Men den meddelelse har du jo allerede fået en gang, da du var 3 måneder henne?
Jeg kan godt forstå at situationen er svær, da du må have følelsen af at han alligevel vil give dit (jeres) barn en chance, hvis han må komme med.
Men så er det igen på hans betingelser, og det er her jeg synes at du skal stå fast ved din beslutning om, at han må vente ude foran. Og hvis ikke han vil det, ja så kan han bare blive væk, for din datter får meget mere far i din nye kæreste - som jeg bestemt mener du skal have med til fødslen.
Jeg er af den opfattelse at et barns forældre ikke alene defineres ud fra biologi, men primært ud fra, hvem der opfostre det. Din nye kæreste fik du, mens du var gravid, han gik ind i forholdet med vished om at han med største sandsynlighed ville blive barnets nye far. Giv ham den mulighed i stedet for at give den tilbage til din eks, der ikke har gjort andet end at levere en gang sæd.
Din eks har allerede svigtet dig og dit barn en gang, hvem ved hvornår han vil gøre det igen? Og om han overhovedet ville dukke op, selv hvis han fik chancen?
Jeg synes at han lyder som en kæmpe idiot, som du skal passe meget på ikke løber om hjørner med dig og dit barn så snart han får chancen.
Anmeld