Hjælp til for og imod-liste!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.837 visninger
41 svar
7 synes godt om
3. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg beklager kategorien, men dette kunne skrives under flere. I næste uge er jeg 32 uger henne og skal snakke med læge om hvordan jeg skal føde, da jeg har fået 2 kejsersnit men man nu selv må vælge 3. gang (efter 3 kejsersnit dog altid kejsersnit). OG det er så svært et valg. Så måske nogle der har født kan hjælpe med at udbygge listen?

FOR kejsersnit:

Jeg ved ca. hvordan det foregår
Det vil være ikke-akut
Min baby kan komme i uge 38 (den er lidt lille, så vi har været bekymrede)
Risikerer ikke at få bristninger, klip, syninger og ar i skridtet også (har jo ar på maven i forvejen så det er ligegyldigt om jeg får det igen)
Babyen er hurtigt ude, så jeg ikke bliver mere bekymret over feks. dykkende hjertelyd
Ved hvilken dag det sker
Arret kan evt. laves pænere/mere symmetrisk
Stor sandsynlighed for at alligevel ender med ks

IMOD kejsersnit:

Sidste gang følte jeg at jeg var ved at dø (voldsomt blodtryksfald)
Det gør F*CKER ondt bagefter
Jeg kan ikke være så meget "med" og kan ikke gå i timer efter og vil være lidt handicappet i ca. 8 uger
Det er faktisk ret uhyggeligt selve operationsstuen, narkoselægen (hvorfor er de altid sære), spinalbedøvelsen mv.
Lidt større risiko for at de skærer i blæren grundet arvæv
Jeg får aldrig prøvet at føde, da 3 ks = altid ks og dette nok desuden er sidste barn
Efter 2. ks har mine mavemuskler gjort ondt hver gang jeg træner dem, helt frem til og med denne graviditet
Risiko for andre medicinske ting såsom betændelse mv.

Beklager det lange indlæg, men er totalt i vildrede og jeg vil helst ikke spilde lægens tid på tirsdag!! SKAL tage en beslutning. Hånden på hjertet, så er jeg MEGET bange for at føde på begge måder og naturlig fødsel har aldrig RIGTIGT tiltalt mig, men hvis jeg kunne få en nem en af slagsen så måske ok.. men det ved man jo bare aldrig.

Håber nogle har et eller andet input...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Mumto3

Har de andre K's været planlagte eller har du " været i fødsel" før? 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Har de andre K's været planlagte eller har du " været i fødsel" før? 

1. gang var jeg aldrig i fødsel, men begyndte at bløde voldsomt og derfor var det meget akut.

2. gang forsøgte de at sætte mig i gang i uge 38, men efter ballonkateter og ve-drop med ubrugelige veer en hel dag, valgte vi at lave semi-akut kejsersnit da babyen var begyndt at blive lidt stresset.

Så... jeg har sådan set aldrig rigtigt været i fødsel, aldrig været så meget som 1 cm åben. Og aldrig været gravid til mere end 38+2

Anmeld

3. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks første gang, og fødte alm anden gang efter eget valg.

Jeg var også totalt i vildrede omkring hva jeg sku vælge, og endte med at vælge alm fødsels, da alle sagde at man var hurtiger oppe og klar igen bagefter. 

Jeg vil dog sige at jeg efter min alm fødsel havde 10 gange så ondt overalt, meget længer efter, end efter mit aks, hvor jeg var helt klar igen efter ca 1 uge, hvor jeg ku klare alt.

Efter min alm fødsel fik jeg en styrtblødning, infiktion osv.

Hvis jeg nogensinde ska ha barn nr 3, ville jeg klart vælge et pks, og det på trods af at jeg efter min alm fødsel følte jeg mig som den sejeste amazone nogensinde! Vh stine

Anmeld

3. september 2014

Goggelogge

Jeg har kun født 'rigtigt', men ville helt klart gøre det igen, det er en skøn følelse, smerte ja, men selvom det kan være du skal syes bagefter, så er du med hele tiden.. Og smerten er væk lige så snart den lille er ude

Anmeld

3. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg beklager kategorien, men dette kunne skrives under flere. I næste uge er jeg 32 uger henne og skal snakke med læge om hvordan jeg skal føde, da jeg har fået 2 kejsersnit men man nu selv må vælge 3. gang (efter 3 kejsersnit dog altid kejsersnit). OG det er så svært et valg. Så måske nogle der har født kan hjælpe med at udbygge listen?

FOR kejsersnit:

Jeg ved ca. hvordan det foregår
Det vil være ikke-akut
Min baby kan komme i uge 38 (den er lidt lille, så vi har været bekymrede)
Risikerer ikke at få bristninger, klip, syninger og ar i skridtet også (har jo ar på maven i forvejen så det er ligegyldigt om jeg får det igen)
Babyen er hurtigt ude, så jeg ikke bliver mere bekymret over feks. dykkende hjertelyd
Ved hvilken dag det sker
Arret kan evt. laves pænere/mere symmetrisk
Stor sandsynlighed for at alligevel ender med ks

IMOD kejsersnit:

Sidste gang følte jeg at jeg var ved at dø (voldsomt blodtryksfald)
Det gør F*CKER ondt bagefter
Jeg kan ikke være så meget "med" og kan ikke gå i timer efter og vil være lidt handicappet i ca. 8 uger
Det er faktisk ret uhyggeligt selve operationsstuen, narkoselægen (hvorfor er de altid sære), spinalbedøvelsen mv.
Lidt større risiko for at de skærer i blæren grundet arvæv
Jeg får aldrig prøvet at føde, da 3 ks = altid ks og dette nok desuden er sidste barn
Efter 2. ks har mine mavemuskler gjort ondt hver gang jeg træner dem, helt frem til og med denne graviditet
Risiko for andre medicinske ting såsom betændelse mv.

Beklager det lange indlæg, men er totalt i vildrede og jeg vil helst ikke spilde lægens tid på tirsdag!! SKAL tage en beslutning. Hånden på hjertet, så er jeg MEGET bange for at føde på begge måder og naturlig fødsel har aldrig RIGTIGT tiltalt mig, men hvis jeg kunne få en nem en af slagsen så måske ok.. men det ved man jo bare aldrig.

Håber nogle har et eller andet input...

Jeg har det på samme måde. 

Men nu er det så kun mit 2. Barn. Og jeg hælder til at få kejsersnit planlagt. 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg fik aks første gang, og fødte alm anden gang efter eget valg.

Jeg var også totalt i vildrede omkring hva jeg sku vælge, og endte med at vælge alm fødsels, da alle sagde at man var hurtiger oppe og klar igen bagefter. 

Jeg vil dog sige at jeg efter min alm fødsel havde 10 gange så ondt overalt, meget længer efter, end efter mit aks, hvor jeg var helt klar igen efter ca 1 uge, hvor jeg ku klare alt.

Efter min alm fødsel fik jeg en styrtblødning, infiktion osv.

Hvis jeg nogensinde ska ha barn nr 3, ville jeg klart vælge et pks, og det på trods af at jeg efter min alm fødsel følte jeg mig som den sejeste amazone nogensinde! Vh stine

Ok det er dejligt at høre fra en der kender til begge dele 

Jeg synes bare at naturlige fødsler bliver meget romantiseret og derfor føler jeg at jeg går glip af noget. Man er jo også ret morfinskæv efter ks.

Må jeg spørge hvordan man har det i de private dele bagefter? Sådan på længere sigt? For en mave bliver godt nok aldrig sig selv efter ks.

Jeg synes bestemt også det er sejt at du fødte! Men også sejt at du klarede ks så flot, for det er langt fra altid den nemme løsning.

Men ærligt, så føler jeg mig lidt ramt på min kvindelighed over at jeg (måske) ikke kan føde  Omvendt drejer det sig jo om én dag og man er jo ikke mindre mor af den grund.. iiih.

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Jeg har kun født 'rigtigt', men ville helt klart gøre det igen, det er en skøn følelse, smerte ja, men selvom det kan være du skal syes bagefter, så er du med hele tiden.. Og smerten er væk lige så snart den lille er ude

Men det lyder skræmmende! Bliver det hele mon normalt igen selv om man bliver syet?
Er også bange for hvis babyen sidder fast 

For jeg ville føle mig lidt som Frankenstein med både maven og de nedre regioner fyldt med arvæv for altid 

Og så er jeg blufærdig  Bryder mig bestemt ikke om at nogen skal kigge SÅ meget på mig lige mellem benene... Men ok man får så også lagt kateter ved ks og det er heller ikke så charmerende.

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Jeg har det på samme måde. 

Men nu er det så kun mit 2. Barn. Og jeg hælder til at få kejsersnit planlagt. 

Det er helt umuligt at vælge! 

Efter 2. ks var jeg ret bekymret for en evt. senere graviditet, men hvad jeg ved af har det ikke haft betydning i denne graviditet at jeg har ks ar gange 2. Så vidt jeg ved har der ikke været antydning af at arret skulle være for presset.

Hvor langt er du henne og hvornår skal du beslutte dig? 
Jeg var indkaldt til lægesamtale i uge 12 men det var så tidligt at jeg overhovedet ikke kunne beslutte noget. Nu skal jeg så bestemme mig i uge 32, selv om jeg først fik at vide det kunne vente til uge 34.

Jeg synes også bare det er irriterende at alle siger "så bliver det nok også ks denne gang". Det er vildt barnligt, men det er bare irriterende at høre på. Det ved de da ikke noget om 

Anmeld

3. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vælge vaginal fødsel - fordi det er sidste chance hvis du skal have den oplevelse og det er en oplevelse jeg ikke ville være foruden - trods smerterne. 

Det er jo heller ikke sikkert du får klip, bristninger osv. 

Begge mine fødsler forløb rigtig fint - jeg skulle slet ikke syes. 

Hvis du føder vaginalt denne gang så har du heller ikke lukket muligheden for at føde vaginalt igen hvis I skulle beslutte Jer for endnu et barn på et tidspunkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.