Jeg beklager kategorien, men dette kunne skrives under flere. I næste uge er jeg 32 uger henne og skal snakke med læge om hvordan jeg skal føde, da jeg har fået 2 kejsersnit men man nu selv må vælge 3. gang (efter 3 kejsersnit dog altid kejsersnit). OG det er så svært et valg. Så måske nogle der har født kan hjælpe med at udbygge listen?
FOR kejsersnit:
Jeg ved ca. hvordan det foregår
Det vil være ikke-akut
Min baby kan komme i uge 38 (den er lidt lille, så vi har været bekymrede)
Risikerer ikke at få bristninger, klip, syninger og ar i skridtet også (har jo ar på maven i forvejen så det er ligegyldigt om jeg får det igen)
Babyen er hurtigt ude, så jeg ikke bliver mere bekymret over feks. dykkende hjertelyd
Ved hvilken dag det sker
Arret kan evt. laves pænere/mere symmetrisk
Stor sandsynlighed for at alligevel ender med ks
IMOD kejsersnit:
Sidste gang følte jeg at jeg var ved at dø (voldsomt blodtryksfald)
Det gør F*CKER ondt bagefter
Jeg kan ikke være så meget "med" og kan ikke gå i timer efter og vil være lidt handicappet i ca. 8 uger
Det er faktisk ret uhyggeligt selve operationsstuen, narkoselægen (hvorfor er de altid sære), spinalbedøvelsen mv.
Lidt større risiko for at de skærer i blæren grundet arvæv
Jeg får aldrig prøvet at føde, da 3 ks = altid ks og dette nok desuden er sidste barn
Efter 2. ks har mine mavemuskler gjort ondt hver gang jeg træner dem, helt frem til og med denne graviditet
Risiko for andre medicinske ting såsom betændelse mv.
Beklager det lange indlæg, men er totalt i vildrede og jeg vil helst ikke spilde lægens tid på tirsdag!! SKAL tage en beslutning. Hånden på hjertet, så er jeg MEGET bange for at føde på begge måder og naturlig fødsel har aldrig RIGTIGT tiltalt mig, men hvis jeg kunne få en nem en af slagsen så måske ok.. men det ved man jo bare aldrig.
Håber nogle har et eller andet input...
Anmeld