Hvad kan jeg/vi få ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Er det det samme hvis vi ikke bor sammen ?

Det er kun hvis han har barnet til at bo ved sig... Så kan han få dobbelt su, men bor han sammen med en får han ikke mere fordi han er forsørger...

Lige om lidt har jeg 2 børn, er samboende og min su hedder stadig 5300 kr efter skat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det er kun hvis han har barnet til at bo ved sig... Så kan han få dobbelt su, men bor han sammen med en får han ikke mere fordi han er forsørger...

Lige om lidt har jeg 2 børn, er samboende og min su hedder stadig 5300 kr efter skat...

Okay, tak for dine svar, vi vil gøre det der er økonomisk bedst self så det hele kan løbe rundt, lige nu bor vi ikke sammen

Anmeld

18. november 2014

Anitta J

Jeg er desværre også lige kommet på uddannelses hjælp og der sagde de at jeg vil få 10.xxxkr udbetalt og det er som forsørger, hvordan kan det være at du får så lidt?

Anmeld

18. november 2014

migxher

Bor dig og faren sammen kan han få 6 ekstra su klip og forhøjet su lån, men det er også det. Om du vil få mere i KH skal jwg ikke kunne sige men så er der jo børnepenge hver kvartal.  og vil du få mere i KH er det selvfølgelig først når barnet er født. Som bare gravid får man ikke noget. 

Nu bider jeg mærke i at dit barn ikke bor hos dig men i pleje? Altså anbragt i plejefamilie? Så bør du nok overveje om tidspunktet er lige nu til at få et barn mere. Og lige have i baghovedet hvorfor det sp er dit barn er anbragt. Bare et råd.

Anmeld

18. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det eneste ekstra din kæreste kan få er større su-lån end ikke-forsørgere. Men ja, det er jo så et lån. 

Jeg kender ikke til kh systemet. 

Du vil efter fødsel automatisk få 4200kr hver 3. Måned i børnepenge. 

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Anitta J skriver:

Jeg er desværre også lige kommet på uddannelses hjælp og der sagde de at jeg vil få 10.xxxkr udbetalt og det er som forsørger, hvordan kan det være at du får så lidt?

Før den nye reform fik jeg godt og vel 10.000, men røg så ned :/

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Bor dig og faren sammen kan han få 6 ekstra su klip og forhøjet su lån, men det er også det. Om du vil få mere i KH skal jwg ikke kunne sige men så er der jo børnepenge hver kvartal.  og vil du få mere i KH er det selvfølgelig først når barnet er født. Som bare gravid får man ikke noget. 

Nu bider jeg mærke i at dit barn ikke bor hos dig men i pleje? Altså anbragt i plejefamilie? Så bør du nok overveje om tidspunktet er lige nu til at få et barn mere. Og lige have i baghovedet hvorfor det sp er dit barn er anbragt. Bare et råd.

De tænker er både min kæreste, advokat og jeg igang med, graviditeten kom helt uventet. Hun er frivillig anbragt, men sagen er personlig og vil derfor ikke gå for meget i det.

Da jeg var gravid med min datter, fik jeg fra 5××× til knap 9××× da jeg var over 12.uge, så tænker om jeg gør det igen  og får ekstra 

Anmeld

18. november 2014

SandraXOXO

Man får det samme i kh om man har 1 eller 2 børn. Kh og su stiger kun hvis man er enlig forsøger og har bopælen, så det er først når baby er født man får mere. Men når dit barn er i pleje, får du så lov at beholde barn nr to? 

Anmeld

18. november 2014

mor_til_L

Nu ved jeg ikke  hvordan det er for "far" på su. 

Men jeg for dobbelt su og jeg bor sammen med manden der også er på KH. 

Anmeld

18. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du vil stige til 10689 efter 12. uge. Efter fødslen vil du stige til 14206 under barslen. Efter barsel vil satsen være det samme som din nuværende sats. 

Din kæreste får ikke mere, men han får dog 6 ekstra klip og mulighed for et ekstra lån. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.