Når ens kommende barns navn bliver taget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2014

Bebe89

Jeg læste det som om at katten skulle have 4 navne! Jeg tænkte lige "hold da kæææææft!" 

Men ja, jeg tænker at hun måske har forsøgt at drille dig lidt, ellers synes jeg egentligt det er lidt underligt at hun vælger lige det navn. Men ja, jeg ville nok blive lidt muggen, men ellers nok ikke gøre så meget ved det. - Og så overveje hvor meget jeg gad dele med hende fremover 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Herre gud - det er en kat og katte lever ikke evigt.

Det er da lige meget om dit barn og en kat hedder det samme. Det er hvad der sker når man lufter navne. Man har ikke ene ret på dem.

Hun har ikke kaldt et barn det samme navn, så kom over det og kald dit barn nøjagtig det du har lyst til

Anmeld

4. december 2014

MHB

SandraXOXO skriver:

Jeg ville bare sige okay, mit barn skal ikke dele navn med en kat, så hvis du vælger det, så kommer vi bare aldrig og besøger dig. Du er velkommen hos os hvis du vil se din niece, men du skal ikke nævne den kat for det gør mig så ked af det og sur at du har hugget mit barns navn! Det håber jeg du forstår. 

Hold da op  Det vile jeg godt nok synes var en kæmpe overreaktion! Ja det ville da være træls hvis katten endte med at hedde samme som baby, men ville du seriøst sige til dit kommende barns faster at du aldrig (!) ville komme i og besøge hende pga et navn på et kat ?!?! 

Til TS jeg hedder det samme som min mosters kat hed da jeg blev født! Det var da meget sjovt! Indtil min moster viste sig at have allergi og vi fik katten, det var lidt mærkeligt med en baby (mig) og en kat der hed det samme i samme hus, så katten fik ændret sit navn lidt så det ikke var helt det samme  

Anmeld

4. december 2014

Mama85

MoarHvidovre skriver:

Herre gud - det er en kat og katte lever ikke evigt.

Det er da lige meget om dit barn og en kat hedder det samme. Det er hvad der sker når man lufter navne. Man har ikke ene ret på dem.

Hun har ikke kaldt et barn det samme navn, så kom over det og kald dit barn nøjagtig det du har lyst til

Du er godt klar over at katte har ni liv, ikk'..? 

Anmeld

4. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Selvfølgelig har man ikke det, men jeg tror mere at det er at svigerinde vælger det navn, til en kat når hun ved at de overvejer at bruge det til deres barn, så er det sku da kun mega provokerende at hun vælger det navn til hendes kat.

Har hun nogen steder sagt at hun har eneret til navnet, hun spørg om vores mening om at hendes svigerinde vil bruge det navn EFTER at de har snakket om det navn til deres datter, og vil jo bare lige ud med det.

Hvorfor er det provokerende? Det bliver først provokerende, når man  har bestemt sig for at det er provokerende..i stedet for at trække på skulderne og sige "nå ja..fair nok, hvis hun vil kalde hendes kat dét, så er det da det hun gør", det er jo ikke navnet det gør hendes baby speciel, svigerindens har en kat, hun har en baby..

Anmeld

4. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mama85 skriver:

Du er godt klar over at katte har ni liv, ikk'..? 

Ha ha ha, det havde jeg lige glemt

Anmeld

4. december 2014

Mama85

Lotus86 skriver:

Selvfølgelig har man ikke eneret på et navn, det tror jeg også godt trådstarter er ganske klar over, men lige meget hvad,  så er det sgu da mega provokerende og sært, at lige præcis dèt navn som de ønsker deres barn skal hedde, lige er det som hendes skide kat nu skal hedde...! 

Hvorfor er det provokerende?  Hun har en baby, svigerinden en kat, det er vel forhåbentlig ikke navnet der gør baby speciel 

Anmeld

4. december 2014

Mama85

MoarHvidovre skriver:

Ha ha ha, det havde jeg lige glemt

Anmeld

4. december 2014

ErDetSnartNU

Jeg er enig med dem, som mener, at det er provokerende hvis svigerinden vælger "jeres" navn til sin kat. Hvis hun kom og sagde, at hun overvejede navnet uden at vide, at I vil kalde jeres datter det, synes jeg det er noget andet, men når hun pludselig siger det EFTER at I har fortalt hende om jeres navnepræferencer, så synes jeg virkelig det er flabet opførsel. Det virker næsten, som om hun kun vælger det, fordi det også er et navn I vil have, og den opførsel ville jeg ikke finde mig i fra min omgangskreds. Er hun generelt grænsesøgende, kan hun være jaloux over at I skal have barn eller sådan noget? 

Vores hund hedder Lilly, og jeg ved, at der er flere, der kalder deres børn det. Vi valgte det, fordi vi synes det er er fantastisk navn, og fordi det er nemt at kalde på. Vi ville dog aldrig "opkalde" vores hund efter et barn i omgangskredsen. Jeg håber andre ville vise os samme respekt. 

For mig ville det altså ikke handle så meget om selve navnet, men mere den handling der ligger bag hendes pludselige valg af kattenavn. 

Anmeld

4. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Bum bum bum - havde en hyggesnak for nogle mdr. siden med min svigerinde:

Svigerinde: "Har I snakket om navne"?

Mig: "Vi har snakket om bipp og pip - men er mest til bipp" 

Svigerinde: "ej det er også et sødt navn"

Tiden går og nu overvejer svigerinde så at få kat - og for nogle dage siden fandt hun så the one.

Jeg kom så lige til at tænkte lidt for nogle aftner siden: GUD HVAD HVIS HUN NU KALDER SIN KAT FOR BIPP !!!!

Tænker så ikke mere over det - da vi så er samlet dagen efter.

Mig: "Har du så tænkt på navn til din kat"?

Svigerinde: "Ja, H...., S..... BIPP og et 4. navn.

JEG SAD BARE - og fik så sagt: "Nej, det har vi sat os på - og din kommende niece skal da ikke hedde det samme som din kat"

Svigerinde: "det skulle hun nok finde ud af selv"

Så hun får katten i januar - og jeg har termin i februar 

Havde bare lige brug for at få det ud 

Jeg har altså svært ved at se problemet. Det er en kat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.