Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2014

TNBC

Frk_Louise skriver:

Har heller aldrig før hørt om, at det kan ligge i dvale. Og hvad det skal betyde. For hvis man har sygdommen, så smitter det da, hvis man har sex. Uanset om man så har symptomerne eller ej.

Og det var derfor jeg skrev det til dig. (og de har da kun været sammen i 3½år, ikke fem. (men det er også ligemeget)

Det kan jeg ikke læse mig frem til, men ved aldrig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Nu er jeg ikke læge eller expert i sygdomme, men jeg ved at nogle bakterier og sygdomme kan ligge i dvale i kroppen. Det betyder at man har bakterien, men den kan nærmest gå i hi, således at den ikke smitter. Den kan også pludselig bryde ud, og smitte. Nogle kan også smittes selvom bakterien har været i dvale hos modparten. Jeg mener at have hørt at det er hvad der kan ske med klamydia. Lidt ligesom herpes - det har vi vidst alle "i kroppen" det er bare ikke hos alle den bryder ud.

Og ja selvfølgelig smitter klamydia med sex, men den kan altså godt dvæle i nogens krop

Til TS: ja chancen for at han taler sandt er jo 50/50, men pga lægens udtalelser omkring dvalen ville jeg lade det ligge, men sørge for at blive testet lidt oftere i nærmeste fremtid

Tak for svar, jeg tror også jeg lader det være hvor det er nu, min læge sagde at når vi havde fået medicinen skulle der gå 14 dage før vi skulle have sex igen, og så må vi se om de vil følge op på det, for de sagde så var vi helbredt

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, det læste jeg mig også frem til efter at jeg havde skrevet det. 

Okay 

Anmeld

12. august 2014

Frk_Louise

Yurie skriver:

Og det var derfor jeg skrev det til dig. (og de har da kun været sammen i 3½år, ikke fem. (men det er også ligemeget)

Det kan jeg ikke læse mig frem til, men ved aldrig. 

De fem år kommer fra det med, at han skulle have fået det fra en ekskæreste for så mange år siden..

Anmeld

12. august 2014

mortilsilke

Hvor vidt det ligger i dvale eller ej, så lyder det stadig alt for underligt til mig.. Og hvornår han har kunne være utro? I er vel ikke sammen 24/7? Du ved vel ikke altid hvad han laver, og han kan jo sagtens sige at han laver noget andet end han gør.
For mig lyder det bare underligt.. Og det lyder lidt som om du ikke tør se i øjnene hvis han har været utro.. Håber da det bedste for jer men det lyder bare rigtig underligt..

Min veninde opdagede selv på samme måde at hendes kæreste havde været utro. Han havde klamydia ud af det blå.

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

VenterVanessa skriver:

Hvor vidt det ligger i dvale eller ej, så lyder det stadig alt for underligt til mig.. Og hvornår han har kunne være utro? I er vel ikke sammen 24/7? Du ved vel ikke altid hvad han laver, og han kan jo sagtens sige at han laver noget andet end han gør.
For mig lyder det bare underligt.. Og det lyder lidt som om du ikke tør se i øjnene hvis han har været utro.. Håber da det bedste for jer men det lyder bare rigtig underligt..

Min veninde opdagede selv på samme måde at hendes kæreste havde været utro. Han havde klamydia ud af det blå.

Nej vi er ikke sammen 24/7 men tæt på, jeg er hjemme på barsel, og når han får fri kommer han hjem, og i weekender er vi sammen, så det virker også underligt for mig hvis han skulle have været mig utro, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvis det virkelig er tilfældet 

Anmeld

12. august 2014

Solsikke1

Som flere har skrevet herinde kan det sagtens ligge i dvale. I kan derfor sagtens have været sammen i flere år uden nogen af jer har haft det i udbrud.

Det er en stor fejl at den anden partner (dig i dette tilfælde) pr automatik bliver behandlet uden af få diagnosen stillet (tager jeg fejl)?

Min historie er, at jeg havde været sammen med min kæreste i lidt over 3 år, og han har aldrig haft en kønssygdom nogensinde. Jeg selv har været testet positiv for klamydia før og blev behandlet. I forbindelse med noget sygdom hos min kæreste blev han testet for klamydia, og han blev testet positiv 2 gange. Jeg gik til læge 2 gange, og blev podet 3 gange, både i urin og skede, og alle prøver viste negativ, og vi havde altså jævnligt sex. Havde jeg ikke gået til læge og krævet testen, havde de pr. automatik udskrevet recept på piller til behandling, det tjener de jo sikkert fedt på!

Min læge kiggede bare underligt på mig, sagde indirekte, at det smittede som pesten, og at jeg ikke kunne undgå smitten, samt at min kæreste kun kunne have været mig utro. Jeg tror virkelig ikke lægerne kender til alt omkring klamydia, ellers vil de bare ikke forny sig eller erkende, at de burde vide bedre.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at min kæreste ikke har været mig utro, og vi stod begge uforstående overfor dette. Det var noget af et chok, da det egentlig drejede sig om kontrol af en langt mere alvorlig sygdom end en kønssygdom.

Han blev behandlet men efterflgn. fik han pga. pillerne en ring på hans manddom, som også skulle behandles med noget salve der hedder brentacort. Så vær opmærksom på, at din kæreste ikke får det, for så skal det også behandles, hvor i ikke må ha sex i nogle uger efter.

Jeg håber i får det snakket igennem, og at i begge er åbne og ærlige, for det er slet slet ikke sikkert der er tale om utroskab. Men det er naturligvis det letteste for de fleste at udtale sig om, da viden indenfor dette område er meget sparsomt.

Kh. Solsikke

Anmeld

12. august 2014

Solsikke1

Og i øvrigt og vigtigt. Man kan sagtens blive testet falsk positiv og falsk negativ. De nye selvpodningsteste er jeg heller ikke meget for. Jeg ville hellere blive testet af min læge en ekstra gang, end at begynde at æde piller!

Anmeld

12. august 2014

Solsikke1

stjernehimmel skriver:

Nej det gør den nemlig ikke.....

og er han os blevet testet før.... så er der nok en der har et forklarings problem...

pøj pøj med det 

Ikke nødvendigvis, man kan sagtens blive testet falsk positiv/negativ. Og som flere skriver kan det ligge i dvale, og det er fuldstændig korrekt!

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Solsikke1 skriver:

Som flere har skrevet herinde kan det sagtens ligge i dvale. I kan derfor sagtens have været sammen i flere år uden nogen af jer har haft det i udbrud.

Det er en stor fejl at den anden partner (dig i dette tilfælde) pr automatik bliver behandlet uden af få diagnosen stillet (tager jeg fejl)?

Min historie er, at jeg havde været sammen med min kæreste i lidt over 3 år, og han har aldrig haft en kønssygdom nogensinde. Jeg selv har været testet positiv for klamydia før og blev behandlet. I forbindelse med noget sygdom hos min kæreste blev han testet for klamydia, og han blev testet positiv 2 gange. Jeg gik til læge 2 gange, og blev podet 3 gange, både i urin og skede, og alle prøver viste negativ, og vi havde altså jævnligt sex. Havde jeg ikke gået til læge og krævet testen, havde de pr. automatik udskrevet recept på piller til behandling, det tjener de jo sikkert fedt på!

Min læge kiggede bare underligt på mig, sagde indirekte, at det smittede som pesten, og at jeg ikke kunne undgå smitten, samt at min kæreste kun kunne have været mig utro. Jeg tror virkelig ikke lægerne kender til alt omkring klamydia, ellers vil de bare ikke forny sig eller erkende, at de burde vide bedre.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at min kæreste ikke har været mig utro, og vi stod begge uforstående overfor dette. Det var noget af et chok, da det egentlig drejede sig om kontrol af en langt mere alvorlig sygdom end en kønssygdom.

Han blev behandlet men efterflgn. fik han pga. pillerne en ring på hans manddom, som også skulle behandles med noget salve der hedder brentacort. Så vær opmærksom på, at din kæreste ikke får det, for så skal det også behandles, hvor i ikke må ha sex i nogle uger efter.

Jeg håber i får det snakket igennem, og at i begge er åbne og ærlige, for det er slet slet ikke sikkert der er tale om utroskab. Men det er naturligvis det letteste for de fleste at udtale sig om, da viden indenfor dette område er meget sparsomt.

Kh. Solsikke

Mange tak for svar, lægen sagde til mig at jeg med garanti også havde det, derfor ville de ikk teste mig, 

med hensyn til den ring? hvad er det?

Jeg må ærlig indrømme jeg ikke tror han har været mig utro.

men tak for din forklaring 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.