Far med til fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

det er din fødsel og din krop der bliver "udstillet" eller det er nok følelsen jeg tænker man må ha ved at havde en x med på sidelinjen... så jeg vil sige nej jeg ville ikke tage en x med i den situation 

en fødsel er en stor ting, en modbydelig skræmmende ting men samtidig lykkelig... og man er så sårbar i den situation, og så hjælper det altså ikke at man skal havde en person man bestemt ikke kan li med... du skal kun havde den/de personer med du føler dig tryg ved 

du kan jo evt tilbyde ham at du sender ham en sms når fødslen går i gang og at han så kommer og besøger den lille som den første på hospitalet?? 

Han er blevet tilbudt at blive kørt til hospitalet sammen med mig når det går igang, og så sidde udenfor indtil barnet er født. 

Men han vil slet ikke se den hvis han ikke må se fødslen. Og han siger han aldrig vil se det som hans hvis ikke han må være der og overvære hele fødslen . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Han ved ikke jeg vil have min kæreste med. Er ikke engang sikker på han ved jeg har sået ny kæreste. Han er blevet tilbudt at må komme ind når baby er født, og han må sidde ude foran, men har virkelig ikke lyst til at han skal se mig sådan. 

Der har jeg brug for at min kæreste er der, mit forhold til min mor er ikke eksisterende, så det ville være min far som skulle med ellers. 

Han har dog meldt ud at hvis ikke han må komme med ind. Så vil han slet ikke have noget med barnet at gøre . 

det er jo hans valg at han ikke vil det... jeg ville nu stadig sende ham en sms når fødslen er igang for at give ham chancen for at være den første der møder den lille 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Godt nok er det jeres barn, men det er altså dig som skal føde det. Og når I ikke er sammen mere, og jeres forhold er anstrengt, så syntes jeg ikke at han har noget at gøre inde på fødestuen. Det vil være alt for forstyrrende for dig.

Samtidig vil jeg give LouiseEm helt ret. Din nye kæreste bør heller ikke deltage i fødslen. Det må simpelthen ikke være rart for din ex, at han bliver nægtet oplevelsen og derefter være vidne til at den bliver givet til en anden mand. Det vil absolut ikke bidrage positivt til jeres fremtidige forhold. Og det forhold er I nødt til at arbejde hårdt på at få til at glide så godt så muligt, for jeres fælles barn's skyld.

Igen, han ved ikke min kæreste skal med, men han har været der siden nærmest starten, og hjulpet og støttet mig hele vejen. 

Min x har truet med alke mulige ting, og bedt mig overveje sen abort flere gange, sidst han spurgte og sagde han nok skulle betale var i uge 20, jeg hader ham. Har det så svært med at han skulle se mig sådan. 

Har ingen andre at tage med end min nye kæreste. 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

det er jo hans valg at han ikke vil det... jeg ville nu stadig sende ham en sms når fødslen er igang for at give ham chancen for at være den første der møder den lille 

Det har jeg også tænkt mig.  

Mfn tror desværre at ligeså snart jeg siger han ikke må komme med ind, så vil han bare stille sig på tvers. 

Anmeld

26. september 2014

Risse

Men den meddelelse har du jo allerede fået en gang, da du var 3 måneder henne?

Jeg kan godt forstå at situationen er svær, da du må have følelsen af at han alligevel vil give dit (jeres) barn en chance, hvis han må komme med.

Men så er det igen på hans betingelser, og det er her jeg synes at du skal stå fast ved din beslutning om, at han må vente ude foran. Og hvis ikke han vil det, ja så kan han bare blive væk, for din datter får meget mere far i din nye kæreste - som jeg bestemt mener du skal have med til fødslen.

Jeg er af den opfattelse at et barns forældre ikke alene defineres ud fra biologi, men primært ud fra, hvem der opfostre det. Din nye kæreste fik du, mens du var gravid, han gik ind i forholdet med vished om at han med største sandsynlighed ville blive barnets nye far. Giv ham den mulighed i stedet for at give den tilbage til din eks, der ikke har gjort andet end at levere en gang sæd. 

Din eks har allerede svigtet dig og dit barn en gang, hvem ved hvornår han vil gøre det igen? Og om han overhovedet ville dukke op, selv hvis han fik chancen?

Jeg synes at han lyder som en kæmpe idiot, som du skal passe meget på ikke løber om hjørner med dig og dit barn så snart han får chancen.

Anmeld

26. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Det har jeg også tænkt mig.  

Mfn tror desværre at ligeså snart jeg siger han ikke må komme med ind, så vil han bare stille sig på tvers. 

så lad ham gøre det... 

nu måske lidt et humoristisk forslag... men faktisk seriøst ment... 

spørg ham hvor dan han vil havde det hvis du så forlangte af ham at for at han kom med til fødslen skulle han stå 100% nøgen på fødestuen...  foran jordmor, asisten evt. sygeplejesker og læger...

ja hvis det så skulle ende i akut kejsersnit måtte han jo så løbe med på gangen foran alle andre nøgen, hele vejen hend til operations stuen 

forklar ham der efter at du ikke har lyst til at han skal se dig nøgen, når i ikke længere er sammen, at det ikke er hans ret at se dig nøgen... 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

så lad ham gøre det... 

nu måske lidt et humoristisk forslag... men faktisk seriøst ment... 

spørg ham hvor dan han vil havde det hvis du så forlangte af ham at for at han kom med til fødslen skulle han stå 100% nøgen på fødestuen...  foran jordmor, asisten evt. sygeplejesker og læger...

ja hvis det så skulle ende i akut kejsersnit måtte han jo så løbe med på gangen foran alle andre nøgen, hele vejen hend til operations stuen 

forklar ham der efter at du ikke har lyst til at han skal se dig nøgen, når i ikke længere er sammen, at det ikke er hans ret at se dig nøgen... 

Ikke helt tosset ide  

men tror bare han vil blive sur og bruge "så ønsker du jo heller ikke ar jeg skal være en del af barnets liv, du så egoistisk,  du må jo også ofte lidt" osv. 

Anmeld

26. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Ikke helt tosset ide  

men tror bare han vil blive sur og bruge "så ønsker du jo heller ikke ar jeg skal være en del af barnets liv, du så egoistisk,  du må jo også ofte lidt" osv. 

du har fandemer ofret rigeligt! han har fået sit tilbud og så lad det stå ved magt... så er det op til ham...

når han opføre sig så barnligt "hvis i ikke vil lege legen på MIN måde gidder jeg bare slet ikke være med! aldrig nogen sinde mere!"  seriøst det er jo en forkælet forurettet 5 årrig der står der! 

trust me jeg er pædagog og kender til den slags børn og de bliver ved når de bliver store... ja jeg vil ikke kalde dem voksne, men forvoksede børn... 

så må han sgu vågne op og blive voksen, og tage en ordentlig snak istedet for det der! 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

du har fandemer ofret rigeligt! han har fået sit tilbud og så lad det stå ved magt... så er det op til ham...

når han opføre sig så barnligt "hvis i ikke vil lege legen på MIN måde gidder jeg bare slet ikke være med! aldrig nogen sinde mere!"  seriøst det er jo en forkælet forurettet 5 årrig der står der! 

trust me jeg er pædagog og kender til den slags børn og de bliver ved når de bliver store... ja jeg vil ikke kalde dem voksne, men forvoksede børn... 

så må han sgu vågne op og blive voksen, og tage en ordentlig snak istedet for det der! 

Han er 31, så bliver nok aldrig mere voksen ... Desværre 

Anmeld

26. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er i lidt af et dilemma.. Som jeg håber i måske kan hjælpe mig lidt med. 

Faren og jeg er ikke sammen, og har ikke været det siden jeg var  3 måneder henne, og han har meddelt at han hverken vil have noget med mig eller barnet at gøre. 

Jeg har ingen positive følelser for ham, vil faktisk gå så langt som st sige at jeg hader ham (LANG HISTIORIE) 

men nu, en måned inden fødslen, vil han gerne med til fødslen.. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. For på den ene side, ville det måske være godt for deres fremtidige forhold? 

Men jeg vil et andet sted bare meget hellere have min kæreste med (fandt ham da jeg var fire måneder henne) 

Og har på ingen måde lyst til at han skal se mig i den situation. Eller være nær mig når jeg føder. 

Men han vil intet have med barnet at gøre hvis ikke han må komme med til fødslen. Hjælp !!! 

Det er virkelig barnligt af ham, at sige han ikke vil have nogen kontakt til barnet, hvis ikke han må komme med til fødslen. Hvor gammel er han lige ? At tage sit eget barn som gidsel på den måde. FØJ

MEN jeg forstår godt han gerne vil med. Det er også hans barn, og fødslen er en kæmpe oplevelse, så hvorfor frarøve ham den store oplevelse? Det er noget særligt når man bliver forældre og selvom i ikke er sammen længere så bliver i forældre SAMMEN. Din nye kæreste bliver ikke far. Hvis du ikke føler dig tryg ved at det kun er din Eks der skal med, så tag din mor med eller en søster som du er særlig tryg ved. 

Tag ansvar for jeres barns skyld. Det fortjener en god start på livet med fred og ro. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.