Jeg er enig med dem, som mener, at det er provokerende hvis svigerinden vælger "jeres" navn til sin kat. Hvis hun kom og sagde, at hun overvejede navnet uden at vide, at I vil kalde jeres datter det, synes jeg det er noget andet, men når hun pludselig siger det EFTER at I har fortalt hende om jeres navnepræferencer, så synes jeg virkelig det er flabet opførsel. Det virker næsten, som om hun kun vælger det, fordi det også er et navn I vil have, og den opførsel ville jeg ikke finde mig i fra min omgangskreds. Er hun generelt grænsesøgende, kan hun være jaloux over at I skal have barn eller sådan noget?
Vores hund hedder Lilly, og jeg ved, at der er flere, der kalder deres børn det. Vi valgte det, fordi vi synes det er er fantastisk navn, og fordi det er nemt at kalde på. Vi ville dog aldrig "opkalde" vores hund efter et barn i omgangskredsen. Jeg håber andre ville vise os samme respekt.
For mig ville det altså ikke handle så meget om selve navnet, men mere den handling der ligger bag hendes pludselige valg af kattenavn.
Anmeld