Gaveønsker til børn: tøj - go eller no-go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

CaWi

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

Vores har tit fået tøj i gave,  og gør det også til jul.  Vi viser altid begejstring når han åbner gaver. Lige meget hvad han får.  Det har smittet af på ham, og han er lige så glad for tøj som legetøj.  Han er 2 1/2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Elgaard73

Her bliver han også 3 lige om lidt. Og der står tøj på ønskesedlen.

Det er måske ikke den gave der får mest opmærksomhed, men jeg syntes at det er en god ting at lære. At man ikke altid får alt man ønsker sig eller kun nøjagtigt det man ønsker sig. Sådan er det jo heller ikke ude i den virkelige verden.

Og som andre skriver, hvis vi som forældre viser stor begejstring for gaven, så smitter det af på ham.

Anmeld

25. oktober 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min datter bliver 4 til marts hun er vokset ud af alt sit tøj., så vi ønsker os tøj til hende. 

Anmeld

25. oktober 2014

Nadia&Daniel

Mor11 skriver:

Ja, der er fødselsdag og jul rundt om hjørnet og vi er tæt på blanke omkring ønsker! (Bliver 3) men han kunne godt bruge nyt nattøj og tøj i næste str generelt. Men er liiiiiidt bange for reaktionen på bløde pakker da han ikke er typen der har en mening om sit tøj overhovedet. Det interesserer ham slet ikke. 

Ville i ønske tøj i gave til en 3årig? Selfølgelig ved siden af diverse legesager.  

Her i vores hjem - får Laura en lækker hættetrøje af hendes oldemor (har købt den for hende) Laura synes det er hyggeligt at pakke gave op - både bløde og hårde. Hun er blevet 4 år i dag 

Anmeld

25. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
De3Guldklumper skriver:

Her er der ofte sko og tøj på ønskesedlen. 

Nuvel en blød pakke bliver ikke kigget på lige så længe som hvis der var legetøj i men synes der er rart mine ungerne er opvokset med og har lært at tingene ikke bare kommer af sig selv efter behov men at man nogen gange også er nødt til at ønske sig det i andre sammenhænge. 

Jaa, men ærlig talt tror jeg ikke han selv ser behovet for nyt nattøj endnu hehe

Anmeld

25. oktober 2014

De3Guldklumper

Mor11 skriver:

Jaa, men ærlig talt tror jeg ikke han selv ser behovet for nyt nattøj endnu hehe

Nej det tror jeg da bestemt heller ikke han gør men derfor sker der jo ikke noget ved at lære ham at "behovs tingene" også kan ligge under træet og derefter i skabet til behovet opstår   

Verden er jo ikke sådan indrettet at man altid bare får det man allermest ønsker sig og peger på - og som jeg skriver er det, det jeg prøver at lære MINE unger

Anmeld

25. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her får både thea på 6 år og alberte på 2 år tøj til både jul og fødselsdage! Vh stine

Anmeld

25. oktober 2014

modesty

Jeg ville ikke give tøj i gave, nej. For mig er det en praktisk ting og en udgift som mor og far står for i hverdagen, og ikke i forbindelse med fødselsdag eller jul. Når børnene er så små, og når de ikke selv ønsker sig tøj. Det er selvfølgelig noget helt andet hvis det er et ønske fra barnet.

Men jeg ville ikke rynke på næsen hvis der var andre i omgangskredsen der gjorde det anderledes, det må man selv være herre over.

Anmeld

25. oktober 2014

Kløver

Mor11 skriver:

Ja da, det gør vi hvert år også til fødselsdag, her får de blanding af legetøj og praktiske gaver, såsom tøj, penge til ny seng, natlampe osv osv

Anmeld

25. oktober 2014

4kløver

Min bliver 3 i næste mdr og her står den på tøj fra familien. Vi køber selv lidt legetøj da han ikke rigtigt leger med noget bestemt så der kan vi ikke lige ønske  

det samme ved pigen der bliver 5 i næste uge der får hun både tøj og legetøj i gave. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.