Rygning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.504 visninger
26 svar
0 synes godt om
25. august 2009

AnitaB

Er der nogen af jer som ryger under jeres graviditet?
- Hvis ja, hvor meget ca?

Og er der nogen som har fået problemer med jeres barn, efter fødslen, pågrund af rygning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

wamse

Jeg røg under de 2 første graviditeter, og de forskel jeg har lagt mærke til er:
  • de 2 første er født før tid, den sidste gik jeg over tid.
  • de 2 første havde alle former for sygdomme det første år, bla. mellemørebetændelse MANGE gange, astmatisk bronkitis, mange virusser osv. Hvor den sidste har været rigtig syg 1 gang med mellemørebetændelse, da hun var 1 år.
Om det er tilfældigt ved jeg ikke, men det eneste forskel der er i graviditeterne er +/- smøger.

Anmeld

25. august 2009

tascia

lige meget hvor mange smøger du ryger så stjæler du ilt fra dit barn i maven HVER GANG du tager et hiv..

og så prøv google, er sikker på der er millioner af hits der fortæller hvilke følger rygning under graviditetet kan medfører

//Natascia

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej.
Jeg ryger ikke under min graviditet, og kunne ikke finde på det! Jeg tør simpelthen ikke, med de risici der KAN være... Der er sikkert mange der ryger gennem en hel graviditet uden barnet tager nogen som helst 'skade' af det, men jeg tør ikke tage chancen!
Jeg har set hvordan et foster/barn reagerer på direkte rygning og passiv rygning (ultralydsscanning), og puha hvor det var skræmmende og et meget grimt og ubehageligt syn
Desværre ryger min kæreste (udenfor) så jeg bliver udsat for lidt passiv rygning, og det er jeg ked af (også for min egen skyld), men det er ikke tidspunktet for ham at stoppe, lige nu!

Jeg kan ikke lade være med at kigge skævt til en gravid der ryger, eller en med en barnevogn der ryger..synes bare det er så forkert at udsætte et lille barn for en potentiel fare, på den måde!

knus Caroline 13+4

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

Hej.
Jeg ryger ikke under min graviditet, og kunne ikke finde på det! Jeg tør simpelthen ikke, med de risici der KAN være... Der er sikkert mange der ryger gennem en hel graviditet uden barnet tager nogen som helst 'skade' af det, men jeg tør ikke tage chancen!
Jeg har set hvordan et foster/barn reagerer på direkte rygning og passiv rygning (ultralydsscanning), og puha hvor det var skræmmende og et meget grimt og ubehageligt syn
Desværre ryger min kæreste (udenfor) så jeg bliver udsat for lidt passiv rygning, og det er jeg ked af (også for min egen skyld), men det er ikke tidspunktet for ham at stoppe, lige nu!

Jeg kan ikke lade være med at kigge skævt til en gravid der ryger, eller en med en barnevogn der ryger..synes bare det er så forkert at udsætte et lille barn for en potentiel fare, på den måde!

knus Caroline 13+4

Så skal du vidst lige banne mig....

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Så skal du vidst lige banne mig....

jeg ved det godt... stirrer også på dig!

Jeg dømmer ingen, for jeg ved hvor svært det kan være at stoppe! men jeg forstår det stadig ikke, fordi det ligger så fjernt fra hvordan jeg selv tænker og føler! jeg forstår heller ikke dem der kører uden sikkerhedssele.. det tager ingen tid at tage den på, den er ikke ubehagelig og den redder liv... sådan er der mange ting i livet jeg kan have svært ved at forstå ved andre, fordi det er fjernt fra mine egne holdninger

holder jo af dig alligevel

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

jeg ved det godt... stirrer også på dig!

Jeg dømmer ingen, for jeg ved hvor svært det kan være at stoppe! men jeg forstår det stadig ikke, fordi det ligger så fjernt fra hvordan jeg selv tænker og føler! jeg forstår heller ikke dem der kører uden sikkerhedssele.. det tager ingen tid at tage den på, den er ikke ubehagelig og den redder liv... sådan er der mange ting i livet jeg kan have svært ved at forstå ved andre, fordi det er fjernt fra mine egne holdninger

holder jo af dig alligevel

Iiih I lige måde søde...
Jeg røg faktisk kun nytårsaften...
Når jeg går ture med vognen - Ryger jeg os... Ryger ikke indenfor - Det er forbudt her... Og nogen i min familie er rigtig træt af de skal ryge ude...

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Iiih I lige måde søde...
Jeg røg faktisk kun nytårsaften...
Når jeg går ture med vognen - Ryger jeg os... Ryger ikke indenfor - Det er forbudt her... Og nogen i min familie er rigtig træt af de skal ryge ude...

her er rygning indendørs også NO GO... Har ikke hørt nogen brokke sig over det endnu, men et eller andet sted... Kan de tillade sig det? har man ikke ret til at sige ens hjem ikke skal lugte af røg? Jeg synes det er fint I siger fra

Anmeld

25. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

her er rygning indendørs også NO GO... Har ikke hørt nogen brokke sig over det endnu, men et eller andet sted... Kan de tillade sig det? har man ikke ret til at sige ens hjem ikke skal lugte af røg? Jeg synes det er fint I siger fra

Man har helt klart ret til at sige der ikke må ryges i ens hjem... Gæsterne skal ikke gå og tro at alt tilladt....

Nogen i min familie er lidt pivet med at skal stå i regnvejr...
Når det regner, står jeg med en paraply eller går om foran, hvor der er tag over hovedet...

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Man har helt klart ret til at sige der ikke må ryges i ens hjem... Gæsterne skal ikke gå og tro at alt tilladt....

Nogen i min familie er lidt pivet med at skal stå i regnvejr...
Når det regner, står jeg med en paraply eller går om foran, hvor der er tag over hovedet...

vi har vores overdækkede terasse... hvis folk ikke kan nøjes med at stå der må de sætte sig ind i deres bil eller sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.