Hvor slemme skal smerterne være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Det tror jeg umiddelbart ikke de bliver, men jeg snakker under alle omstændigheder med min JM omkring det ved næste besøg.

Jeg ved slet ikke hvad der er relevant for denne situation, og det var derfor at jeg oprettede tråden.

Min veninde er et af de værste eksempler i Randers og omegn!
Hun tog 48 kg på! Hun havde så meget væske i sin krop, at hun ik ku ligge ned og sove, hun ku ik bruge sine fingre, hun ku næsten ikke gå
Hun var ved lægen 3-4 gange om ugen, på FG 4 dage om ugen og få nåle i osv. Hun havde så mange smerter og led virkelig under det! På trods af de sidste 2 mdr op til fødslen, har været læge, sygehus, læge, sygehus osv osv!! Så ville de bare ikke sætte hende igang :/ hun græd flere gang dagligt da hun var så bange

Men de ville intet gøre! Hun er skræmt, så de skal kun have deres søn! Hun tør aldrig være gravid igen, efter den behandling..

Det var ekstremt! Men det siger en del om hvor slemt det skal være, før at de vil gøre noget :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Får du udelukkende b12 gennem piller?

Min mor har de sidste 3 år, fået det som sprøjte i bagen :-) Da det andet ikke var effektivt nok.

Ja jeg er lige startet op på dem, min læge ville først se hvordan de virkede.

Anmeld

10. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Ja jeg er lige startet op på dem, min læge ville først se hvordan de virkede.

Nå okay. Vores læge mente slet ikke at pillerne ville fungere i min mors situation, så hun fik bare sprøjterne fra starten af..

Men de er også pænt dyre!

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Min veninde er et af de værste eksempler i Randers og omegn!
Hun tog 48 kg på! Hun havde så meget væske i sin krop, at hun ik ku ligge ned og sove, hun ku ik bruge sine fingre, hun ku næsten ikke gå
Hun var ved lægen 3-4 gange om ugen, på FG 4 dage om ugen og få nåle i osv. Hun havde så mange smerter og led virkelig under det! På trods af de sidste 2 mdr op til fødslen, har været læge, sygehus, læge, sygehus osv osv!! Så ville de bare ikke sætte hende igang :/ hun græd flere gang dagligt da hun var så bange

Men de ville intet gøre! Hun er skræmt, så de skal kun have deres søn! Hun tør aldrig være gravid igen, efter den behandling..

Det var ekstremt! Men det siger en del om hvor slemt det skal være, før at de vil gøre noget :/

Jeg tror på, at det er meget forskelligt fra fødested til fødested.
Kender da nogen hvor det har været virkelig slemt og igangsættelse havde været på sin plads (fx sådan noget som totalt højt, ukontrollerbart blodtryk på trods af medicinering og massiv væskeophobning), men jeg kender også nogen der er blevet sat igang ved at tude lidt foran jordemoderen, uden at det har været andet end smågener.

Jeg har ingen ide om hvad de vurdere ud fra der hvor jeg skal føde, da jeg aldrig i mine graviditeter har snakket igangsættelse grundet andet end over-tid-grunden.

Men jeg tager den op med min jordemoder, da det fylder utrolig meget og er meget bange omkring det med de nervesystemsskader min krop viser tegn på, om det evt. har betydning for baby.

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Nå okay. Vores læge mente slet ikke at pillerne ville fungere i min mors situation, så hun fik bare sprøjterne fra starten af..

Men de er også pænt dyre!

Min læge er meget gammeldags og prøver gerne lidt forskelligt først
Lidt frustrerende nogle gange, og især nu hvor mit niveau er meget lavt og jeg har nogle følger af det.

Anmeld

10. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Min læge er meget gammeldags og prøver gerne lidt forskelligt først
Lidt frustrerende nogle gange, og især nu hvor mit niveau er meget lavt og jeg har nogle følger af det.

Ja! Det må da også være møg irriterende :O

Vores er heldigvis altid på vores side med alting, og er til at snakke med, om alt! Så det er fantastisk
Men svært at modargumentere overfor en læge som har den indstilling :/

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Ja! Det må da også være møg irriterende :O

Vores er heldigvis altid på vores side med alting, og er til at snakke med, om alt! Så det er fantastisk
Men svært at modargumentere overfor en læge som har den indstilling :/

Jep det er lidt svært ind imellem
Oven i købet fik jeg først en tid til kontrol af mine værdier om en måned, det er længe til. Har lige snakket med en anden sundhedsfaglig person, som absolut mente at jeg skulle have en tid til kontrol om maks 14 dage.

Anmeld

10. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jep det er lidt svært ind imellem
Oven i købet fik jeg først en tid til kontrol af mine værdier om en måned, det er længe til. Har lige snakket med en anden sundhedsfaglig person, som absolut mente at jeg skulle have en tid til kontrol om maks 14 dage.

Øh ja! Jeg tænker at der ikke engang må gå 14 dage! Når du nu også er gravid osv! :O

Er også uddannet sundhedsfagligt! Men som mor selv og alm borger er du da i din fulde ret til at få tingene gennemgået oftere!

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Øh ja! Jeg tænker at der ikke engang må gå 14 dage! Når du nu også er gravid osv! :O

Er også uddannet sundhedsfagligt! Men som mor selv og alm borger er du da i din fulde ret til at få tingene gennemgået oftere!

Tak for svar, så var det ikke helt ved siden af.
Må hellere få handlet lidt på det her, er dog bare ikke helt sikker på hvordan jeg håndtere det bedst.

Kan jeg godt sige til min læge, at jeg godt vil henvises til en fødselslæge? Altså ikke med henblik på igangsættelse, men at få forklaret lidt mere i dybden hvordan det her håndteres bedst og hvordan med baby osv.
Min egen læge virker bare ikke særlig kompetent indenfor dette område. Og han har selv sagt mange gange at han ikke rigtig har forstand på så meget omkring graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.