Rygning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

vi har vores overdækkede terasse... hvis folk ikke kan nøjes med at stå der må de sætte sig ind i deres bil eller sådan noget

Ja, sådan har jeg det os...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

AnitaB

Jeg er i uge 36+3 nu, og har indtil videre røget i næsten hele min graviditet.. Dog ikke mere end 5 cigaretter om dagen .. har prøvet på at stoppe et par gange, og det har os fungeret i nogle dage/uger, men så er der altid kommet et eller andet i vejen, hvor jeg har startet igen, desværre!! .. Kan ikke la vær med at føle rigtig dårlig samvittighed, overfor det barn jeg har i maven.
Men det er VIRKELIG VIRKELIG svært at stoppe

Har indtil videre ikke røget hele dagen, og vil se om jeg ikke godt kan prøve at stoppe igen igen..

Anmeld

25. august 2009

3drenge

Er ikke meget for at indrømme det, men jeg har røget de sidste 4-5mdr af mine graviditeter alle 3 gange. Ryger kun udenfor og kun i Vores egen have. Der er jo kæmpe fokus på det og "tør" ikke ryge offentlig, når jeg er gravid, da jeg jo selvfølgelig heller ikke er stolt over det.

Mine børn har 7-9-13 ikke taget "skade" af det, ikke hvad jeg ved ihvertfald og håber selvfølgelig heller ikke nr. 3 får gener af det.

Jeg bruger også make-up, hårlak, cremer, hårfarve osv, kan simpelhen ikke gå 9mdr uden disse ting. Mange vil sikkert synes det er egoistisk, men det er så mit valg.

Så alt i alt er jeg en meget dårlig rollemodel for en gravid

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

AnitaB skriver:

Jeg er i uge 36+3 nu, og har indtil videre røget i næsten hele min graviditet.. Dog ikke mere end 5 cigaretter om dagen .. har prøvet på at stoppe et par gange, og det har os fungeret i nogle dage/uger, men så er der altid kommet et eller andet i vejen, hvor jeg har startet igen, desværre!! .. Kan ikke la vær med at føle rigtig dårlig samvittighed, overfor det barn jeg har i maven.
Men det er VIRKELIG VIRKELIG svært at stoppe

Har indtil videre ikke røget hele dagen, og vil se om jeg ikke godt kan prøve at stoppe igen igen..

Her havde jeg det så rimelig nemt med at stoppe medat ryge... jeg lavede faktisk ikke andet end at sidde ved toilet kummen.... Kvalmen havde overtaget, så jeg slet ikke kunne ryge...
Røg så nytårs aften 2008/2009....
Efter jeg havde født - begyndte jeg igen...

Anmeld

25. august 2009

AnitaB

Tror så ikke helt på at Makeup osv, har nogen indflydelse på forstret.. Men Hårfarvning derimod kunne måske være en risiko.. men sådan kan man jo blive ved..

Min kærestes bedstemor, fortalte mig os at hun har røget i alle hendes 9 graviditeter og ingen af hendes børn har fejlet noget.
Og hvad gjorde man os li dengang? .. Der blev hverken cigaretter, hårfarve, alkohol osv, testet, for at se om det havde nogen indflydelse på forstret.. der levede de jo bare, som de plejede, indtil de fødte!

Men den dårlige samvittighed er der stadigvæk, selvom jeg bliver ved med at tænke på min lille dreng..

- Har heldigvis ikke haft kvalme eller opkast på noget tidspunkt

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

AnitaB skriver:

Tror så ikke helt på at Makeup osv, har nogen indflydelse på forstret.. Men Hårfarvning derimod kunne måske være en risiko.. men sådan kan man jo blive ved..

Min kærestes bedstemor, fortalte mig os at hun har røget i alle hendes 9 graviditeter og ingen af hendes børn har fejlet noget.
Og hvad gjorde man os li dengang? .. Der blev hverken cigaretter, hårfarve, alkohol osv, testet, for at se om det havde nogen indflydelse på forstret.. der levede de jo bare, som de plejede, indtil de fødte!

Men den dårlige samvittighed er der stadigvæk, selvom jeg bliver ved med at tænke på min lille dreng..

- Har heldigvis ikke haft kvalme eller opkast på noget tidspunkt

Hvor er du heldig med kvalmen/opkast....

Anmeld

25. august 2009

Becks

En lille skraek historie... Om det har noget med smoegerne at goere, ved jeg ikke, men jeg vaelger og tro det fordi det er saa oplagt her...

Min mor foedte for 40 aar siden trillinger i 28 uge, den foerste en dreng, var doed, den anden min soester som lige er blevet 40 den treide en dreng som doede 5 dage efter foedslen. Min mor roeg under denne graviditet..

Da min soester er 8 aar, doer hendes far, min mor bliver gift med en ny da min soester er 10 aar. Aaret efter bliver min mor gravid, gaar i foedsel i 7 maaned, begge piger doede.. Min mors mand doer i et trafik uheld aaret efter. Hun roeg under denne graviditet...

Min mor bliver gift med min far da min soester er 14, inden de bliver gift abortere min mor. Hun roeg under denne graviditet..
Da mine foraeldre bliver gift er min  mor gravid og jeg kommer til verden 4 mdr efter, 1 maaned foer tid, sund og rask... Min mor roeg IKKE under denne graviditet...

Saa ja jeg tror rygning skader barnet... Ryger selv, men har ikke i sinde og ryge naar jeg bliver gravid, selvfoelgelig skal jeg ikke kunne sige, der ikke sker noget, saa jeg ikke kan stoppe, men jeg vil goere alt for at stoppe...

Der bliver ikke roeget i min lejlighed og har der aldrig gjort, kan simpelthen ikke klarer lugten af sur gammel roeg.. AD

Anmeld

25. august 2009

Trolde_mor

Jeg vil ikke ryge under min graviditet, og min kæreste er ved at stoppe med at ryge for barnets skyld.

Jeg syntes andre selv må styre om de ryger eller ej, jeg dømmer ikke der, kan ikke forstå dem, men er deres sag. Og nogle børn tager jo ikke skade, men risikoen er der....

Kæresten og jeg ønsker at give den lille en så god start på livet som muligt. Jeg går væk fra alm. shampoo og bruger neutral, intet hårspray, parfume eller hårfarve...

Der er aldrig blevet røget i vores hjem, pga. dyrene. Nogle syntes måske det er plat, men dyr kan jo også få lungekræft af passiv rygning....

Anmeld

25. august 2009

Kristine

Jeg er gravid i uge 35+5, og må desværre tilstå at jeg har røget igennem hele graviditeten. Jeg har selvfølgelig ekstrem dårlig samvittighed overfor den lille, og er dybt skuffet over mig selv. Hvor lidt rygrad jeg har. Det er mit første barn, og der er ingen tvivl om at jeg ikke kan tilgive mig selv hvis han skulle fejle noget. Som tiden nærmer sig tænker jeg mere og mere på den lille, om han er som han skal være osv. - selvom alt tegner sig til at han er sund og rask, lige med undtagelse af min rygning selvfølgelig.
Min kæreste ryger også, men vi ryger kun ude - der er ingen rygning i huset, og har aldrig været det.
Før jeg blev gravid, sagde jeg ellers altid at jeg sagtens og nemt kunne stoppe den dag jeg blev gravid, for det ville jeg i hvert fald ikke udsætte mit barn for, men desværre.....jeg ryger stadig, og jeg kan kun sige at jeg er dybt skuffet over mig selv. Det nager mig hver eneste dag. Jeg har forsøgt at stoppe flere gange, men ak..
Vi kan hurtigt blive enige om at det er forkert at ryge under graviditeten, og risikoerne for følgesygdomme for den lille er alt for høje. Jeg kan kun sige at jeg ville ønske jeg kunne sidde og sige at jeg da selvfølgelig er stoppet, men nej - jeg er en af dem uden rygrad, og lægger ud som dårlig mor for den lille trold jeg bærer rundt på. Men jeg arbejder stadig på at stoppe - og jeg VIL stoppe, bedre sent end aldrig. Held og lykke til Jer andre derude med at stoppe rygningen, måske vi skulle støtte hinanden, og lave en støttegruppe her på siden?

Anmeld

25. august 2009

AnitaB

Kristine skriver:

Jeg er gravid i uge 35+5, og må desværre tilstå at jeg har røget igennem hele graviditeten. Jeg har selvfølgelig ekstrem dårlig samvittighed overfor den lille, og er dybt skuffet over mig selv. Hvor lidt rygrad jeg har. Det er mit første barn, og der er ingen tvivl om at jeg ikke kan tilgive mig selv hvis han skulle fejle noget. Som tiden nærmer sig tænker jeg mere og mere på den lille, om han er som han skal være osv. - selvom alt tegner sig til at han er sund og rask, lige med undtagelse af min rygning selvfølgelig.
Min kæreste ryger også, men vi ryger kun ude - der er ingen rygning i huset, og har aldrig været det.
Før jeg blev gravid, sagde jeg ellers altid at jeg sagtens og nemt kunne stoppe den dag jeg blev gravid, for det ville jeg i hvert fald ikke udsætte mit barn for, men desværre.....jeg ryger stadig, og jeg kan kun sige at jeg er dybt skuffet over mig selv. Det nager mig hver eneste dag. Jeg har forsøgt at stoppe flere gange, men ak..
Vi kan hurtigt blive enige om at det er forkert at ryge under graviditeten, og risikoerne for følgesygdomme for den lille er alt for høje. Jeg kan kun sige at jeg ville ønske jeg kunne sidde og sige at jeg da selvfølgelig er stoppet, men nej - jeg er en af dem uden rygrad, og lægger ud som dårlig mor for den lille trold jeg bærer rundt på. Men jeg arbejder stadig på at stoppe - og jeg VIL stoppe, bedre sent end aldrig. Held og lykke til Jer andre derude med at stoppe rygningen, måske vi skulle støtte hinanden, og lave en støttegruppe her på siden?

Hvis jeg ikke vidste bedre, så skulle man tro at jeg lige netop havde skrevet dit indlæg for dig! .. Sådan som du beskriver det hele, din rygning, ikke ryge indenfor osv. det er PRÆCIS sådan jeg har det! ..
Mig og min kæreste ryger heller ikke indenfor, det har dog intet med barnet at gøre, det er bare en indstilling jeg har.

I starten af min graviditet røg jeg ca. 1 pak om dagen, men da jeg fandt ud af at jeg virkelig var gravid, skar jeg voldsomt ned..
Kan ryge fra 1 - 5 cigaretter om dagen, og ikke mere.
Men når jeg er på vej ud for at ryge, så får jeg rigtig rigtig dårlig samvittighed, lige indtil jeg tar det første hiv, og så har jeg ikke dårlig samvittighed før jeg er færdig! .. Føler mig allerede som en super dårlig mor, selvom barnet ikke er kommet til verden endnu.

Var til min sidste scanning i tirsdags, og fik afvide at lille junior havde det godt, og var sund og rask. I det øjeblik scanningsjordmoderen siger det, så tænker man ikke på samvittighed osv. men det er kun li indtil man træder ud fra sygehusets døre, så BANG, den dårlige samvittighed hænger atter på skuldrende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.