tværprofessionelle opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

esioul

Rixer skriver:

Det er hat og briller for mig lige nu.

Jeg har ikke forstået hvad tværprofessionl går ud på bortset fra at jeg skal have kendskab til det..

jeg går på 6 modul og vi har om det nu. Vildt i ik har haft noget om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
esioul skriver:

jeg går på 6 modul og vi har om det nu. Vildt i ik har haft noget om det

Det har de også - jeg kan i hvert fald huske at have svarer på nogen spørgsmål fra ts

Anmeld

11. september 2014

Rixer skriver:

Jo det er min sidste praktik og jeg har fået ros for mit gode stykke arbejde faktisk 

Jeg gør hvad jeg kan men vejleder mener at det er mit ansvar at få empiri 

Det er det jo selvfølgelig også - din vejleder kan da ikke gå ud og observere for dig eller lave interview for dig osv. 

Anmeld

11. september 2014

Flødebollen skriver:

Hatten af for, at du gang på gang bruger tid på at forklare stolpe op og stolpe ned. 

Sådan en tålmodighed besidder jeg slet ikke 

Tja ved heller ikke hvorfor - ts virker bare så lost så man ikke kan lade være

Anmeld

11. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Rixer skriver:

Ja en måned siden men jeg har faktisk ikke været på skoledelen endnu

vi fik intro i det på skole ophold. og skulle primær bruge praktikken til at samle materiale til opgaven og så havde vi tid efter praktik til at skrive.

så syntes du skal vente med at spekulere så meget i den til i har været på skole og høre mere om det.

og så evt snakke med din vejleder om opgaven og få han/hende til at komme med forslag til hvilke problemstillinger du kan arbejde med. og så hold fokus og lav iagttagelser ud fra nogle af de forslag praktikvejlederen kommer med

Anmeld

11. september 2014

Rixer

Skal det være om udsatte børn eller må det gerne være almindelig børn 

Anmeld

11. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Skal det være om udsatte børn eller må det gerne være almindelig børn 

Det er op til dig. 

Du er i praktik i en inst med skolebørn ikke? Det ville jo være "nemt" at tage fat i samarbejde mellem lærere og pædagoger i din opgave. Du har dem jo lige ved hånden.

Hvordan bruger de 2 professioner hinanden? Og kunne det optimeres? 

Det nemmeste udgangspunkt vil selfølgelig være at tage en case fra din hverdag i praktikken, for så har du noget helt specifikt at spørge ind til og interviewe omkring, fremfor hvis det var et tænkt scenarie. 

Prøv i øvrigt at Google "tværprofessionel opgave", der ligger nogen du kan læse, så du måske kan få bedre forståelse af det hele. 

Hilsen hende der pt bor sammen med en pædagogstuderende der er i fuld gang med at få intro til den tværprofessionelle opgave 

Anmeld

11. september 2014

Rixer

Det er op til dig. 

Du er i praktik i en inst med skolebørn ikke? Det ville jo være "nemt" at tage fat i samarbejde mellem lærere og pædagoger i din opgave. Du har dem jo lige ved hånden.

Det nemmeste udgangspunkt vil selfølgelig være at tage en case fra din hverdag i praktikken, for så har du noget helt specifikt at spørge ind til og interviewe omkring, fremfor hvis det var et tænkt scenarie. 

Prøv i øvrigt at Google "tværprofessionel opgave", der ligger nogen du kan læse, så du måske kan få bedre forståelse af det hele. 

Hilsen hende der pt bor sammen med en pædagogstuderende der er i fuld gang med at få intro til den tværprofessionelle opgave 

Jo det er klubben altså fritidstilbud. Det tværprofessionelle samarbejde mellem fritidsklub og skole? 

Komme ind på  lovgivningen i indledningen hvor jeg er henne og hvad jeg godt kunne tænke mig at arbejde med?

Optimere? 

Anmeld

11. september 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Det er op til dig. 

Alle siger at det et nemt men jeg har aldrig forstået hvad er det der er nemt 

Anmeld

11. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Jo det er klubben altså fritidstilbud. Det tværprofessionelle samarbejde mellem fritidsklub og skole? 

Komme ind på  lovgivningen i indledningen hvor jeg er henne og hvad jeg godt kunne tænke mig at arbejde med?

Optimere? 

Nej, ikke mellem klub og skole men mellem pædagog og lærer! Klub og skole er ikke proffesioner, men det er pædagog og lærer  

Kort, tænkt eksempel:

Har i fx lektiehjælp i klubben? Hvis nu lille Ole har svært ved matematik, snakker oles matematiklære så med jer pædagoger om hvordan han bedst støttes/hjælpes og hvor hans udfordringer ligger? Hvis ikke, ville det så evt kunne gøre en forskel for lille Ole at hans lærer og pædagoger gik i dialog omkring tilgangen til hans lektiehjælp i klubben? 

Optimere= gøres bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.