Hjælp til for og imod-liste!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Det er også godt klaret at du fødte selv!! 

Men jeg synes måske en del af den idylliske naturlige fødsel forsvinder lidt dels ved at man skal have overvåget babys hjertelyd konstant, dels ved at jeg jo på ingen måde kan sættes i gang hvis jeg ikke selv går i fødsel.

Og så synes jeg pks lyder MEGET mere behageligt end aks, nu da jeg har to aks i bagagen 

Tak for svar.. nu er det i morgen jeg skal vælge. Jeg vil også rigtigt gerne være god og sej, men jeg er lidt bekymret for baby som er lidt for tynd og det får mig også til at hælde en hel del til ks, så hun kan komme i uge 38.

Men jo, jeg vil helt sikkert på en eller anden måde føle mig lidt ramt på min kvindelighed hvis jeg ikke selv kan føde. Og det er lidt øv for det er jo ikke som sådan fordi min krop ikke duer til det, men det har bare ikke ligget i kortene for mig endnu... 

Det er jo helt dit eget valg - føl efter dit hjerte 

Jeg kunne godt blive sat i gang 2. gang efter jeg fik et aks første gang - det måtte bare ikke være stikpillerne. Jeg fik lavet en hindeløsning af min fødselslæge om mandagen, hvor han fortalte, at jeg var klar til at få taget vandet om torsdagen. Jeg fik en tid til at få taget vandet torsdag eftermiddag, men den tid dukkede jeg ikke op til, for der havde jeg født  Han ville selv ud torsdag morgen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Kløver

Jeg fik at vide at 2 ks pg så er det slut med alm fødsel og med det historik du fortæller ville jeg virkelig snakke det igennem for at være sikker på om det er ok pga risiko for bristningers osv hvis det er 3 gang med 2 ks bag dig  

Anmeld

8. september 2014

Snorkfrøkenen

Der er nogle helt basale fysiologiske elementer, der taler for at føde naturligt for s å vidt det kan lade sig gøre. Når barnet presses gennem skeden, bliver det udsat for nogle bakterier, som er vigtige for immunforsvaret. Derudover "forstår" moderens krop også at den har født, hvilket den ikke gør ved kejsersnit, og den gør sig derfor klar til at tage sig af det lille barn ved at lade mælken løbe til så hurtigt som muligt.

Ydermere er der naturligvis også fordelen ved at undgå at bedøve barnet. Dette gælder i øvrigt også bare dét at få en epiduralblokade.

Jeg er ikke fanatiker og hvis du er mest tryg ved et kejsersnit mere, er det jo det rigtige for dig, men du efterlyste selv grunde.

Held og lykke! 

Anmeld

8. september 2014

jojomama

Nu vil jeg godt lige komme med et indspark, som mange måske vil misunde...

det er altså ikke alle, der brister ved en alm fødsel! Min fødsel gik perfekt uden sting eller noget, men jeg var træt i understellet i ca 14 dage bagefter. Her 5 mdr senere er alt som det var før.

det er blot for at pointere, at ikke alle brister og du kunne være heldig. Hvad end du vælger, så held og lykke :-)

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Det er jo helt dit eget valg - føl efter dit hjerte 

Jeg kunne godt blive sat i gang 2. gang efter jeg fik et aks første gang - det måtte bare ikke være stikpillerne. Jeg fik lavet en hindeløsning af min fødselslæge om mandagen, hvor han fortalte, at jeg var klar til at få taget vandet om torsdagen. Jeg fik en tid til at få taget vandet torsdag eftermiddag, men den tid dukkede jeg ikke op til, for der havde jeg født  Han ville selv ud torsdag morgen 

Hvornår var det i forhold til termin?

2. gang måtte jeg ikke gå til termin og min krop var slet ikke parat til at give slip, så blev sat i gang med ballon og det hjalp slet ikke. Åbnede mig ikke engang nok til at de kunne forsøge at tage vandet. Men det kan da være jeg gør det denne gang 

Dejligt at hindeløsningen virkede! Det er da også flot med 8 timers fødsel. Må jeg spørge hvor lang tid der ca. går før underlivet er ok igen? Bare til sammenligning med ks 

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg fik at vide at 2 ks pg så er det slut med alm fødsel og med det historik du fortæller ville jeg virkelig snakke det igennem for at være sikker på om det er ok pga risiko for bristningers osv hvis det er 3 gang med 2 ks bag dig  

Jeg fik at vide af lægen at de har ændret det til 3 ks  = altid ks. Så det var jeg også selv overrasket over! Han sagde bare at risiko for bristning stadig er "meget lile" og at de jo altid kan lave aks 

Synes virkelig ikke de hjælper meget med valget og læge og jordemoder siger to forskellige ting..

Men du har helt ret. Det er jo en vurdering ud fra en hel masse forskellige ting, men det er da lidt øv at stå med valget fordi jeg helst ikke vil fotryde... Men pks er vel altid mere rart end aks? 

Anmeld

8. september 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hvornår var det i forhold til termin?

2. gang måtte jeg ikke gå til termin og min krop var slet ikke parat til at give slip, så blev sat i gang med ballon og det hjalp slet ikke. Åbnede mig ikke engang nok til at de kunne forsøge at tage vandet. Men det kan da være jeg gør det denne gang 

Dejligt at hindeløsningen virkede! Det er da også flot med 8 timers fødsel. Må jeg spørge hvor lang tid der ca. går før underlivet er ok igen? Bare til sammenligning med ks 

Han er født 39+4  Jeg måtte heller ikke gå over tid i begge mine graviditeter. Ved den første blev jeg også sat i gang 39+4. 

Jamen jeg var straks på benene igen i forhold til da jeg fik AKS. Jo, selvfølgelig gør det ondt i underlivet, det er jo også et kæmpe arbejde det har været ude for. Jeg blødte i ca. 2-3 uger og stingene forsvandt lidt efter lidt. Det gjorde jo mest ondt de første par uger, men helt præcist hvornår kan jeg ikke huske. Da jeg var til 8-ugers undersøgelsen var jeg i hvert fald i tip-top form igen 

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Snorkfrøkenen skriver:

Der er nogle helt basale fysiologiske elementer, der taler for at føde naturligt for s å vidt det kan lade sig gøre. Når barnet presses gennem skeden, bliver det udsat for nogle bakterier, som er vigtige for immunforsvaret. Derudover "forstår" moderens krop også at den har født, hvilket den ikke gør ved kejsersnit, og den gør sig derfor klar til at tage sig af det lille barn ved at lade mælken løbe til så hurtigt som muligt.

Ydermere er der naturligvis også fordelen ved at undgå at bedøve barnet. Dette gælder i øvrigt også bare dét at få en epiduralblokade.

Jeg er ikke fanatiker og hvis du er mest tryg ved et kejsersnit mere, er det jo det rigtige for dig, men du efterlyste selv grunde.

Held og lykke! 

Tak!

Jeg er helt enig og jeg har også ret dårlig samvittighed over hvis JEG vælger ks, fordi nogle jo siger at naturlig fødsel er bedst. Dog er det bedre med ks end at hun tager skade ved at blive i maven, eller under fødsel. Og jeg har faktisk både en moderkageløsning og to ks i bagagen, samt nu en baby der er lidt for lille

Så hvis lægen vurderer at det er bedst at føde i uge 38, så må det nok blive ks. Håber lægen kan fortælle mere om det i morgen.. 

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

kreafina skriver:

Nu vil jeg godt lige komme med et indspark, som mange måske vil misunde...

det er altså ikke alle, der brister ved en alm fødsel! Min fødsel gik perfekt uden sting eller noget, men jeg var træt i understellet i ca 14 dage bagefter. Her 5 mdr senere er alt som det var før.

det er blot for at pointere, at ikke alle brister og du kunne være heldig. Hvad end du vælger, så held og lykke :-)

Mange tak! 

Jeg håber på at være heldig uanset hvordan jeg skal føde - må indrømme at begge metoder lyder aldeles skræmmende!

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Han er født 39+4  Jeg måtte heller ikke gå over tid i begge mine graviditeter. Ved den første blev jeg også sat i gang 39+4. 

Jamen jeg var straks på benene igen i forhold til da jeg fik AKS. Jo, selvfølgelig gør det ondt i underlivet, det er jo også et kæmpe arbejde det har været ude for. Jeg blødte i ca. 2-3 uger og stingene forsvandt lidt efter lidt. Det gjorde jo mest ondt de første par uger, men helt præcist hvornår kan jeg ikke huske. Da jeg var til 8-ugers undersøgelsen var jeg i hvert fald i tip-top form igen 

Ok det lyder da lige som noget for mig! Det kunne jeg nok godt lige overleve 

Hvor åben skulle du være for at de kunne lave hindeløsning? Og gør det ondt? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.