Dårlige karakterer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

lineog4

SofiaMik skriver:

Jeg synes egt., at jeg skriver, at karaktererne er ET vigtigt kriterium ikke det eneste.

Jeg er ikke HR ekspert, har blot assisteret i udvælgelsen af kandidater.

Jeg spurgte faktisk selv ind til det og man er kommet frem til, at dem, der havde et snit på minimum 8 også var dem, det bedst kunne betale sig at ansætte.

Når det er sagt, var der flere kandidater med absolut topkarakterer, som blev valgt fra, fordi de ikke havde lavet andet end deres studium og f.eks. stadig boede hjemme.

Tror det er meget forskelligt fra sted til sted. Har lige siddet i ansættelsesudvalget til en leder - vi fik ikke en gang eksamensbeviset, vi modtog kun motiveret ansøgning og CV. Og til anden samtale en gennemgang af personlighedstest.

Men skal da huske på det med karakter selv, hvis jeg skal søge flere job. For plejer vist aldrig at sende det hele med for det er så stort et dokument hvis det skal medsendes som fil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

TNBC

SofiaMik skriver:

Det er en god pointe, men det er de bedøvende ligeglade med - sorry to say..

Så det godt jeg ikke skal arbejde for dem.. For det har jeg slet ikke lyst til.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Lisbeth1985

7 er en rigtig fin karakter  - den får man ikke med mindre,at man har lavet en fin præstation��

kh. Lisbeth,som til dagligt arbejder som gymnasielærer 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Det er en god pointe, men det er de bedøvende ligeglade med - sorry to say..

Jeg vil gerne vide hvor det er og om I søger��

Anmeld Citér

29. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SofiaMik skriver:

Nej men her snakker vi om et meget stort firma i København, som dækker både økonomi, IT og kommunikation og et hav af uddannelser, som passer ind. De tager kun de bedste og de bedste har altså både gode karakterer og kan alt muligt andet. Jeg har været ovenud imponeret af ansøgerne. Man skal godt nok stå tidligt op i dag, hvis man vil have foden indenfor.

Selvfølgelig er der steder, hvor det ikke betyder "så meget",. men come on vi vil jo alle sammen gerne lande det fede job ikke?

Men hvad der er et fedt jo for dig, behøver ikke være det for andre?!

Anmeld Citér

29. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SofiaMik skriver:

Nej men her snakker vi om et meget stort firma i København, som dækker både økonomi, IT og kommunikation og et hav af uddannelser, som passer ind. De tager kun de bedste og de bedste har altså både gode karakterer og kan alt muligt andet. Jeg har været ovenud imponeret af ansøgerne. Man skal godt nok stå tidligt op i dag, hvis man vil have foden indenfor.

Selvfølgelig er der steder, hvor det ikke betyder "så meget",. men come on vi vil jo alle sammen gerne lande det fede job ikke?

Her knækker filmen for mig. Dette er en tråd om, hvorvidt 7 er en tilfredsstillende/god karakter. Det er selvfølgelig svært at sige noget generelt om, da det afhænger af den enkeltes plads i uddannelsessystemet, fremtidsudsigterne inden for hendes branche, kulturen i hendes fag osv. osv. Det nævner du også selv i dit første indlæg - at det kommer an på... Men da 7 objektivt ligger i den gode middel-ende, må man overordnet konstatere, at det er en god - i betydningen "ikke dårlig" - karakter.

Du præsenterer os nu for en del af virkeligheden, som er uopnåelig og uinteressant for langt de fleste studerende. Fair nok også at få dén vinkel med, om end den næppe er repræsentativ for særligt mange. Men det lugter for mig af elitær tankegang, når du skriver "come on, vi vil jo alle sammen gerne lande det fede job, ikke?"

Jeg har det fede job. Det samme har min mand, min datter og min veninde. Jeg er folkeskolelærer, min mand maskinarbejder, min datter optikerassistent, og min veninde har sin egen frisørsalon. Jeg har flotte karakterer, men de har så godt som ingen indflydelse haft på, hvor jeg er havnet nu. Det har mine udtalelser og min personlighed, mit netværk og en vis tilfældighed. Det samme gør sig gældende for de andre, jeg omtaler, samt uden tvivl flertallet af dem, der læser med her.

Selvfølgelig er man præget af den virkelighed, man selv befinder sig i, men jeg synes, du er på helt gale veje, når du gør en debat om 7-tallet til en almen konstatering af, hvad "vi alle sammen" vil, og hvad "det fede job" er - og gør dette afhængigt af, at man scorer højere end 7. I mine øjne svarer det til i en tråd om, hvorvidt et hus på 150 kvm er passende til en børnefamilie, at hævde, at vi vil jo allesammen have en luksusvilla på 300 kvm med havudsigt. Og nej - det vil vi ikke.

Jeg kan følge din hensigt med indlæggene, så længe du betoner, at det "kommer an på", og jeg er helt med på, at du forsøger at udrydde en - fra dit udgangspunkt - misforstået opfattelse af, at lutter 12-taller ikke giver job. Men hvad vi allesammen vil, og hvad det fede job er - det kan du lykkeligvis ikke generalisere omkring overhovedet.

Anmeld Citér

29. marts 2015

CarinaSB

Anonym skriver:

Er der andre end mig, som klarer sig dårligt til eksamener?

Jeg klarer mig godt skriftligt, men i mundtlig får jeg altid kun 4 eller 7. Ville I være tilfredse med det?

ved godt at det er en gammel tråd .. :) men jeg syntes bestemt ikke at 7 er dårligt .. :) jeg ligger på 7 i nogle af mine fag og 4 i andre .. men jeg er jubel lykkelig over mit 7 tal .. men det er jeg også hvis jeg får 02 .. :) bare jeg består :)

Anmeld Citér

4. juni 2015

Chrisj

Jeg har lige fået 7 til mundtlig eksamen

Tallet 7 er for den gode præstation, så det er da en god karakter!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.