Hvornår havde I et navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Hvornår blev I enige om navn/e? 

Da han var 6 uger. Vi havde en liste på 3-4 navne inden han blev født, men ingen af dem passede, så vi endte med et helt andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

mit1barn

Vi havde et navn da vi kendte kønnet på baby

Anmeld

21. august 2014

EAF

Anonym skriver:

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Vi vidste hvad han skulle hedde da han kom ud men først efter 18 uge da vi fik kønnet at vide - indtil da hed h*n Spunk  Og navnet passer perfekt til ham, vi var ikke i tvivl. 

Anmeld

21. august 2014

Ciss

Med den første snakkede vi navne og ledte efter navne igennem graviditeten. Jeg tror, at det var ca to måneder før termin, at vi havde en liste klar med tre navnealternativer. Min mand ville ikke gå videre end det, før vi så baby, og det var helt ok. Da vi så hende, var vi ikke i tvivl, så hun fik sit navn ca 2 min gammel.

Med nr to var det kun mig, som ledte. Min mand havde bestemt sig for et navn, han ville have og ville ikke godtage, at det ikke var et navn, jeg kunne acceptere. Så der blev en del konflikter igennem graviditeten på grund af det. Da Lillebror var en del uger måtte han endelig se i øjnene, at jeg ikke kom til at ændre mening, og derefter var navnet fundet og valgt på et par dage.

Anmeld

21. august 2014

LilleMie

Vi havde ca. 8 pigenavne og 4 drengenavne på listen, da hun blev født (vi kendte også først kønnet efter fødslen), og vi besluttede os ca. et døgn efter hun blev født

Vi havde dog en klar favorit på pigesiden inden fødslen (og vi var 98% sikre på, at det endte med det), men navnet blev overhalet indenom af et "wildcard" jeg fik på listen ca. 4 uger før hun blev født

Anmeld

21. august 2014

Tildemor

Anonym skriver:

Vi blev enige om navne før vi begyndte at prøve at blive gravide 

Anmeld

21. august 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi vidste så godt nok kønnet, så vi tænkte kun pigenavne. Vi blev aldrig helt enige med os selv hvad hun skulle hedde, havde tre navne. Selv efter fødslen kunne vi ikke sætte et fast navn på hende. Nu bliver hun kaldt og skal døbes Caroline, men jeg må indrømme at jeg havde forventet at have sådan en bestemt følelse af at "dét skal det bare være!!"-agtigt, men det blev bare valgt. 

Anmeld

21. august 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Vi havde 6 mulige og ville se dem inden vi valgte.. 

Anmeld

21. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

da vi tog på hospitalet havde vi 4 navne i tankerne...

først da vi holdte ham første gang var sikre

Jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg så ham i mine arme

Men vi vidste også kønnet så syntes det var nemt at filtrere navnene så vi havde de "bedste" med os

Anmeld

21. august 2014

Christabelle

Vi lagde os fast på navnet efter md-scanning mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.