Dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Tænker dreng pga tøjet og ja så ligner han min skønne dreng her hjemme bare i en mørk udgave...

Men kunne sagtens være en pige (og min her hjemme bliver tit tituleret som pige)

Tak for svar

Det er en dreng

Jeg synes jo ikke man kan være i tvivl men efter i går hvor en fremmede kvinde umotiveret gav mig en verbal overhaling over at han var langhåret og derfor lignede en dreng blev jeg i tvivl.

Dog har jeg ikke tænkt mig at tving ham til at få klippet hans hår mod hans vilje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Kay

pige

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

pige

Tak for svar
Det er dig en dreng

Anmeld

12. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Tak for svar
Det er dig en dreng

ja det læste jeg bagefter min datter går i institution med en skøn dreng med skulderlangt lyst hår og vil sige når han har cowboy bukser og en sort eller hvid blise på ligner han også en pige... lige som korthårede piger også bliver kaldt drenge... 

Anmeld

12. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Tak for svar

Det er en dreng

Jeg synes jo ikke man kan være i tvivl men efter i går hvor en fremmede kvinde umotiveret gav mig en verbal overhaling over at han var langhåret og derfor lignede en dreng blev jeg i tvivl.

Dog har jeg ikke tænkt mig at tving ham til at få klippet hans hår mod hans vilje

Mine to drenge er i mine øjne drenge og kan slet ikke forstå man kan tage fejl og alligevel skal jeg gang på gang høre dem blive omtalt som piger alene af den grund at håret er længere end den gængse plyssede udgave af drenge.

men at du ligefrem oplever en negativ kommentar er øv.... 

I det hele taget synes jeg drenge puttes i meget snævre kasser.

Nå men her er mine og trods lidt længere hår synes jeg de er drenge drenge:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja det læste jeg bagefter min datter går i institution med en skøn dreng med skulderlangt lyst hår og vil sige når han har cowboy bukser og en sort eller hvid blise på ligner han også en pige... lige som korthårede piger også bliver kaldt drenge... 

Det er altså lidt skægt at håret har så meget at sige. Personligt syntes jeg han er super sød med kort hår, men det stædige æsel vil altså være langhåret.

Blev bare sådan helt paf efter oplevelsen igår og et eller andet sted lidt ked, da jeg jo ikke føler jeg gør noget " forkert" ved at lade ham få langt hår. Og kan godt mærke jeg nu går og tænker over om det er en generel holdning som bliver delt også af de mennesker vi har tæt på

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Mine to drenge er i mine øjne drenge og kan slet ikke forstå man kan tage fejl og alligevel skal jeg gang på gang høre dem blive omtalt som piger alene af den grund at håret er længere end den gængse plyssede udgave af drenge.

men at du ligefrem oplever en negativ kommentar er øv.... 

I det hele taget synes jeg drenge puttes i meget snævre kasser.

Nå men her er mine og trods lidt længere hår synes jeg de er drenge drenge:

Jeg blev godt nok også paf:-0

Hold op nogle dejlige drenge du har. Jeg synes da ikke man kan være et øjeblik i tvivl om at de er drenge

Jeg har nok lidt svært ved at forstå hvorfor håret har så stor betydning og er helt enig i at der ikke er plads til mange personlige særpræ hos drenge før de skiller sig ud fra mængden.
Det kommer jeg nok aldrig til at forstå

Anmeld

12. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænkte dreng med det samme pga. ansigtstrækkene..... 

Drenge kan jo godt have langt hår....

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg tænkte dreng med det samme pga. ansigtstrækkene..... 

Drenge kan jo godt have langt hår....

Tak, det er også en dreng

Anmeld

12. september 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det kom sig af en kommentar jeg fik igår som gjorde mig nysgerrig.
Og så blev jeg nysgerrig på andres opfattelse og hvad de bygger deres mening på.

Der er en dreng og det er min

Han vil gerne være langhåret og selvom jeg ikke er enig respektere jeg hans valg

Jeg fik at vide at det var
upassende at lade min spinkle dreng have langt hår da det fik ham til at ligne en pige og synd for ham.

Jeg synes jo han ligner en dreng og blev faktisk en anelse ked over hendes udtales og det fik mig til at overveje om det var en generel opfattelse af ham som hun udtrykte
Og det kan jeg jo så konstatere.

Vi er også en masse mennesker der er fløjtende ligeglade med om drenge er langhårede eller ej. Din dreng er mega køn! Han ville også være køn hvis han var en pige. I bund og grund handler det vel om at børn i den alder ikke rigtig er kønsdefinerede - med mindre de bliver iscenesat ... Og hvis han har selvtilliden til at fortælle folk at han er en dreng hvis de forveksler, så skal han da have langt hår, hvis det er det han vil

Hilsen moren til en dreng der et godt stykke ind i børnehaven havde lyserød som ynglingsfarve, og derfor havde lyserødt tøj på når han selv skulle bestemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.