Dårlige karakterer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

Patriark

Anonym skriver:

Er der andre end mig, som klarer sig dårligt til eksamener?

Jeg klarer mig godt skriftligt, men i mundtlig får jeg altid kun 4 eller 7. Ville I være tilfredse med det?

Alt over 4 er blær.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

lineog4

De karakterer er om muligt blevet endnu mere ligegyldige med den nye skala - nu regner 10 taller og 12 taller ned over stort set alle. I gamle dage (ha ha ha ha) der skulle man virkelig knokle for et 10 og 11 tal og et 13 tal var noget man så max 2-3 gange på en gymnasieårgang (hos os med 8 klasser af 24 elever).

selvfølgelig er 7 en god karakter, den er jo over gennemsnittet. Igen i gamle dage der var man da super glad for er 9 tal, og nu er det så en dårlig karakter 

Anmeld Citér

27. marts 2015

namaha

Anonym skriver:

Er der andre end mig, som klarer sig dårligt til eksamener?

Jeg klarer mig godt skriftligt, men i mundtlig får jeg altid kun 4 eller 7. Ville I være tilfredse med det?

Jeg er opvokset med at aå længe man gør det så godt man kan så er karakteren rigtig flot 

som min mor altid sagde, det kan godt være i (alle os børn) ikke er stærke bogligt men så er der noget andet vi er rigtig gode til, og måsk bedre end de andre i klassen 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Carina:-)

Jeg ville være lykkelig for et 7 tal ,men for f.eks min datter der scorer 10 taller i psykologi som det mindste ville være skuffet og ked af det - fordi hun ved hun kan gøre det bedre.

Men jeg selv ville holde en fest med et 7 tal :)

Anmeld Citér

27. marts 2015

emsaroto

Hvorfor skulle man ikke være tilfredse med det
Jeg synes 7 er helt godt. Det ville være ala et 8-9 tal efter gammel. 

4 er tilfreds stillende, medmindre det er et fag jeg synes jeg selv er mester i  

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

Det kommer jo an på, hvad man skal bruge det til.

Jeg har siddet og vurderet ansøgere (kandidater) til en rigtig god stilling i et stort firma. Her slap ingen igennem med et snit under 8. Hvis der er 7 taller og derunder på eksamensbeviset, skal der helst ikke være for mange og der skal være nogle rigtige god tal på det, som ansøgeren er god til. Derudover har det noget at sige, hvilket universitet/skole, som man har uddannet sig fra, da der også er stor forskel på, hvor svært det er at få gode karakterer samt skolernes ry.

Selv ville jeg ikke være tilfreds. Det er jo spild af tid, hvis man ikke får karakterer, man kan bruge til noget?

Anmeld Citér

27. marts 2015

migxher

Det ville komme an på faget (: I gymnasiet var jeg GLAD for at få 7 i dansk, fordi det var jeg skide dårlig til. Hvorimod i et fag som samfundsfag eller psykologi ville jeg nok ikke være helt så tilfreds med mig selv hvis jeg fik 7, men det ville være acceptabel. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Sprit25

7 er over middel og dermed en helt fint karakter! 

Jeg har alligevel også hørt hvis man har ene 12 taller sorterer de en fra

Anmeld Citér

27. marts 2015

SofiaMik

Sprit25 skriver:

7 er over middel og dermed en helt fint karakter! 

Jeg har alligevel også hørt hvis man har ene 12 taller sorterer de en fra

Hvor i alverden har du hørt det fra?

Jeg har en fin lang uddannelse og efterhånden også en lang karriere. OG min erfaring med ansættelse af nye kandidater er lige modsat det, du har hørt. Ved selvfølgelig ikke hvad det er for en uddannelse.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
SofiaMik skriver:

Hvor i alverden har du hørt det fra?

Jeg har en fin lang uddannelse og efterhånden også en lang karriere. OG min erfaring med ansættelse af nye kandidater er lige modsat det, du har hørt. Ved selvfølgelig ikke hvad det er for en uddannelse.

Jeg tror, det handler om branche. 

For det du skriver i dit tidligere indlæg, er ikke særlig aktuelt i den branche jeg fx. Er i. 

Selvf. Kigger de i ens karakter men de er ikke særlig afgørende. Jeg er også i et fag, hvor det handler om kreativitet og vise sin kunne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.