Når ens kommende barns navn bliver taget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2014

komodo

Jeg ville døbe mit barn det navn jeg bedst kunne lide og tænke at det jo helt sikkert lever længere end katten ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2014

Disa

Jeg har et par navne, både dreng og pige, som jeg lidt har sat mig fast på som favorit navne. 

Var på besøg hos nogle bekendte igår som vi ikke har set længe, de har så fået sig en mops, ikke en hund for mig men den var da meget sød, den har så fået det drenge navn som jeg havde besluttet mig for  og er nu lidt i vildrede om jeg skal finde på et andet navn eller om jeg skal være ret så ligeglad, vil ikke have at folk tror at vi har opkaldt barnet efter hunden. Manden synes ellers det kunne være lidt sjovt, for han er selv opkaldt efter en kanin. 

Jeg ville selv blive skuffet hvis min svigerinde brugte det navn vi havde valgt, til hendes kæledyr, men herregud, det er jo kun et dyr og tror også de mange hormoner spiller ind. Det ville være noget andet hvis hun ville kalde sit barn for det.

Anmeld

7. december 2014

Anonym trådstarter

UPDATE - hun har nu fundet på et nyt navn (det samme som hendes kusine på 18 år - kusinen var ikke ligefrem jubii over det, men jeg blev altså lidt glad indvendig, valgte dog ikke at sige noget til det)

Anmeld

7. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Bum bum bum - havde en hyggesnak for nogle mdr. siden med min svigerinde:

Svigerinde: "Har I snakket om navne"?

Mig: "Vi har snakket om bipp og pip - men er mest til bipp" 

Svigerinde: "ej det er også et sødt navn"

Tiden går og nu overvejer svigerinde så at få kat - og for nogle dage siden fandt hun så the one.

Jeg kom så lige til at tænkte lidt for nogle aftner siden: GUD HVAD HVIS HUN NU KALDER SIN KAT FOR BIPP !!!!

Tænker så ikke mere over det - da vi så er samlet dagen efter.

Mig: "Har du så tænkt på navn til din kat"?

Svigerinde: "Ja, H...., S..... BIPP og et 4. navn.

JEG SAD BARE - og fik så sagt: "Nej, det har vi sat os på - og din kommende niece skal da ikke hedde det samme som din kat"

Svigerinde: "det skulle hun nok finde ud af selv"

Så hun får katten i januar - og jeg har termin i februar 

Havde bare lige brug for at få det ud 

Jeg havde da en kanin der hed det samme som min fætter da jeg var mindre :p Ville ikke gå ud og ændre navn på et evt barn hvis jeg virkelig gerne ville have mit barn hed det, desuden så kan i jo ikke sige at hun ikke må kalde sin kat det, det er 100% op til hende  

Anmeld

8. december 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Jeg havde da en kanin der hed det samme som min fætter da jeg var mindre :p Ville ikke gå ud og ændre navn på et evt barn hvis jeg virkelig gerne ville have mit barn hed det, desuden så kan i jo ikke sige at hun ikke må kalde sin kat det, det er 100% op til hende  

Selvfølgelig må hun det - synes bare det er lidt utroligt, at det lige skal være det navn af alle navne (når hun ved at jeg ønsker at vores kommende datter skal hedde det)  

Men som updaten siger, så er det kusinen det kommer til at gå udover nu - og hun var heller ikke vild glad for det, men det må de tage imellem dem  

Jeg kunne selv aldrig drømme om at opkalde mine dyr efter andres børn - så lidt navne er der heller ikke i verden 

Anmeld

8. december 2014

Lotus86

Mama85 skriver:

Jamen  hvorfor er det provokerende? Du svarer ikke på mit spørgsmål, men gentager det der er skrevet..jeg kan ærlig talt ikke se problemet, det er en kat! Det er forhåbentligt ikke babys meget hemmelige navn der gør baby speciel..

Jeg synes det er provokerende at hun vælger at bruge lige præcis DET navn til sin kat, når hun har fået af vide, at det er det navn de gerne vil have deres barn skal hedde. Og det har da intet at gøre med hvor specielt barnet er, men det er da ret naturligt, at vælge det navn,  som man aller bedst kan lide.  Eller hvad? Pegede du i en navnebog med lukkede øjne da du skulle vælge dine børns navne?

Anmeld

9. december 2014

Lunae

Anonym skriver:

Bum bum bum - havde en hyggesnak for nogle mdr. siden med min svigerinde:

Svigerinde: "Har I snakket om navne"?

Mig: "Vi har snakket om bipp og pip - men er mest til bipp" 

Svigerinde: "ej det er også et sødt navn"

Tiden går og nu overvejer svigerinde så at få kat - og for nogle dage siden fandt hun så the one.

Jeg kom så lige til at tænkte lidt for nogle aftner siden: GUD HVAD HVIS HUN NU KALDER SIN KAT FOR BIPP !!!!

Tænker så ikke mere over det - da vi så er samlet dagen efter.

Mig: "Har du så tænkt på navn til din kat"?

Svigerinde: "Ja, H...., S..... BIPP og et 4. navn.

JEG SAD BARE - og fik så sagt: "Nej, det har vi sat os på - og din kommende niece skal da ikke hedde det samme som din kat"

Svigerinde: "det skulle hun nok finde ud af selv"

Så hun får katten i januar - og jeg har termin i februar 

Havde bare lige brug for at få det ud 

Jeg er af den overbevisning at man ikke kan tage patent på navne - og hvis man ønsker det, så skal man ikke fortælle det til nogen. 

Når det så er sagt, så kan jeg sagtens forstå at du er ked af det - specielt fordi det så er en kat.

Men vær ligeglad. Hvis i har valgt et navn til jeres datter, som i er vilde med, så vær ligeglad.

Anmeld

20. december 2014

inspire

Er jo egentlig fuldstændig lige meget at de hedder det samme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.