Når ens kommende barns navn bliver taget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Ej, come on..man har ikke eneret på et navn, man kan hellere ikke tillade sig at sige til andre, at navnet er taget..helt ærligt, tænk at gå i så små sko..når man først har luftet navnet, ja så er man selv ude om det hvis andre også falder for det 

Selvfølgelig har man ikke det, men jeg tror mere at det er at svigerinde vælger det navn, til en kat når hun ved at de overvejer at bruge det til deres barn, så er det sku da kun mega provokerende at hun vælger det navn til hendes kat.

Har hun nogen steder sagt at hun har eneret til navnet, hun spørg om vores mening om at hendes svigerinde vil bruge det navn EFTER at de har snakket om det navn til deres datter, og vil jo bare lige ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Bum bum bum - havde en hyggesnak for nogle mdr. siden med min svigerinde:

Svigerinde: "Har I snakket om navne"?

Mig: "Vi har snakket om bipp og pip - men er mest til bipp" 

Svigerinde: "ej det er også et sødt navn"

Tiden går og nu overvejer svigerinde så at få kat - og for nogle dage siden fandt hun så the one.

Jeg kom så lige til at tænkte lidt for nogle aftner siden: GUD HVAD HVIS HUN NU KALDER SIN KAT FOR BIPP !!!!

Tænker så ikke mere over det - da vi så er samlet dagen efter.

Mig: "Har du så tænkt på navn til din kat"?

Svigerinde: "Ja, H...., S..... BIPP og et 4. navn.

JEG SAD BARE - og fik så sagt: "Nej, det har vi sat os på - og din kommende niece skal da ikke hedde det samme som din kat"

Svigerinde: "det skulle hun nok finde ud af selv"

Så hun får katten i januar - og jeg har termin i februar 

Havde bare lige brug for at få det ud 

Læste det lige igen, men skal katten ikke kun have BIPP som tredje navn? eller har jeg misforstået det du skriver, da der står H.... S... Bipp og så et 4navn?

Så vil hun vel ikke bruge BIPP når hun kalder på katten?

Anmeld

4. december 2014

EAF

Yurie skriver:

Læste det lige igen, men skal katten ikke kun have BIPP som tredje navn? eller har jeg misforstået det du skriver, da der står H.... S... Bipp og så et 4navn?

Så vil hun vel ikke bruge BIPP når hun kalder på katten?

Der er fire navne i spil, deraf kommaerne er jeg sikker på - så enten 1, 2, Bipp og så nr. 4. 

Havde godt nok også løftet mine øjenbryn hvis mit kommende barns navn var i spil til en svigerindes kæledyr efter jeg havde luftet ideen  

Men værre ville jeg bestemt syntes det var hvis det var til et barn i nær familie. 

Og jeg ville nok også reagere på en eller anden måde.

Er katteelsker, så ingen negative udbrud herfra eller latterliggørelse af at det "bare" er en kat, men ville dog vente og se hvad hun vælger til den tid. Og ja som en anden skriver hvis hun vælger Bipp til missen, så ville jeg finde hende dybt nedern. 

Jeg tror det er sjovere hvis barnet ER født og har en hvis alder for at barnet vil syntes det er skægt. En baby får immervæk ikke meget sjov ud af en Kats navn den første tid alligevel. 

Anmeld

4. december 2014

RosSofi

Wow kan godt huske det med at være gravid og følsom, og er sgu stadig følsom. Men ærlig talt, det er bare en kat og bare et navn. Bliver helt forvirret over det der med, at folk kan tænke, at de har eneret på et navn. Men nu hedder min søn også et helt almindeligt navn, han deler med gud ved hvor mange andre jævnaldrende. Og gud han har faktisk samme navn som en populær kat Ha ha ha, det havde jeg aldrig tænkt på.

Men altså tænk på at det bare er en kat. Prøv at være storsindet, din svigerinde er kommet ud af et langt forhold, det lyder måske som om hun er lidt misundelig og ikke har så meget overskud pt. Det er menneskeligt at have det sådan. 

Anmeld

4. december 2014

Sandratoft

Rosa-Sofia skriver:

Wow kan godt huske det med at være gravid og følsom, og er sgu stadig følsom. Men ærlig talt, det er bare en kat og bare et navn. Bliver helt forvirret over det der med, at folk kan tænke, at de har eneret på et navn. Men nu hedder min søn også et helt almindeligt navn, han deler med gud ved hvor mange andre jævnaldrende. Og gud han har faktisk samme navn som en populær kat Ha ha ha, det havde jeg aldrig tænkt på.

Men altså tænk på at det bare er en kat. Prøv at være storsindet, din svigerinde er kommet ud af et langt forhold, det lyder måske som om hun er lidt misundelig og ikke har så meget overskud pt. Det er menneskeligt at have det sådan. 

Hedder han garfield :p

Anmeld

4. december 2014

RosSofi

Sandratoft skriver:

Ha ha dog ikke, Oliver  

Anmeld

4. december 2014

SandraXOXO

Jeg ville bare sige okay, mit barn skal ikke dele navn med en kat, så hvis du vælger det, så kommer vi bare aldrig og besøger dig. Du er velkommen hos os hvis du vil se din niece, men du skal ikke nævne den kat for det gør mig så ked af det og sur at du har hugget mit barns navn! Det håber jeg du forstår. 

Anmeld

4. december 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde altså bare kaldt mit barn det, som jeg havde tænkt mig....

Herre gud...

Jeg ville synes, det var irriterende, hvis det var et andet barn..

Anmeld

4. december 2014

VNB

Mon ikke din svigerinde har sagt det i sjov? for at drille lidt?

Om ikke andet så lad det fise ind af det ene øre og ud af det andet

hvis jeg havde bestemt mig for et navn som jeg bare elskede, så ville jeg være fuldstændig ligeglad med hvor mange børn, dyr eller andre væsner der hed det  

Anmeld

4. december 2014

VNB

Sandratoft skriver:

haha  det var også det første jeg tænkte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.