jeg har meget svært ved at forstå at man ligefrem er vred over det. 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det handler ikke om hvem der betragter dig som deres datter og hvem du bedst kan lide. Dem vi elsker kan gøre dumme ting, og dem vi ikke kan lide, kan gøre gode ting.

Jeg har aldrig sagt at din svigerfar har ønsket at såre dig, men i det her tilfælde var det forkert af ham at give den information videre, uanset om du elsker ham eller ej.

Nu nævner du ikke hvad din svigerinde sagde dengang, så det er meget svært at vide om det reelt var ment sårende, eller om du måske også dér har taget det lidt for nært, hvilket jeg vitterligt synes at du gør her. Folk har forskellige personligheder og hun er måske typen der siger hvad hun tænker lidt for ofte. Det er ikke ensbetydende med at hun er en ondt menneske der ønsker at såre dig. Men det er som sagt svært at vide når man ikke ved hvad der blev sagt.

Jeg har aldrig sagt at hun er et ondt menneske og tværdigmod alle dem der kender mig osv de siger altid til mig at jeg kun tror det gode i mennesker.

men ja må bare få det ud af hovedet bliv bare ked af det og føler ikk man kan være det bekendt. 

Men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.