Far med til fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2014

modesty

Anonym skriver:

Er i lidt af et dilemma.. Som jeg håber i måske kan hjælpe mig lidt med. 

Faren og jeg er ikke sammen, og har ikke været det siden jeg var  3 måneder henne, og han har meddelt at han hverken vil have noget med mig eller barnet at gøre. 

Jeg har ingen positive følelser for ham, vil faktisk gå så langt som st sige at jeg hader ham (LANG HISTIORIE) 

men nu, en måned inden fødslen, vil han gerne med til fødslen.. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. For på den ene side, ville det måske være godt for deres fremtidige forhold? 

Men jeg vil et andet sted bare meget hellere have min kæreste med (fandt ham da jeg var fire måneder henne) 

Og har på ingen måde lyst til at han skal se mig i den situation. Eller være nær mig når jeg føder. 

Men han vil intet have med barnet at gøre hvis ikke han må komme med til fødslen. Hjælp !!! 

Hvis han gerne vil være far for barnet, vil han også være far for barnet selvom han ikke kommer med til fødslen. Det er da så tydeligt bare en tom trussel han kommer med for at presse dig.

Umiddelbart ville jeg mene at det bedste ville være at faren kom med til fødslen, også selvom mor og far ikke længere er sammen. Men i din situation kan jeg godt forstå at du ikke vil have ham med. Jeg synes dog at det er problematisk at du vælger at tage en anden mand med i stedet. Det ville jeg blive rasende over, hvis jeg var din eks.

Slå hans trussel væk som en plat bluff og forklar ham at du hjertens gerne vil have at han får et tæt forhold til sit barn, men at du ikke vil have ham med til fødslen. Og så ville jeg nok bøje mig, og sige at han kan komme og se barnet på hospitalet efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Tak. 

Jeg høre rigtig meget fra ham at jeg bare er en kælling som ikke ønsker han skal bære en del af barnets liv hvis ikke jeg vil ofre mig og lade ham overvære fødslen live, han vil også have lov at tage imod. Og hvis ikke jeg gør det, så er det mit valg, og så ønsker jeg ikke at samarbejde. 

Øv jeg hader det her 

Seriøst. Den mand er så grænseovertrædende i sin adfærd at jeg nærmest krummer tæer.

Ej, hvor ville jeg nærmest føle mig krænket hvis en eks -far til barnet eller ej mente han havde ret til at se mig føde  og tage imod barnet??? Nej nej nej.

Det er en så super sårbar situation og det handler om dig. Han bliver hverken mere eller mindre barnets far ved at være med til fødslen. Og ungen er fandme ligeglad.

Hvis han ville være far til det barn, må han fortjene det, ved at respektere barnets mor og være der for barneT NÅR det er kommet.

Du skal bare tage lige præcis den person med du har brug for og alle andre skal skride af helvede til. BUM!!!

Han lyder faktisk bare super manipulerende og kontrollerende.føj en klam fidus. Ham ville jeg alligevel ikke ønske som far til mit barn.

Anmeld

26. september 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Men han mener jo det er mig som vælger ham fra barnets liv hvis jeg ikke vil have ham med  

Du vælger ikke, at han ikke skal være en del af barnet liv. Barnets liv er de næste 70 år i gennemsnit. Du vælger at han ikke skal med til fødslen.. Det er 10 timer plus minus hvoraf barnet kun er ude måske en time? Før han får lov at se det. 

Hvis han vælger de næste 70 år fra fordi Han ikke må være med de 10 timer før dets liv begynder, ja så er han hjernedød og fortjener slet ikke at blive barnets far. 

Og og selvfølgelig skal din kæreste med til fødslen, han har også været med fra starten næsten og glæder

sig vel også?

Anmeld

26. september 2014

Risse

Jeg er også helt enig i at TS selv har valgt barnets far, og at det er mystisk at hun finder en ny kæreste så kort tid efter.

Men hvis faren vælger at gå netop pga. at han ikke ønsker at være far alligevel, da det ER for sent at få en abort, hvorpå han truer og tigger hende om en sen abort i uge 20 (pænt ydmygende hvis du spørger mig), så kan jeg faktisk godt forstå at hun hader ham? Og så synes jeg faktisk at han har frasagt enhver form for ret til det barn?

Til TS så står ved mit tidligere svar ud fra ovenstående begrundelse og synes bestemt at du skal stoppe kontakten til din eks. Det lyder som om at han gør det for at provokere dig.

Det er IKKE dig der nægter ham samvær, det har han helt selv sørget for i sin tid da han gik fra dig. Hvis han virkelig havde fortrudt og oprigtig talt ønskede et forhold til barnet, ville han ikke stille betingelser men i stedet tage i mod det, han kunne få.

Jeg forsøger stadig at forstå, hvorfor nogen kvinder mener, at det bedste for barnet er at forsøge at få noget til at fungere med en, der tydeligvis ikke ønsker, at det skal fungere. - Altså stiller sig selv en umulige opgave.

Hvis man ser trådene igennem, så kan man læse om utallige kvinder, der ikke har andet end problemer, fordi faren til deres barn nægter enhver form for samarbejde. Og undskyldningen for at blive ved er altid, at det er det bedste for barnet.

Det er ikke en skid godt, men faktisk er det pisse synd for barnet.

Jeg mener ikke at det er det bedste for barnet at have en idiotisk biologisk far, der kun gider at se barnet HVIS (...) - som om det var en tvang.

En far skal have lyst til at se sit barn ubetinget. Det er TS der ønsker et samarbejde, og så længe faren ikke ønsker det, kommer det ikke til at ske. Det vil kun give problemer for TS og barnet på sigt, og måske kan det ødelægge chancerne for at få noget nyt og stabilt op at køre med din nye kæreste.

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Du vælger ikke, at han ikke skal være en del af barnet liv. Barnets liv er de næste 70 år i gennemsnit. Du vælger at han ikke skal med til fødslen.. Det er 10 timer plus minus hvoraf barnet kun er ude måske en time? Før han får lov at se det. 

Hvis han vælger de næste 70 år fra fordi Han ikke må være med de 10 timer før dets liv begynder, ja så er han hjernedød og fortjener slet ikke at blive barnets far. 

Og og selvfølgelig skal din kæreste med til fødslen, han har også været med fra starten næsten og glæder

sig vel også?

Ja han glæder sig meget, og er sukker på han ville være ked af ikke st måtte være der for mig i denne situation når han nu har været der ved alt andet. Har trods alt kendt han i 8 år . 

Men må se hvad han siger til det, skal give ham besked i aften :/ 

Anmeld

26. september 2014

put

Jeg tænker at jeg heller ikke ville ønske at have faderen til barnet med hvis det var mig som stod i din situation. Jeg kan dig også godt forstå hvad nogle af de andre mener med at faderen vil blive såret og vred hvis en anden mand bliver inviteret med. Derfor kan du jo evt. Bare inviterer din kæreste med til fødslen og så fortælle din Eks at du ikke vil have ham med til fødslen. Fordi du ikke vil have det godt med at ligge halvt nøgen og i smerte over for ham. Derfor kan din Eks komme og se barnet bagefter og så lad være med at fortælle eksen at din nye kæreste har været med. Det behøver han jo ikke at vide og hvad får han ud af at vide det??! 

Anmeld

26. september 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Naturligvis skal faren ikke med, hvis du ikke har lyst til at han skal være det.
Samtidig forsøger han at true sig til det. Det viser jo endnu tydeligere at han er et ubehageligt menneske der ikke er i stand til at yde dig støtte.

Jeg kan se flere skriver at din kæreste heller ikke bør være med. Jeg har den holdning, at en fødsel handler om kvinden og ikke andre. Det handler selvfølgelig også om at holde øje med babys hjertelyd undervejs, men primært er det er det kvinden, hendes krop og hendes måde at arbejde med veerne der er i centrum.
Hvis din nye kæreste er en stor støtte for dig skal du selvfølgelig have ham med. Det er DIG der bestemmer suverænt!

Anmeld

26. september 2014

Nystart

Har selv været der....

Jeg havde egentlig ikke lyst til at ha en med som jeg ikke kendte, for det gjorde jeg faktisk ikke...

Men på den anden side så er det barnets far, og den oplevelse synes jeg ikke man bør gå glip af.. heller ikke bare fordi man ikke selv lige synes om ham...

Min datters far var ikke med, fordi han var bagstiv og ikke kunne køre, men han fik tilbudet.. 

Han ser ikke sin datter idag og har faktisk nærmest aldrig gjordt det.... om det havde ændret noget hvis han haved været med.. måske...

Men rette til at se sit barn blive født og være en del af det(som da i lavede barnet) synes jeg faktisk er en mands ret.. og man til en vis grænse bør se ud over sine egne lyster 

Anmeld

26. september 2014

Dianabk

Anonym skriver:

Faren og jeg er ikke sammen, og har ikke været det siden jeg var  3 måneder henne, og han har meddelt at han hverken vil have noget med mig eller barnet at gøre. 

Jeg har ingen positive følelser for ham, vil faktisk gå så langt som st sige at jeg hader ham (LANG HISTIORIE) 

men nu, en måned inden fødslen, vil han gerne med til fødslen.. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. For på den ene side, ville det måske være godt for deres fremtidige forhold? 

Men jeg vil et andet sted bare meget hellere have min kæreste med (fandt ham da jeg var fire måneder henne) 

Og har på ingen måde lyst til at han skal se mig i den situation. Eller være nær mig når jeg føder. 

Men han vil intet have med barnet at gøre hvis ikke han må komme med til fødslen. Hjælp !!! 

Forstår virkelig godt dit delemma - men hold da kæft et røvhul!

den dag du skal føde dit barn er det vigtig du har en med du føler dig tryk ved, en som kan støtte DIG. Det blir så monster hårdt og du får brug for al det positive energi du kan få til at overkomme en fødsel.

At han siger at han ikke vil have noget med barnet at gøre hvis han ikke får lov til at være med, hold nu op mand, han er da en klap hat! 

Hvis han vil have noget med barnet af gøre nu, og mener det, vil han også efter fødslen selvom han ikke var med. Tro mig!

Du skal følge dit hjerte og gøre hvad der gør dig tryk 

Her må du virkelig ikke please nogen andre end dig selv.

al held og lykke med din snarlige fødsel 

Anmeld

26. september 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Han har meddelt først at han ikke ville have noget med dig eller barnet at Gøre. 

Så laver han det om til at hvis han ikke må komme med til fødslen, så vil han intet have med barnet at Gøre. 

I guder en tos. 

Og hvis han så kommer med, så vil han sgu da skide jer et stykke igen efter fødslen. 

Ej luk af for hans trusler, og fokuserer på hans første udmelding, at han ikke ville have noget med dig og barnet at Gøre, og så tag din nye kæreste med

mænd tror at ligeså snart de lige fløjter, så kan de få deres vilje. 

Og  giver man dem deres vilje, så kommer der bare mere med tiden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.