Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2014

Anonym trådstarter

Frk_Louise skriver:

Okay.. Synes bare det lyder meget underligt.. 

Det kan vi godt blive enige om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

TNBC

Frk_Louise skriver:

Jeg har aldrig nogensinde hørt om klamydia, der ligger i dvale... Og da slet ikke i flere år. 

Har hørt, at man kan have sygdommen uden at have nogen symptomer. Men du skriver selv, at du blev testet og ikke havde det. Så må det jo også være noget, han har fået og evt. smittet dig med siden den test.

Hvordan har han selv fundet ud af det nu? Havde han symptomer lige pludselig eller hvad? Det lyder sku også mærkeligt.... 

Og du siger - Hvornår skulle han have haft tid til at være utro? Man kan da være ret så kreativ med historier, hvis det gælder utroskab! Et besøg hos "tandlægen", "mor og far" eller "en kammerat".....

Klamydia kan ligge i dvale uden at give symptomer i månedsvis - måske i årevis. (taget fra patientvejledningen.dk)

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Klamydia kan ligge i dvale uden at give symptomer i månedsvis - måske i årevis. (taget fra patientvejledningen.dk)

Mente nok jeg havde forstået det rigtig  

Anmeld

11. august 2014

Frk_Louise

Ja, men derfor smitter det da stadig. Og så burde TS have fået et andet svar på tidligere test... 

Og der står også uden symptomer i månedsvis - ikke 5 år!!

Anmeld

11. august 2014

TNBC

Frk_Louise skriver:

Ja, men derfor smitter det da stadig. Og så burde TS have fået et andet svar på tidligere test... 

Og der står også uden symptomer i månedsvis - ikke 5 år!!

Måske årevis, står der faktisk også. 

Hun har måske været falsk negativ. 

Jeg siger ikke at han ikke har været utro, jeg svarer bare på at den altså godt kan ligge i dvale i år, som du sagde du aldrig havde hørt. 

Anmeld

11. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Mente nok jeg havde forstået det rigtig  

Ja.... 

Men en ting, hvis han har haft den i 5år(håber jeg lidt, så han ikke har været utro, kan du jo også have haft den) Så jeg ville få testet jeres barn også, fordi du kan smitte, hvis du har haft det under gravidtet... 

http://www.patientvejledningen.dk/index.php?cID=165

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja.... 

Men en ting, hvis han har haft den i 5år(håber jeg lidt, så han ikke har været utro, kan du jo også have haft den) Så jeg ville få testet jeres barn også, fordi du kan smitte, hvis du har haft det under gravidtet... 

http://www.patientvejledningen.dk/index.php?cID=165

jeg spurgte min læge hvordan og hvorledes med vores barn, og hun spurgte om h*n var sund og rask, og det svarede jeg ja på, så sagde hun at så er der ikke noget.. 

Anmeld

11. august 2014

Frk_Louise

Måske årevis, står der faktisk også. 

Hun har måske været falsk negativ. 

Jeg siger ikke at han ikke har været utro, jeg svarer bare på at den altså godt kan ligge i dvale i år, som du sagde du aldrig havde hørt. 

Har heller aldrig før hørt om, at det kan ligge i dvale. Og hvad det skal betyde. For hvis man har sygdommen, så smitter det da, hvis man har sex. Uanset om man så har symptomerne eller ej.

Anmeld

11. august 2014

Hullabullabulla

Frk_Louise skriver:

Har heller aldrig før hørt om, at det kan ligge i dvale. Og hvad det skal betyde. For hvis man har sygdommen, så smitter det da, hvis man har sex. Uanset om man så har symptomerne eller ej.

Nu er jeg ikke læge eller expert i sygdomme, men jeg ved at nogle bakterier og sygdomme kan ligge i dvale i kroppen. Det betyder at man har bakterien, men den kan nærmest gå i hi, således at den ikke smitter. Den kan også pludselig bryde ud, og smitte. Nogle kan også smittes selvom bakterien har været i dvale hos modparten. Jeg mener at have hørt at det er hvad der kan ske med klamydia. Lidt ligesom herpes - det har vi vidst alle "i kroppen" det er bare ikke hos alle den bryder ud.

Og ja selvfølgelig smitter klamydia med sex, men den kan altså godt dvæle i nogens krop

Til TS: ja chancen for at han taler sandt er jo 50/50, men pga lægens udtalelser omkring dvalen ville jeg lade det ligge, men sørge for at blive testet lidt oftere i nærmeste fremtid

Anmeld

11. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg spurgte min læge hvordan og hvorledes med vores barn, og hun spurgte om h*n var sund og rask, og det svarede jeg ja på, så sagde hun at så er der ikke noget.. 

Ja, det læste jeg mig også frem til efter at jeg havde skrevet det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.