Gaveønsker til børn: tøj - go eller no-go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

Pikku Myy

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

"Vi" ønsker os aldrig tøj til vores søn (6 år), men det handler mere om at han har (og altid har haft) en meget ensidig tilgang til hvad for noget tøj han vil have på. Han er på mange måder ligeglad med farver og mønstre, men det er meget vigtigt hvordan det føles, og det er lidt svært for andre at regne koden ud - det kan også være svært for mig

Til gengæld kan "vi" sagtens ønske os praktiske gaver. Fx fik han en cykelhjelm i fødselsdagsgave. Og han blev rigtig glad for den. Vi havde så også gjort et stort forarbejde ved at snakke om hvor irriterende den gamle var fordi den var ved at være for lille, og snakket med ham om hvordan han gerne ville have den nye skulle se ud.

Jeg tror simpelthen det gælder om at åbne muligheden i dagene op til, så det ikke bliver en overraskelse at der dukker andet frem end legetøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Mor til F

Mor11 skriver:

Hvis han var baby og ligeglad med gaver i det hele taget ville det heller ikke være et issue men han er meget bevidst om gaver nu og som sagt, det interesserer ham slet ikke. Heller ikke selvom der er seje motiver på.  

Tja,  okay Så kan jeg godt se problemet.  Men det er nu smart nok,  at få lidt tøj i en størrelse større,  som han så kan vokse op i. 

Anmeld

25. oktober 2014

Tip!

Jeg giver ikke min søn tøj, hverken til fødselsdag eller jul.. Kan selv huske den flade fornemmelse jeg sad tilbage med da jeg fik en trøje i gave som lille..  

Min søn får det han ønsker sig, i år er det LEGO tog, Ninja turtels og en ny cykel der er på hans liste. 

Til jul skal han have en iPad mini, der er hans egen.. 

I kunne ønske jer LEGO til jeres søn, det er altid et hit. 

Anmeld

25. oktober 2014

Happiness

Hvis barnet selv ønsker det, synes jeg det er ok. Men ellers ikke. Så er det en gave til forældrene  

Jeg giver aldrig tøj til børn. Jeg kan selv huske at jeg HADEDE de bløde pakker som barn.

Min søn er 3 år, og han kan sagens udtrykke hvad han ønsker sig! Så hvorfor ikke spørge barnet? 

Anmeld

25. oktober 2014

Skouboe

Mine unger vokser som ukrudt (de skal have ny garderobe ca. hver 6 måned), og får ofte tøj/sengetøj eller sko i gave. Det er ikke det eneste de får men det sker jævnligt. Jeg har også en aftale med fx min mor om at de får noget legetøj, og så får jeg nogle penge som tilskud til deres tøjbudget.

Anmeld

25. oktober 2014

FamilenStorm

Her har Alberte fået tøj til alle hendes 4 gange fødselsdage.. 

Hun bliver glad for tøjet, og ønskede sig det faktisk selv her da hun blev 4 år.. 

Anmeld

25. oktober 2014

Mum33

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

Ja - min søn blev vildt glad for nattøj. De skal jo lære at alle gaver er velkomne. 

Anmeld

25. oktober 2014

L&V

Total go. Alting behøver ik gå op i legesager og andet af den slags men også gerne lidt praktisk som man faktisk ka bruge. 

Tænker man ka gøre halv halv i de fleste gave budgetter.

Anmeld

25. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Happiness skriver:

Hvis barnet selv ønsker det, synes jeg det er ok. Men ellers ikke. Så er det en gave til forældrene  

Jeg giver aldrig tøj til børn. Jeg kan selv huske at jeg HADEDE de bløde pakker som barn.

Min søn er 3 år, og han kan sagens udtrykke hvad han ønsker sig! Så hvorfor ikke spørge barnet? 

Han har kun 2 forslag selv, for selvfølgelig har vi spurgt ham... Klædudtøj og en pruttepude 

Anmeld

25. oktober 2014

Frk.S

Vi skriver også tøj på pigernes ønskesedler. De får rigeligt af legetøj også og så er det fint med noget tøj også. 

Fx mine forældre plejer at give noget legetøj og så også et sæt tøj.

Jeg vil gerne lære mine børn at være taknemmelige for alle pakker og jeg har endnu ikke oplevet Freja brokke sig over at få tøj.

Jeg kan også kun selv mindes at være blevet glad for tøj. Men jeg fik også altid både tøj og legetøj. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.