Når ens kommende barns navn bliver taget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle Jeres beskeder i tråden - laver lige et fælles svar 

Føler ikke at jeg har eneret på navnet, men føler at når jeg har nævnet at dette navn er øverst på vores liste og min favorit, så synes jeg verden er fuld af andre kattenavne  Hun har vidst det med navnet i min. 3 mdr. og katten er først overvejet, set og betalt for under 3 uger siden. 

Det med at hun lige er kommet ud af et laaaangt forhold - det er 5 gang hun slår op med ham på 6 år (så lad os nu se om de ikke finder sammen igen)

Navnet forbliver på listen og er stadig min favorit - så håber da vores lille pige ligner en med det navn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for alle Jeres beskeder i tråden - laver lige et fælles svar 

Føler ikke at jeg har eneret på navnet, men føler at når jeg har nævnet at dette navn er øverst på vores liste og min favorit, så synes jeg verden er fuld af andre kattenavne  Hun har vidst det med navnet i min. 3 mdr. og katten er først overvejet, set og betalt for under 3 uger siden. 

Det med at hun lige er kommet ud af et laaaangt forhold - det er 5 gang hun slår op med ham på 6 år (så lad os nu se om de ikke finder sammen igen)

Navnet forbliver på listen og er stadig min favorit - så håber da vores lille pige ligner en med det navn 

Sådan ville jeg løse problemet:

Du starter allerede nu med at kalde jeres guldklump dette navn i stedet for "baby" eller "hun", nævn det gerne 5-6 gange i hver sætning, når du taler med din svigerinde.

Vær supersød og overbærende med hende - og kald så katten "copy-cat" i stedet for dens navn, konsekvent, og ignorer hendes rettelser.

Derudover er det jo bare et spørgsmål om tid, før den bliver kørt ned eller stikker af eller æder sig fed og doven og uinteressant i Whiskas, og når hun så finder den store kærlighed igen, kommer den til at fylde minimalt i hendes liv og jeres bevidsthed.

Arrh, det var bare for sjov eller nowet....

Anmeld

4. december 2014

anonym10101

Det er bare en kat? Hånden på hjertet - det havde raget mig en papand om hun kaldte sin kat, giraf eller æsel for min datters navn, en kat skal sgu ikke bestemme hvad min datter ikke skal hedde

Anmeld

4. december 2014

Louise H.

Håb på hun er ligesom alle i vores familie. Uanset hvad folk har døbt deres kat, ender det altid med at vi kalder hver og en af dem for mis :p

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Sådan ville jeg løse problemet:

Du starter allerede nu med at kalde jeres guldklump dette navn i stedet for "baby" eller "hun", nævn det gerne 5-6 gange i hver sætning, når du taler med din svigerinde.

Vær supersød og overbærende med hende - og kald så katten "copy-cat" i stedet for dens navn, konsekvent, og ignorer hendes rettelser.

Derudover er det jo bare et spørgsmål om tid, før den bliver kørt ned eller stikker af eller æder sig fed og doven og uinteressant i Whiskas, og når hun så finder den store kærlighed igen, kommer den til at fylde minimalt i hendes liv og jeres bevidsthed.

Arrh, det var bare for sjov eller nowet....

Kæmper med plukveer - men du fik lige grinet frem på mine læber 

Anmeld

6. december 2014

Lotus86

Mama85 skriver:

Hvorfor er det provokerende?  Hun har en baby, svigerinden en kat, det er vel forhåbentlig ikke navnet der gør baby speciel 

Det da provokerende,  at deres kat lige præcis skal hedde det navn, som hun lige har fortalt,  at deres barn højest sandsynligt skal hedde. 

Anmeld

6. december 2014

esiuol22

Jeg ville se det som en bevist provokation, (Jep små sko) Men hvis jeg selv fik et dyr og skulle give det et navn, ville jeg ikke give det samme navn på en jeg kendte, eller jeg viste en ville kalde deres barn på nær hvis personen selv syntes det kunne værre sjovt og havde luftet ideen om ens navne. 

Syntes lidt det ellers ville signalere, at hun ser barnet er på lige fod med et dyr, så på nær der var tale om en form for lav intelligens ved svigerinden, kan jeg ikke se hvorfor, hun skulle vælge lige det navn i har fortalt, at jeres barn skulle hedde.

Anmeld

6. december 2014

Mama85

Lotus86 skriver:

Det da provokerende,  at deres kat lige præcis skal hedde det navn, som hun lige har fortalt,  at deres barn højest sandsynligt skal hedde. 

Jamen  hvorfor er det provokerende? Du svarer ikke på mit spørgsmål, men gentager det der er skrevet..jeg kan ærlig talt ikke se problemet, det er en kat! Det er forhåbentligt ikke babys meget hemmelige navn der gør baby speciel..

Anmeld

6. december 2014

Mama85

esiuol22 skriver:

Jeg ville se det som en bevist provokation, (Jep små sko) Men hvis jeg selv fik et dyr og skulle give det et navn, ville jeg ikke give det samme navn på en jeg kendte, eller jeg viste en ville kalde deres barn på nær hvis personen selv syntes det kunne værre sjovt og havde luftet ideen om ens navne. 

Syntes lidt det ellers ville signalere, at hun ser barnet er på lige fod med et dyr, så på nær der var tale om en form for lav intelligens ved svigerinden, kan jeg ikke se hvorfor, hun skulle vælge lige det navn i har fortalt, at jeres barn skulle hedde.

Geees..

Anmeld

6. december 2014

esiuol22

Geees..

Ha ha ja, jeg ville opfatte det som en bevist provokation, men ikke afskærer personen af den grund, men kunne godt være den kat kom til at hedde noget helt andet når jeg kaldte på den  fister, teoristen, dyret eller andet katten er jo ligeglad så længe men kæler eller giver mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.