Dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

A. N. Onymsen

Tænkte dreng med det samme. Han er kær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Anonym trådstarter

Vi er også en masse mennesker der er fløjtende ligeglade med om drenge er langhårede eller ej. Din dreng er mega køn! Han ville også være køn hvis han var en pige. I bund og grund handler det vel om at børn i den alder ikke rigtig er kønsdefinerede - med mindre de bliver iscenesat ... Og hvis han har selvtilliden til at fortælle folk at han er en dreng hvis de forveksler, så skal han da have langt hår, hvis det er det han vil

Hilsen moren til en dreng der et godt stykke ind i børnehaven havde lyserød som ynglingsfarve, og derfor havde lyserødt tøj på når han selv skulle bestemme.

Tak

Han er så ligeglad for han elsker langt hår
Og SÅ elsker han også lyserød
Men hans største kærlighed er biler.

Situationen opstod faktisk fordi hun omtalte ham som en pige til sin datter og han valgte så at rette hende og fortælle at han var en dreng. Og han havde vel at mærke blåt tøj på fra top til tå

Damen valgte så at rette henvendelse til mig og fortælle mig hvor gal på den jeg var.

Blev bare ja jeg ved ikke, overrasket tror jeg.

Tak for dit svar det varmede.

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Tænkte dreng med det samme. Han er kær

Tak, det var sødt sagt

Anmeld

12. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak

Han er så ligeglad for han elsker langt hår
Og SÅ elsker han også lyserød
Men hans største kærlighed er biler.

Situationen opstod faktisk fordi hun omtalte ham som en pige til sin datter og han valgte så at rette hende og fortælle at han var en dreng. Og han havde vel at mærke blåt tøj på fra top til tå

Damen valgte så at rette henvendelse til mig og fortælle mig hvor gal på den jeg var.

Blev bare ja jeg ved ikke, overrasket tror jeg.

Tak for dit svar det varmede.

Hun kan vel være ligeglad? 

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Hun kan vel være ligeglad? 

Helt enig.
Jeg synes det var dybt upassende og kunne mærke at det faktisk ramte mig ret hårdt.
Min søn syntes bare hun var underlig

Anmeld

12. september 2014

Tullemoar

Anonym skriver:

Helt enig.
Jeg synes det var dybt upassende og kunne mærke at det faktisk ramte mig ret hårdt.
Min søn syntes bare hun var underlig

Kan jeg godt forstå...

Det var da noget mærkeligt noget....

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

betski skriver:

Nu er det jo sådan med børn, at det kan være svært at se på bare et ansigt om det er en dreng eller pige. Det er jo derfor man som forældre, har tendens til at putte dem i noget tøj der signalerer hvilket køn de er. Dit barn tænker jeg er en dreng med lidt længere hår end de fleste drenge. Dette grundet tøjet Der er jo ikke så meget andet at gå ud fra

Det er også en dreng.
Normalt ville jeg mene han går meget drenget klædt. Men ja han er lang håret efter eget ønske. Omend jeg syntes det er pænere og nemmer kort
Men hans hår og så længe han acceptere det skal redes hverdag( filet sammen hver nat) får han lov at have det som han ønsker.

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Kan jeg godt forstå...

Det var da noget mærkeligt noget....

Ja ik?!

Men kan se at der er flere der dele den holdning og hun var så bare ikke bleg for at ytre den højlydt

Anmeld

12. september 2014

Tullemoar

Anonym skriver:

Ja ik?!

Men kan se at der er flere der dele den holdning og hun var så bare ikke bleg for at ytre den højlydt

Synes virkelig det er sørgeligt at folk skal have en mening om alt...

Anmeld

12. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja ik?!

Tror der er en del - ved da nogen omkring os ikke kan forstå vores valg det være sig både med hår og tøj. Sjovt nok har de ikke så store problemer med min pige kun går i bukser :-)

Spørgsmålet er bare om de små pus kan klare den - og ved nu hvor den ældste er i 1. Klasse, der må vi nok måske snart bøje os og karseklippe som de andre og det til trods for han elsker at nulre sit hår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.