Nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis man ikke har meget tid til sig selv med nummer 1, så tror jeg man vil smile bredt når man står med nummer 2 og 3 og 4 og og og og tænke hold op hvor havde jeg meget tid til mig selv med nummer 1.

Jeg er en af dem der følte alt min tid gik til min datter, men da jeg så stod med 3 og endda også med 3 børn måtte jeg grine af mig selv , for hold da op hvor jeg havde meget tid med kun et barn... Med 2 så har man jo det andet når det ene sover, en sover længe om morgenen og en står tidligt op (i dag hed den 4.15 her hjemme), en vil sidde på skødet når den anden leger for sig selv, en vil med på toilettet, en vil med i bad, en vil med ud og købe ind og og og og.... Men det er skønt og giver jo tifold igen

Hehe. Det har du fuldstændig ret i. 

Ja det giver så meget igen. Tror når man først har oplevet det at blive forældre, så vil man aldrig undværre det igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

M (:

Anonym skriver:

Godmorgen babybrugere

Har brug for at være anonym, da jeg har familie og venner herinde.  

Jeg blev i sommers mor for første gang. Allerede da h*n var en måned var jeg klar på en mere.  Det er manden dog ikke helt enig i. Hvilket jeg respektere til fulde. 

Men syntes det kunne være sjovt at se, hvor gamle jeres første barn var inden pb 2 blev skudt igang kommenter gerne, hvorfor i startede da i gjorde. 

Vi gik i gang da vores søn var lige knap 1,5 år. Nu venter vi en lillebror/søster med ankomst når han er 2 år og 2 mdr. (: 

Vi synes, at en aldersforskel på 2-3 år mellem hvert barn er passende. 

Derudover har min kæreste været skruk siden vores søn var lige omkring 1 år, men på daværende tidspunkt var jeg ikke klar til en to'er (var knap kommet tilbage fra barsel og var nyuddannet to måneder før fødslen af vores søn). 

Anmeld

10. november 2014

Kay

Elna var omkring 1 år da vi gik gang igen

Anmeld

10. november 2014

serinasmor

vi er ikke nået til det endnu ... frk er nu 4 år og  10 mdr  ... jeg er ikke 100% sikker på at jeg bliver klar til nr 2 ... men havde også et ret voldsomt efterfødselsforløb... 

Anmeld

10. november 2014

Ciss

Anonym skriver:

Okay. Så han "sprang" bare ud i nr. 2? 

Har du arbejde? Hvis ja, hvordan reagerede de så på, at du næsten kun lige nåede tilbage på arbejdet?

Det kan jeg godt forstå. 

Vi var fra starten enige om, at vi ville have mindst to børn, og at de skulle være lidt tætte i alder. Vi snakkede bare almindeligt om det en gang imellem efter, at storesøster var blevet et år, at det måske kunne være en ide snart at forsøge på nr 2. Det var ikke store diskutioner, for vi var jo egentlig enige i udgangspunktet. Han skulle bare lige tænke på det nogle uger (husker ikke hvor længe), før han var klar til at gå i gang. Da vi skulle have nr 1, var det omvendt. Da var han mest ivrig, og jeg havde brug for noget tid til lige at tænke og vænne mig til tanken. Vi droppede jo ikke preventionen, før vi begge var klar.

Jeg er i fuldt arbejde og har været det hele tiden bortset fra selve barselperioden. Jeg kom tilbage på arbejde, da Storesøster var 11 måneder, og så nåede jeg at være på arbejde ca et år, før jeg gik på barsel med Lillebror. Det fik jeg ingen kommentarer på - men jeg fortalte det til chefen ganske tidlig, så hun havde mest mulig tid til at skaffe vikar (det er ikke så enkelt inden for mit fag, her vi bor). Faktisk har hun tidligere sagt til mig - før jeg i det hele taget havde truffet min mand - at det er jo lidt besværligt at skulle have vikarer osv, når folk får børn, men at hun regner det som en fordel, at de ansatte får familie, for da er der større chance for, at de bliver boende, og de bliver stabile på arbejdet over mange år. De som er singel har større tendens til at flytte, rejse og bytte arbejde, mente hun. Jeg fik kun lykønskninger fra alle. Ingen sure miner. Jeg tror næsten, nogen af kollegaerne forventede, at jeg snart skulle have nr to.

Anmeld

10. november 2014

Missy_B

Der kommer til at være 25 mdr imellem vores. Da vi fik hjælp til den første ville vi hurtigt igang igen for at forsøge selv et stykke tid, derfor startede vi 4 måneder efter fødslen.

det lykkedes mig at blive økogravid 2 gang

Anmeld

10. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi var begge enige om at en aldersforskel på ca 2,5år var okay passende, så vi startede da sønnen var 1år og 10mdr

han når så at blive 3år og 1mdr før han bliver storebror, men det er jeg faktisk glad for nu! Han forstår lige dét mere og har nået at få en god hverdag i børnehaven, så der ikke er for mange forandringer lige efter hinanden

Anmeld

10. november 2014

MHB

Anonym skriver:

Tak for dit svar  

Okay. Og det acceptere manden vel bare? 

Jeg syntes det er lidt fedt, at se at der faktisk er nogle mænd, som gerne vil have flere end et barn. Altså hvor det er manden der er klar først.

Ja det acceptere han Han kan godt se at det ikke ville hænge sammen med flere børn i vores nuværende situation! Min kæreste er udeligger og er ikke hjemme fra mandag-torsdag og jeg vil ikke stå som "enlig" mor til to halvdelen af ugen! Det er hårdt nok med en! Desuden synes jeg faktisk først det er nu hvor vores søn forstår mere og mere at det er rigtig sjovt og vi kan hygge os sammen på en anden måde når han ikke er institution  

Anmeld

10. november 2014

Sander&Vitus-Mor

Vi har en dreng på 8 mdr, min mand har været klar siden Sander var 3 mdr, jeg var dog ikke helt klar allerede der, havde en meget hård graviditet med slidgigt, skoliose, bækkenløsning og diskopolaps, samt beordret kejsersnit, jeg har været på p-piller men har ikke været super til at tage dem efter vores blev 6 mdr, jeg blev gravid men mistede i torsdags. Så nu venter vi på at alt bliver normalt igen, og vi kan prøve igen �� 

Anmeld

10. november 2014

Frk-Lotusblomst

16 måneder og hun bliver storesøster når hun er 25 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.