Hvornår havde I et navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2014

SandraXOXO

Vi snakkede da lidt om navne igennem graviditeten alle tre gange. Men vi ventede til baby var født før vi fandt deres navne. Vores yngste datter valgte selv sit mellemnavn jeg læste nogle navne højt for manden og hun smilede da vi nåede til det der så blev hendes mellemnavn :-D
Grunden til Vi ventede var at vi synes det var svært at give navn til en vi aldrig havde mødt eller set rigtigt :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Fine_007

Fra vi fandt ud at, at vi ventede en dreng, til md skanningen, begyndte vi så småt at snakke navne.. vi var enige om en 2-3 navne, da jeg havde termin, og tog så den endelige beslutning, da vi fik den lille gut at se

Kan huske, at jeg synes det var vildt underligt at kalde sig barn ved navn i starten.. han hed "buller" eller "lille skat" i mange måneder, før jeg begyndte at sige Simon

Anmeld

21. august 2014

Kay

vi snakkede navne ret tidligt... men var også enige om at vi ikke ville bestemme os for 1 navn før end hun var kommet ud... 

vi lavede dog en liste med favoritter... vi var ret uenige, om navnet og hun var 2-3 uger gammel før vi blev enige  men det har hun nu ikke taget skade af... hun ved lige hvem hun er 

Anmeld

21. august 2014

Stumpen

Vi kendte ikke kønnet ved nogle af pigerne, men havde dog en liste, hvor der stod 3-4 pige- og drengenavne på.. 

Har aldrig forstået at man kan vælge et navn til et barn uden at have set det, men sådan er vi jo så forskellig  faktisk endte det også med at den yngste kom til at hedde noget helt andet end de navne vi egentlig troede vi ville have hun skulle hedde, da hun ikke lignede en af dem 

Anmeld

21. august 2014

Bell'star

Anonym skriver:

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Hvornår blev I enige om navn/e? 

Vi havde et drengenavn allerede inden jeg blev gravid, og var så heldige, at vi faktisk fik en dreng

Og hvis vi en dag skulle være så heldige at få en lillebror eller -søster, så har vi også allerede navne klar, dog et par stykker ekstra nu, så måske det ikke bliver helt så let næste gang.

Anmeld

21. august 2014

Ka+Ma=Be

Vi blev enige, da vores søn var 5 dage gammel

Anmeld

21. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Vi havde to navne, da jeg fødte vores første pige.. Og nu har vi igen to navne klar (men også kun noget vi lige har fået klar!) til vores anden pige.. Og er 30+6 idag

Anmeld

21. august 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Vi fandt navnet - da vores datter var 5 dage gammel

Anmeld

21. august 2014

lineog4

Med den første kendte vi ikke kønnet. Vi havde talt navne, men havde nemmest ved pigenavne. Da hun var nogen timer gammel sagde jeg, at jeg måtte kunne kalde hende et navn så jeg bad min mand vælge mellem de to favoritter: Dina og Ida (vi havde længe været enige om Ida, men jeg kom så på Dina et par uger før jeg fødte)  og han valgte så Dina. Havde hun været dreng havde hun nok ikke fået navn endnu 

Det samme skete med nummer, vi kendte ikke kønnet, havde dog denne gang både pige og drenge navne. Før farmand gik hjem måtte han vælge mellem de to favoritter: India og Lia og valgte Lia.

Med de to drenge kendte vi kønnet og med den første var navnet besluttet lige da vi fik kønnet at vide, mens med mindste lillebror kunne jeg bare ikke forlige mig med et navn  - de andre besluttede (faktisk en af mine forslag) og jeg kaldte ham lillebror/skat/elskede osv til han var over 1 år

Anmeld

21. august 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Vi blev enige om 1 pigenavn (Freia) og 1 drengenavn (Johannes),  kort efter jeg blev gravid 1. gang.  

Mistede desværre mine tvillinger,  men blev gravid med det samme efter aborten. 

Da jeg blev gravid igen,  holdt vi fast i navnene.

Har nu en lille pige fra den 04.07.2014 ♡ Hun får navnet Freia,  og skal døbes den 18.10.2014.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.