Hvad kan jeg/vi få ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

migxher

Anonym skriver:

De tænker er både min kæreste, advokat og jeg igang med, graviditeten kom helt uventet. Hun er frivillig anbragt, men sagen er personlig og vil derfor ikke gå for meget i det.

Da jeg var gravid med min datter, fik jeg fra 5××× til knap 9××× da jeg var over 12.uge, så tænker om jeg gør det igen  og får ekstra 

Det er også helt okay. Det var heller ikke for at dunke dig i hovedet. Jeg tænker bare at kommunen nok ikke vil være glad for graviditeten når nu du, af en grund sikkert, allerede har et anbragt barn. Men håber da at det løser sig for jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Demosan skriver:

Du vil stige til 10689 efter 12. uge. Efter fødslen vil du stige til 14206 under barslen. Efter barsel vil satsen være det samme som din nuværende sats. 

Din kæreste får ikke mere, men han får dog 6 ekstra klip og mulighed for et ekstra lån. 

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202014/Uddannelseshjaelp.aspx

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Man får det samme i kh om man har 1 eller 2 børn. Kh og su stiger kun hvis man er enlig forsøger og har bopælen, så det er først når baby er født man får mere. Men når dit barn er i pleje, får du så lov at beholde barn nr to? 

I følge min advokat er min datter "ulovligt" fjernet, (længere historie) Og snakkede med ham da jeg fant ud af graviditeten, og han mener at der er chance for jeg beholder Nr 2, de må ikke fjerne ham/hende grundet det, har fået en ny sagsbehandler, vi skal have møde med og høre mulighederne her om 1uges tid

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Du vil stige til 10689 efter 12. uge. Efter fødslen vil du stige til 14206 under barslen. Efter barsel vil satsen være det samme som din nuværende sats. 

Din kæreste får ikke mere, men han får dog 6 ekstra klip og mulighed for et ekstra lån. 

Nu får jeg som enlig forsørger altså de 11.712 før skat, så vil det sige jeg falder når jeg kommer til 12.uge når man "kun" får 10.689 ? :s

Anmeld

18. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Nu får jeg som enlig forsørger altså de 11.712 før skat, så vil det sige jeg falder når jeg kommer til 12.uge når man "kun" får 10.689 ? :s

Ah jeg så ikke du havde skrevet 8600 udbetalt, troede det var før skat. Nej, vil mene du beholder din nuværende sats i så fald. Det er ikke specificeret på hjemmesiden, så er faktisk ikke klar over hvad der gælder. 

Jeg ville helt sikkert flytte sammen hvis jeg var jer. Satsen er ikke så meget lavere efter barsel, hvis du bor sammen med en su-modtager. Satsen er 9498 kr

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Ah jeg så ikke du havde skrevet 8600 udbetalt, troede det var før skat. Nej, vil mene du beholder din nuværende sats i så fald. Det er ikke specificeret på hjemmesiden, så er faktisk ikke klar over hvad der gælder. 

Jeg ville helt sikkert flytte sammen hvis jeg var jer. Satsen er ikke så meget lavere efter barsel, hvis du bor sammen med en su-modtager. Satsen er 9498 kr

Okay vi var bare bange for jeg ville ryge rigtig meget ned, hvis vi nu flyttede sammen, derfor ville jeg lige høre Hvordan og hvorledes først

Anmeld

18. november 2014

Wik

Anonym skriver:

Jeg er gravid for 2.gang i 7.uge måske længere, fik det avide igår, har en datter på 2 år (med en anden) der ikke bor ved mig (pleje) men får som forsørger 8600 udbetalt. Jeg er på KH/uddannelseshjælp.

Vil jeg få mere nu når jeg er gravid igen ? Og vil min kæreste stige i su nu eller først når barnet er født?

Hvordan er reglerne for det ? Håber i kan hjælpe

Der er et eller andet med over 12. uge i forhold til uddannelseshjælp. Han kan få 6 ekstra SU klip kan kan benytte i forbindelse med din termin, muligvis en måned før. Det kræver dog at han ikke er i praktik eller ligende. 

Anmeld

18. november 2014

Wik

Anitta J skriver:

Jeg er desværre også lige kommet på uddannelses hjælp og der sagde de at jeg vil få 10.xxxkr udbetalt og det er som forsørger, hvordan kan det være at du får så lidt?

Måske står hun uden uddanelse, eller er parat til aktivering af en art. Hvis hendes barn ikke bor ved hende, er hun måske ikke under kategorien forsøger. Det kunne være en grund. 

Anmeld

18. november 2014

dpb

Anonym skriver:

Okay vi var bare bange for jeg ville ryge rigtig meget ned, hvis vi nu flyttede sammen, derfor ville jeg lige høre Hvordan og hvorledes først

Indtil i flytter sammen er der ingen ændring i din KH/uddannelseshjælp, så vidt jeg ved. På KH/uddannelseshjælp er det ligegyldigt om du har et eller 5 børn i princippet... forsørgersatsen er hvad den er.

Gætter på at du lige nu får 11.712,- før skat.

Ud fra det link "Demosan" har linket til så vil du falde noget så vidt jeg kan læse i det øjeblik i flytter sammen. Så vil du nemlig "kun" få 8.196,- før skat.

At det så ikke rigtig giver mening i min verden er så noget helt andet. Men tror du skal tale med din sagsbehandler om det, for at være helt sikker på hvordan du står  For efter det er lavet om er det blevet sværere at gøre sig klog på, for der er også noget med aktivitetstillæg osv...

Omkring din kæreste og SU så må jeg beklage og sige at det eneste der ændre sig som sådan er at han kan få endnu en lånemulighed

Qnuz

Anmeld

18. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Boligstøtte og friplads ændre sig meget hvis i flytter sammen hvis du får som forsørger nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.