Far med til fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.496 visninger
46 svar
65 synes godt om
26. september 2014

Anonym trådstarter

Er i lidt af et dilemma.. Som jeg håber i måske kan hjælpe mig lidt med. 

Faren og jeg er ikke sammen, og har ikke været det siden jeg var  3 måneder henne, og han har meddelt at han hverken vil have noget med mig eller barnet at gøre. 

Jeg har ingen positive følelser for ham, vil faktisk gå så langt som st sige at jeg hader ham (LANG HISTIORIE) 

men nu, en måned inden fødslen, vil han gerne med til fødslen.. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. For på den ene side, ville det måske være godt for deres fremtidige forhold? 

Men jeg vil et andet sted bare meget hellere have min kæreste med (fandt ham da jeg var fire måneder henne) 

Og har på ingen måde lyst til at han skal se mig i den situation. Eller være nær mig når jeg føder. 

Men han vil intet have med barnet at gøre hvis ikke han må komme med til fødslen. Hjælp !!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

BinaMor

wtf? røvhul!

sikke et dilemma han sætter dig i. og hvor er han umoden og barnlig må håbe det ændre sig når han ser baby (... eller bliver ældre..)

nej selvfølgelig skal han ikke med. slet ikke når han giver dig et ultimatum... nej med, det skal kun din kæreste. BUM!

Anmeld

26. september 2014

LouiseEm

Jeg skulle aldrig have min eks med til fødslen af min søn, og det har jeg sagt til ham. Det er hundrede procent noget du bestemmer, og du skal ikke ligge der, med dit livs opgave foran dig, og tænke over at han står og glor dig lige ned i skridtet. 

Gør hvad du føler er bedst. Han kan jo sidde udenfor og vente, og komme ind med det samme barnet er ude. 

Anmeld

26. september 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Faren og jeg er ikke sammen, og har ikke været det siden jeg var  3 måneder henne, og han har meddelt at han hverken vil have noget med mig eller barnet at gøre. 

Jeg har ingen positive følelser for ham, vil faktisk gå så langt som st sige at jeg hader ham (LANG HISTIORIE) 

men nu, en måned inden fødslen, vil han gerne med til fødslen.. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. For på den ene side, ville det måske være godt for deres fremtidige forhold? 

Men jeg vil et andet sted bare meget hellere have min kæreste med (fandt ham da jeg var fire måneder henne) 

Og har på ingen måde lyst til at han skal se mig i den situation. Eller være nær mig når jeg føder. 

Men han vil intet have med barnet at gøre hvis ikke han må komme med til fødslen. Hjælp !!! 

Og hvis han direkte siger at han ikke vil have noget med barnet at gøre, hvis han ikke kommer med til fødslen, ja så fortjener han sgu ikke det barn. Hvad er det da for noget pis at sige! 

Anmeld

26. september 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Synes bestemt ikke, at han skal have lov til at være med, når du ikke har lyst til det! Det er dig, der bestemmer hvem, der skal være der. Jeg ville ihvertfald ikke gå igennem en fødsel sammen en, jeg ligefrem hader 

Anmeld

26. september 2014

fnuggi

hvis jeg var dig ville jeg sige til ham nej da du ikke ville være der før og at det har din kærste han kan evt vente ude på gangen til du har født

Anmeld

26. september 2014

LouiseEm

Har tænkt lidt. Og er faktisk kommet frem til følgende:

Kan godt forstå du vil have din kæreste med - men synes også det er utroligt upassende. Jeg kan godt forstå din eks føler sig magtesløs. En anden mand skal med til fødslen af hans barn, mens han ikke må. Jeg synes du skal tage din mor eller en anden med, og så må både eksen og kæresten begge vente udenfor. Hvis der skal en mand med til fødslen skal et være babys far. Kunne aldrig selv finde på at tage min nye kæreste med og samtidig forbyde babys far adgang. Det virker lidt som om din eks bare skal skubbes væk, så din nye kæreste kan være babys far - sådan ville jeg føle det, hvis jeg var din eks og jeg fik at vide at kæresten var velkommen til MIT BARNS fødsel, og ikke jeg. Så set i bakspejlet forstår jeg egentlig godt at din eks er lidt vred og siger de ting. 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Har tænkt lidt. Og er faktisk kommet frem til følgende:

Kan godt forstå du vil have din kæreste med - men synes også det er utroligt upassende. Jeg kan godt forstå din eks føler sig magtesløs. En anden mand skal med til fødslen af hans barn, mens han ikke må. Jeg synes du skal tage din mor eller en anden med, og så må både eksen og kæresten begge vente udenfor. Hvis der skal en mand med til fødslen skal et være babys far. Kunne aldrig selv finde på at tage min nye kæreste med og samtidig forbyde babys far adgang. Det virker lidt som om din eks bare skal skubbes væk, så din nye kæreste kan være babys far - sådan ville jeg føle det, hvis jeg var din eks og jeg fik at vide at kæresten var velkommen til MIT BARNS fødsel, og ikke jeg. Så set i bakspejlet forstår jeg egentlig godt at din eks er lidt vred og siger de ting. 

Han ved ikke jeg vil have min kæreste med. Er ikke engang sikker på han ved jeg har sået ny kæreste. Han er blevet tilbudt at må komme ind når baby er født, og han må sidde ude foran, men har virkelig ikke lyst til at han skal se mig sådan. 

Der har jeg brug for at min kæreste er der, mit forhold til min mor er ikke eksisterende, så det ville være min far som skulle med ellers. 

Han har dog meldt ud at hvis ikke han må komme med ind. Så vil han slet ikke have noget med barnet at gøre . 

Anmeld

26. september 2014

Kay

det er din fødsel og din krop der bliver "udstillet" eller det er nok følelsen jeg tænker man må ha ved at havde en x med på sidelinjen... så jeg vil sige nej jeg ville ikke tage en x med i den situation 

en fødsel er en stor ting, en modbydelig skræmmende ting men samtidig lykkelig... og man er så sårbar i den situation, og så hjælper det altså ikke at man skal havde en person man bestemt ikke kan li med... du skal kun havde den/de personer med du føler dig tryg ved 

du kan jo evt tilbyde ham at du sender ham en sms når fødslen går i gang og at han så kommer og besøger den lille som den første på hospitalet?? 

Anmeld

26. september 2014

Elgaard73

Godt nok er det jeres barn, men det er altså dig som skal føde det. Og når I ikke er sammen mere, og jeres forhold er anstrengt, så syntes jeg ikke at han har noget at gøre inde på fødestuen. Det vil være alt for forstyrrende for dig.

Samtidig vil jeg give LouiseEm helt ret. Din nye kæreste bør heller ikke deltage i fødslen. Det må simpelthen ikke være rart for din ex, at han bliver nægtet oplevelsen og derefter være vidne til at den bliver givet til en anden mand. Det vil absolut ikke bidrage positivt til jeres fremtidige forhold. Og det forhold er I nødt til at arbejde hårdt på at få til at glide så godt så muligt, for jeres fælles barn's skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.