Som flere har skrevet herinde kan det sagtens ligge i dvale. I kan derfor sagtens have været sammen i flere år uden nogen af jer har haft det i udbrud.
Det er en stor fejl at den anden partner (dig i dette tilfælde) pr automatik bliver behandlet uden af få diagnosen stillet (tager jeg fejl)?
Min historie er, at jeg havde været sammen med min kæreste i lidt over 3 år, og han har aldrig haft en kønssygdom nogensinde. Jeg selv har været testet positiv for klamydia før og blev behandlet. I forbindelse med noget sygdom hos min kæreste blev han testet for klamydia, og han blev testet positiv 2 gange. Jeg gik til læge 2 gange, og blev podet 3 gange, både i urin og skede, og alle prøver viste negativ, og vi havde altså jævnligt sex. Havde jeg ikke gået til læge og krævet testen, havde de pr. automatik udskrevet recept på piller til behandling, det tjener de jo sikkert fedt på!
Min læge kiggede bare underligt på mig, sagde indirekte, at det smittede som pesten, og at jeg ikke kunne undgå smitten, samt at min kæreste kun kunne have været mig utro. Jeg tror virkelig ikke lægerne kender til alt omkring klamydia, ellers vil de bare ikke forny sig eller erkende, at de burde vide bedre.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at min kæreste ikke har været mig utro, og vi stod begge uforstående overfor dette. Det var noget af et chok, da det egentlig drejede sig om kontrol af en langt mere alvorlig sygdom end en kønssygdom.
Han blev behandlet men efterflgn. fik han pga. pillerne en ring på hans manddom, som også skulle behandles med noget salve der hedder brentacort. Så vær opmærksom på, at din kæreste ikke får det, for så skal det også behandles, hvor i ikke må ha sex i nogle uger efter.
Jeg håber i får det snakket igennem, og at i begge er åbne og ærlige, for det er slet slet ikke sikkert der er tale om utroskab. Men det er naturligvis det letteste for de fleste at udtale sig om, da viden indenfor dette område er meget sparsomt.
Kh. Solsikke