Dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Tak for svar

Det er en dreng

Jeg synes jo ikke man kan være i tvivl men efter i går hvor en fremmede kvinde umotiveret gav mig en verbal overhaling over at han var langhåret og derfor lignede en dreng blev jeg i tvivl.

Dog har jeg ikke tænkt mig at tving ham til at få klippet hans hår mod hans vilje

Min yngste søn er på det sidste blevet kaldt pige et par gange, selv om han egentlig har et meget drenget ansigt, meget drenget tøj, brede skuldre osv. Hans hår er helt lyst og har været en smule langt i det. Synes det er mærkeligt at folk ikke kan se det, men det må de jo om med deres snæversyn. Det er dog noget helt andet ligefrem at skælde dig ud! Kan godt forstå du blev paf og bagefter ville man jo ønske man havde bedt vedkommende holde sin kæft.. ærligt talt.

Har dog selv kun oplevet at folk undskyldte meget, men selvfølgelig er det irriterende alligevel.

Jeg synes din søn ser sød ud og hvis det er den frisure han ønsker, så er det da helt perfekt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

lineog4

Christine skriver:

Min yngste søn er på det sidste blevet kaldt pige et par gange, selv om han egentlig har et meget drenget ansigt, meget drenget tøj, brede skuldre osv. Hans hår er helt lyst og har været en smule langt i det. Synes det er mærkeligt at folk ikke kan se det, men det må de jo om med deres snæversyn. Det er dog noget helt andet ligefrem at skælde dig ud! Kan godt forstå du blev paf og bagefter ville man jo ønske man havde bedt vedkommende holde sin kæft.. ærligt talt.

Har dog selv kun oplevet at folk undskyldte meget, men selvfølgelig er det irriterende alligevel.

Jeg synes din søn ser sød ud og hvis det er den frisure han ønsker, så er det da helt perfekt 

Mine er forresten også blevet kaldt piger selv med elefanthuer på, og en gang med elefanthueagtig fordi han var klædt ud som flagermus - og da han så sagde: jeg er altså en dreng. Var der en der sagde: undskyld men der er fordi der er de lyselokker der stikker ud. Og de lagde vægt på det var fordi det var lyst, mærkeligt....

Anmeld

13. september 2014

Christine

lineog4 skriver:

Mine er forresten også blevet kaldt piger selv med elefanthuer på, og en gang med elefanthueagtig fordi han var klædt ud som flagermus - og da han så sagde: jeg er altså en dreng. Var der en der sagde: undskyld men der er fordi der er de lyselokker der stikker ud. Og de lagde vægt på det var fordi det var lyst, mærkeligt....

Ja det er da nærmest diskrimination! Man kan næsten ikke andet end grine af det, for det er så dumt!  Selvfølgelig kan drenge da have lyst hår. 

Man kan godt nok høre mange mærkelige ting før ørerne falder af 

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg har også før oplevet at nogen har troede at han var en dreng, men har hele tiden tænkt det var få tallet og egentlig sker det jo også for mig, så fred være med det.
Men efter denne oplevelse og at dømme efter svarende i tråden må den generelle opfattelse jo nok være at han ligner en pige

Tænk at hård og sterotype-tanke gangen stadig er så omfattende i dagens dk

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

Er selv på en folkeskole og der er tolerancen nu også større - bliver den nød til da det er er meget forskellige børn fra forskellige steder.

Forhåbentlig kan han hvile i, at der er okay at være forskellige, for han er anderledes - en lille nørd der helst vil have strømper i sandaler og trækker bukserne op over navlen. Og ikke lærer bedst i bevægelse men med en ordbog og en masse andre ting.

Men anderledes er en svær ting - min datter har også kæmpet med det, men høster nu frugterne og hviler i at være sig selv - er så anderledes på en helt anden måde.

og lillebror hmm vi må se lige nu er han meget "normal"

Han lyder skøn

Jeg har så en dreng som aldrig sidder stille, elsker biler og er god til at gøre opmærksom på sig selv. Men han har sin helt egen unikke personlighed og i en alder af 4 år er det allerede tydeligt at han ikke bare retter ind

Men frygter da at han kommer til at få nogle huk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.