Gaveønsker til børn: tøj - go eller no-go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

Happiness

Han har kun 2 forslag selv, for selvfølgelig har vi spurgt ham... Klædudtøj og en pruttepude 

Haha, ja det er lidt svært at lave en juleønskeliste med kun de ønsker

Her skriver vi ned, når han snakker om noget han godt kunne tænke sig. Altså hele året. Så er det meget nemmere. 

Jeg spurgte også Lukas den anden dag hvad han ønskede sig:

En bumle bil, magnetter, en væg, en dør, en trappe og en lillebror 

Skrev bare Bumle bilen og magnetterne på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sålænge der også er legetøj iblandt så synes jeg det er helt fint 

Anmeld

25. oktober 2014

Alexander&Lærke

Begge mine ønsker sig tøj både til jul og fødselsdage. Vi behøver ikke mere legetøj. De leger jo ikke med det det meste ligger til pynt i kasserne 

så ind med noget tøj også....

Anmeld

25. oktober 2014

Timmner

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

Jeg kigger lige med, da jeg også har lidt svært ved det .. 

Anmeld

26. oktober 2014

EAF

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

Selvfølgelig GO 

Anmeld

26. oktober 2014

Kay

Uh den er svær, til vores datter på 2 ønsker vi os tøj og det vil der nok stå på de næste mange år, en hun har allerede nu et stort kærligheds forhold til tøj og tilbehør som hår ting, sko og bælter og hun bliver så glad når hun får nyt tøj, især kjoler

Men hvis man tænker at barnet vil blive skuffet over at få tøj, ville jeg nok ikke skrive det på, eller evt nøjes med at ønske penge til tøj?

På den anden side får mange børn ret mange gaver, og hvis 3 ud af 10 er tøj er der jo stadig en del at lege med

Anmeld

26. oktober 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Selvfølgelig er det go. Hvorfor skulle det ikke være?
Hvorfor skal børn kun have legetøj? Hvorfor kun hårde pakker, hvad er der galt med at få tøj? Ja, der er mange børn der ikke synes tøj er sjovt at få, men så må man som forældre jo bare vise dem glæden for det, sige at det er tøj også er godt.

Jeg ELSKER at købe tøj til mine nevøer og niecer, selv min søster og det har jeg da ikke tænkt mig at stoppe med. Jeg køber især når jeg er udenfor Danmark.

Anmeld

26. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Selvfølgelig er det go. Hvorfor skulle det ikke være?
Hvorfor skal børn kun have legetøj? Hvorfor kun hårde pakker, hvad er der galt med at få tøj? Ja, der er mange børn der ikke synes tøj er sjovt at få, men så må man som forældre jo bare vise dem glæden for det, sige at det er tøj også er godt.

Jeg ELSKER at købe tøj til mine nevøer og niecer, selv min søster og det har jeg da ikke tænkt mig at stoppe med. Jeg køber især når jeg er udenfor Danmark.

Men der er jo stor forskel på at elske at GIVE tøj og så MODTAGE det....

Anmeld

26. oktober 2014

TNBC

Mom skriver:

Men der er jo stor forskel på at elske at GIVE tøj og så MODTAGE det....

Det er jeg skam godt klar over. Pointen var at jeg ville da ville blive skuffet over at få af vide at jeg ikke måtte købe tøj, fordi at barnet ikke jubler lige så meget over det som en racerbil eller andet. Jeg køber ikke tøj fordi at jeg forventer en kæmpe jubel scene, men fordi jeg finder noget der er lige dem og jeg synes de skal have den. Jeg køber det ikke bare lige nogle dage før de skal have det, måske måneder før.

Hvorfor ikke lære børn at der er altså forskellige slags gaver, og man bare skal være glad for at man får nogen?

Eller så bliver det næste vel, at det ikke er dyrt nok..

Det behøver ikke være tøj til en hel årstid de får, men et par nye bukser eller trøje, er der sku ingen der dør af at få i gave.

Anmeld

26. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Det er jeg skam godt klar over. Pointen var at jeg ville da ville blive skuffet over at få af vide at jeg ikke måtte købe tøj, fordi at barnet ikke jubler lige så meget over det som en racerbil eller andet. Jeg køber ikke tøj fordi at jeg forventer en kæmpe jubel scene, men fordi jeg finder noget der er lige dem og jeg synes de skal have den. Jeg køber det ikke bare lige nogle dage før de skal have det, måske måneder før.

Hvorfor ikke lære børn at der er altså forskellige slags gaver, og man bare skal være glad for at man får nogen?

Eller så bliver det næste vel, at det ikke er dyrt nok..

Det behøver ikke være tøj til en hel årstid de får, men et par nye bukser eller trøje, er der sku ingen der dør af at få i gave.

Der vist på intet tidspunkt skrevet at børnene ligefrem dør af at få tøj i gave

Eller at man ikke MÅ give tøj i gave...

Men om det vat go eller no go at ønske tøj til børnene til jul og fødselsdag. Ogmin mening er klar, hvorfor dog gøre det, medmindre man ikke selv har råd til det (og det er en ærlig sag), eller børnene er så store at de begynder at ønske sig særlige mærker ect. Hvis man vitterlig ikke kan finde på noget, så ønsk sådan noget som tusser/farveblyanter, malerbøger mm. og så tilskud tilnoget større eller noget legetøj i den dyre ende..

Selvfølgelig skal man lære børnene at blive glade for hvad de modtager, men det er jo slet ikke det debatten handler om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.