Hvornår havde I et navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.614 visninger
44 svar
2 synes godt om
20. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Hvornår blev I enige om navn/e? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

CaWi

Anonym skriver:

Jeg er i 27. uge og vil rigtig gerne have to navne klar til når baby ankommer. Vi ved ikke kønnet. Min mand mener derimod ikke at vi har travlt, og synes vi først skal se baby før vi kan begynde at snakke om navne. 

Vi havde begge forslag til hvad han skulle hedde inden han kom ud.
Han lignende dog ikke det vi"regnede" med.
Så han fik først navn fem dage gammel.

Anmeld

20. august 2014

De3Guldklumper

Den ældste var 5 uger, nr 2 var et par dage og nr 3 var også en 3-4 uger inden vi besluttede os

Anmeld

20. august 2014

Mama85

Anonym skriver:

En måned efter vi mødte hinanden  Hahaha, lyder skørt, men jo, vi snakkede navne allerede på det tidspunkt, og heldigvis ligner børnene dét vi blev enige om på det tidspunkt. 

Anmeld

20. august 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Isabells navn var på plads flere år før hun kom

Elina fik sit navn da hun var et par dage gammel. Vi var lidt i tvivl om det skulle være Catalina eller Elina Så vi testede det lige. Catalina var med i puljen fra starten af og Elina kom til undervejs, nok omkring 16-18. Uge.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

20. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sønnen fik navn samme dag som vi fik kønnet at vide (til md) vi havde et pigenavn og et drengenavn klar fra uge 17 tror jeg cirka. 

Denne gang har vi 2 pigenavne vi synes er lige gode, og dem har vi haft siden uge 20 hvor vi fik kønnet. Vi veksler dog hele tiden mellem hvad der er bedst, så beslutningen er ikke taget endnu

Anmeld

20. august 2014

Isabella_mor

Tror vi havde navnet klar da jeg var imellem nakkefold og md scanningen med dem begge....  

Anmeld

20. august 2014

evamor

Det var først nogle dage efter fødslen ved begge børn. Vi havde kigget lidt efter nogle men havde ingen liste.

Anmeld

20. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea fik sit navn da hun var 7 dage gammel. Kærsten havde ellers totalt nedstemt det, da hun er opkaldt efter min mormor. Så vi havde en lang liste med andre navne, men de passede ik til hende, men da hun så var 7 dage gammel, kom kæresten og sagde at han faktisk alligevel syntes hun  sku hedde thea JAYY!

Alberte var ca 4 dage gammel inden hun fik sit navn. Navet var ik med på listen. På listen stod Andrea og Cecilie, men det lignede hun slet ik. Kæresten forslog så alberte, hvorefter thea råbte JA HUN SKA HEDDE ALBERTE! Så det blev alberte. Vh stine

Anmeld

20. august 2014

ØnskeSpir...

Vi har allerede navne klar nu, og vi har ikke engang nogle planer om PB i den nærmeste fremtid 

Men nu må vi se. Meget kan ændre sig, når man først ser den lille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.