Dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Det er altså lidt skægt at håret har så meget at sige. Personligt syntes jeg han er super sød med kort hår, men det stædige æsel vil altså være langhåret.

Blev bare sådan helt paf efter oplevelsen igår og et eller andet sted lidt ked, da jeg jo ikke føler jeg gør noget " forkert" ved at lade ham få langt hår. Og kan godt mærke jeg nu går og tænker over om det er en generel holdning som bliver delt også af de mennesker vi har tæt på

Nej jeg sys det er fair nok at han selv bestemmer, han er jo den han er og det skal ingen tage fra ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Tror der er en del - ved da nogen omkring os ikke kan forstå vores valg det være sig både med hår og tøj. Sjovt nok har de ikke så store problemer med min pige kun går i bukser :-)

Spørgsmålet er bare om de små pus kan klare den - og ved nu hvor den ældste er i 1. Klasse, der må vi nok måske snart bøje os og karseklippe som de andre og det til trods for han elsker at nulre sit hår

Grundet mobning eller?

Pt er han ligeglad, men jo heller ikke noget han før som sådan har hørt for, før igår.

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Nej jeg sys det er fair nok at han selv bestemmer, han er jo den han er og det skal ingen tage fra ham

Lige netop min tanke. Det er den han er

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Grundet mobning eller?

Pt er han ligeglad, men jo heller ikke noget han før som sådan har hørt for, før igår.

Mobning for stærkt et ord, men kommentarer... Men lige i øjeblikket er det så ikke håret men at han kan lide at gå i joggingbukser så de er nu skiftet ud med cowboybukser 

Men med håret er det egentlig mærkeligt for der er en pædagog i SFO som de alle synes er sej og han har langt hår....

tror bare mine børn er på en skole hvor normalitetsbegrebet er mere snævert end det jeg har  

Anmeld

13. september 2014

mit1barn

Jeg synes at det ligner en pige, på grund af ansigtet og håret 

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Mobning for stærkt et ord, men kommentarer... Men lige i øjeblikket er det så ikke håret men at han kan lide at gå i joggingbukser så de er nu skiftet ud med cowboybukser 

Men med håret er det egentlig mærkeligt for der er en pædagog i SFO som de alle synes er sej og han har langt hår....

tror bare mine børn er på en skole hvor normalitetsbegrebet er mere snævert end det jeg har  

Okay, det lyder da trist at han på den måde skak ændre på sig selv for at føle han passer ind.

Det håber jeg ikke min søn ender med. Jeg elsker at han er sig selv, men ja, det bliver jo nok ikke ved på helt Samme måde som nu

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

mit1barn skriver:

Jeg synes at det ligner en pige, på grund af ansigtet og håret 

Tak for svar.
Det er så en dreng. Men kan godt fornemme at håret har meget at sige når andre mennesker gætter køn

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Okay, det lyder da trist at han på den måde skak ændre på sig selv for at føle han passer ind.

Det håber jeg ikke min søn ender med. Jeg elsker at han er sig selv, men ja, det bliver jo nok ikke ved på helt Samme måde som nu

Det er trist, men heldigvis er han ved at finde den rette ryg og sige, det er også godt at være anderledes. 

Men lige det med bukserne der har han givet op, men det er også drenge fra ældre klasse det hver gang de møder ham siger: hvad så tissemyre, går du stadig med nattøj? (Det er ikke nattøj men fx et par addidas jogging de der skinne noget)

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det er trist, men heldigvis er han ved at finde den rette ryg og sige, det er også godt at være anderledes. 

Men lige det med bukserne der har han givet op, men det er også drenge fra ældre klasse det hver gang de møder ham siger: hvad så tissemyre, går du stadig med nattøj? (Det er ikke nattøj men fx et par addidas jogging de der skinne noget)

Ej okay, det er godt nok ikke særlig pænt

Vi har valgt en skøn lille friskole og jeg fornemmer at der er stor tolerance der, så det håber og tror jeg på

Håber han fortsat vil værdsætter at anderledes er en god ting
Skøn ser han ihvertfald ud

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ej okay, det er godt nok ikke særlig pænt

Vi har valgt en skøn lille friskole og jeg fornemmer at der er stor tolerance der, så det håber og tror jeg på

Håber han fortsat vil værdsætter at anderledes er en god ting
Skøn ser han ihvertfald ud

Er selv på en folkeskole og der er tolerancen nu også større - bliver den nød til da det er er meget forskellige børn fra forskellige steder.

Forhåbentlig kan han hvile i, at der er okay at være forskellige, for han er anderledes - en lille nørd der helst vil have strømper i sandaler og trækker bukserne op over navlen. Og ikke lærer bedst i bevægelse men med en ordbog og en masse andre ting.

Men anderledes er en svær ting - min datter har også kæmpet med det, men høster nu frugterne og hviler i at være sig selv - er så anderledes på en helt anden måde.

og lillebror hmm vi må se lige nu er han meget "normal"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.