Dårlige karakterer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Hvor i alverden har du hørt det fra?

Jeg har en fin lang uddannelse og efterhånden også en lang karriere. OG min erfaring med ansættelse af nye kandidater er lige modsat det, du har hørt. Ved selvfølgelig ikke hvad det er for en uddannelse.

Jeg har hørt at hvis man har ene 12 taller kan de godt blive bekymret om man så kan begå sig socialt og om man kan det i prakisk og ikke kun teoretisk. Men godt være noget vi siger til os selv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

SofiaMik

Sprit25 skriver:

Jeg har hørt at hvis man har ene 12 taller kan de godt blive bekymret om man så kan begå sig socialt og om man kan det i prakisk og ikke kun teoretisk. Men godt være noget vi siger til os selv

Det har du ret i. Nu skal du høre, hvilke kriterier, der vægter:

Snit på mindst 8

Skal have de høje(ste) karakterer i de fag, som personen er god til/der vægter på beviset.

Skal kunne begå sig socialt

Skal have erhvervserfaring/studiejobs

Skal være moden (partner/flyttet hjemmefra)

Hvis personen også har ene 12 taller, kan du være sikker på, at det er den første, der bliver ringet op!!

Anmeld Citér

27. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Snit på mindst 8

Skal have de høje(ste) karakterer i de fag, som personen er god til/der vægter på beviset.

Hvis personen også har ene 12 taller, kan du være sikker på, at det er den første, der bliver ringet op!!

Ja i DIN branche? Men det betyder vel ikke, at det er sådan alle steder?

altså mener fx. At Du skriver at man skal have et snit på mindst 8? 

Anmeld Citér

27. marts 2015

lineog4

SofiaMik skriver:

Snit på mindst 8

Der hvor jeg har søgt som kandidat har de slet ikke ønsket at se karakterer men bare diplomet. Og jeg har da ikke noget udregnet snit fra universitet - Sidder I så og udregner snittet ud fra alle de 5 år eller....?

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

lineog4 skriver:

Der hvor jeg har søgt som kandidat har de slet ikke ønsket at se karakterer men bare diplomet. Og jeg har da ikke noget udregnet snit fra universitet - Sidder I så og udregner snittet ud fra alle de 5 år eller....?

Ja - vi kigger mest på kandidatbeviset, men også det andet, hvis vi er tvivl om kandidaten

Anmeld Citér

27. marts 2015

lineog4

SofiaMik skriver:

Ja - vi kigger mest på kandidatbeviset, men også det andet, hvis vi er tvivl om kandidaten

Men på mit kandidatbevis står der da ingen karakterer og ingen steder står der et gennemsnit - er jo et alenlangt dokument hele eksamensbeviset med en del flere ord end karakterer. 

Har selv 11 i specialet så gad da godt det stod stort og flot på selve beviset, men man skal faktisk bladre og kigge grundigt efter før man finder specialekarakteren 

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

Saphiira skriver:

Ja i DIN branche? Men det betyder vel ikke, at det er sådan alle steder?

altså mener fx. At Du skriver at man skal have et snit på mindst 8? 

Nej men her snakker vi om et meget stort firma i København, som dækker både økonomi, IT og kommunikation og et hav af uddannelser, som passer ind. De tager kun de bedste og de bedste har altså både gode karakterer og kan alt muligt andet. Jeg har været ovenud imponeret af ansøgerne. Man skal godt nok stå tidligt op i dag, hvis man vil have foden indenfor.

Selvfølgelig er der steder, hvor det ikke betyder "så meget",. men come on vi vil jo alle sammen gerne lande det fede job ikke?

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

lineog4 skriver:

Men på mit kandidatbevis står der da ingen karakterer og ingen steder står der et gennemsnit - er jo et alenlangt dokument hele eksamensbeviset med en del flere ord end karakterer. 

Har selv 11 i specialet så gad da godt det stod stort og flot på selve beviset, men man skal faktisk bladre og kigge grundigt efter før man finder specialekarakteren 

I dit tilfælde ville man bruge lang tid på at "oversætte" det til karakterer. Faktisk findes der hjemmesider, hvor man kan oversætte til alle typer karaktersystemer. Så selvom en skole ikke kører med karakterer, så kan man udregne, hvor ansøgeren ligger på skalaen.

Men lidt træls med den type eksamensbeviser må jeg indrømme - det tager forbandet lang tid he he.

De nyeste beviser har heldigvis som oftest et gennemsnit printet i toppen eller bunden.

Anmeld Citér

27. marts 2015

TNBC

SofiaMik skriver:

Nej men her snakker vi om et meget stort firma i København, som dækker både økonomi, IT og kommunikation og et hav af uddannelser, som passer ind. De tager kun de bedste og de bedste har altså både gode karakterer og kan alt muligt andet. Jeg har været ovenud imponeret af ansøgerne. Man skal godt nok stå tidligt op i dag, hvis man vil have foden indenfor.

Selvfølgelig er der steder, hvor det ikke betyder "så meget",. men come on vi vil jo alle sammen gerne lande det fede job ikke?

Nej jeg vil lande det job der har med det at gøre, jeg brænder for. Det jeg er god til, det job hvor jeg ved jeg kan gøre en forskel, det behøver ikke være det fede job, for det fede job  kan være noget jeg hader.

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

Yurie skriver:

Nej jeg vil lande det job der har med det at gøre, jeg brænder for. Det jeg er god til, det job hvor jeg ved jeg kan gøre en forskel, det behøver ikke være det fede job, for det fede job  kan være noget jeg hader.

Jeg synes netop, at det du skriver, er det fede job...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.