Jeg har en søn på 1,5, og indrømmer, at jeg under min graviditet med ham røg op til max 5 smøger om dagen, jeg havde den dårlige samvittighed som i beskriver, og prøvede flere gange at stoppe, men kunne bare ikke. Alle historierne om hvad det gør ved barnet i maven, havde åbenbart ikke stor nok kraft til at få mig til at stoppe.
Nu er jeg så igen gravid og er i uge 13, jeg har denne gang ikke rørt en smøg overhovedet siden dagen efter jeg fandt ud af jeg var gravid, har således været 100% røgfri siden 1. juli 2009. Det der denne gang fik mig til at stoppe er, at jeg kan have nok så mange undskyldninger for ikke at gøre det, og det kan være nok så ih og åh så svært, men når du føder barnet tvinger du det til at stoppe, dvs du bestemmer nu, at dit barne skal fødes med abstinenser og tvinge det til at gå gennem et "ryge"-stop, istedet for at du som mor går igennem det for dit barn. Det er da ikke fair, at det er barnet der skal tage det hårde arbejde med et rygestop, som man ikke selv kunne gennemføre, fordi man var for svag. Dette blev jeg ikke oplyst om 1. gang og havde aldrig tænkt over det på den måde før.
Men mit barn skal ikke igennem afvæning og rygestop, for at jeg kan nyde at ryge...
Men ja det er svært, og ja HOLD KÆFT jeg savner det, men nu ligger landet nu engang som det gør, og jeg må være den voksne og tage ansvaret, og gå gennem det hårde for mit barns skyld.

Så nu hvor jeg er røgfri, har jeg håneretten, og vi eks-rygere er de værste af slagsen hihi..
Anmeld