Hvor slemme skal smerterne være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Det er virkelig hårdt at være så påvirket af smerter at man ikke kan være mor på samme måde som før :-( 

vil råde Dig til at snakke med lægen eller jm og fortælle om din tilstand, og spørge om igangsættelse! :-))

Tak, det vil jeg bestemt.
Vender den ihvertfald med min JM ved næste besøg

Det er utrolig hårdt og frustrerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2014

Kamilla-m

Anonym skriver:

Overhovedet ikke.
Men at blive ved med at påstå noget der ikke passer ud fra ingen vide, det kan jeg bare virkelig ikke tage seriøst.

Desuden bliver der svaret i en sober tone.

Ved du hvad!! Sys du skal læse hvad jeg skriver!
- jeg skriver HVORDAN DET ER VED MIG!!!

Desuden bad DU om råd til igangsættelse - så lad dog vær og sid og skab dig!

Anmeld

10. august 2014

Kamilla-m

Anonym skriver:

At hendes læge ikke kan måle hendes b12 niveau, heller ikke via blodprøve.
Jeg mener, at det altid kan måles via blodprøve og siger min mening, og derefter bliver hun stædig og påståelig.
Jeg er selv inde for faget, så ved da lidt omkring blodprøver.

Mit HAR været så lavt de ikke kunne måle det - det er dog bedre nu hvor jeg tager piller! Så JO det gør jeg!

Anmeld

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Har godt nok læst mig frem til, at de i nogle tilfælde kan rettes igen ved hurtig behandling. Men jeg har jo ingen ide om hvor længe jeg har haft b12 mangel, det er jo ikke noget der bare lige opstår over natten.

Jeg har føleforstyrrelser i kroppen, primært i venstre arm og i hoved. Har nogle gange lidt "besvær" med at holde min gaffel når vi spiser. Nogle gange får jeg sådan en underlig fornemmelse op gennem kroppen, hvor det føles som om kroppen ikke helt er med, føler mig lidt "lammet"-agtigt. Har sommetider ondt i underarm og håndled, igen i venstre side. Balancen kan til tider være et problem, men det er ikke så galt (endnu).
Har haft symptomerne i 1 år, måske mere, men har ikke haft det kædet sammen med b12 mangel, da tidligere læge har ment, at det har været psysisk (hvilket jeg dog aldrig selv har ment, da jeg ikke rigtig kan se hvad det skulle være?), men jeg forsøgte mig da med alternativ behandling da jeg jo var nødt til at prøve noget når nu de ikke ville undersøge mig. Så gik til zoneterapi, kraniosakralterapi, massage og psykolog. Men intet har virket på mine symptomer, så opgav nok bare i sidste ende, indtil min nye læge konstaterede at jeg har b12 mangel.

Kan dine symptomer evt være blevet forværret af væskeophopning i kroppen? Har du hovedpine? Og hvad med blodtrykket? Det er svært at sige om de vil sætte dig i gang da det var tilstede inden din graviditet og så muligvis ikke skader dit barn, men har ingen anelse.

Anmeld

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Har godt nok læst mig frem til, at de i nogle tilfælde kan rettes igen ved hurtig behandling. Men jeg har jo ingen ide om hvor længe jeg har haft b12 mangel, det er jo ikke noget der bare lige opstår over natten.

Jeg har føleforstyrrelser i kroppen, primært i venstre arm og i hoved. Har nogle gange lidt "besvær" med at holde min gaffel når vi spiser. Nogle gange får jeg sådan en underlig fornemmelse op gennem kroppen, hvor det føles som om kroppen ikke helt er med, føler mig lidt "lammet"-agtigt. Har sommetider ondt i underarm og håndled, igen i venstre side. Balancen kan til tider være et problem, men det er ikke så galt (endnu).
Har haft symptomerne i 1 år, måske mere, men har ikke haft det kædet sammen med b12 mangel, da tidligere læge har ment, at det har været psysisk (hvilket jeg dog aldrig selv har ment, da jeg ikke rigtig kan se hvad det skulle være?), men jeg forsøgte mig da med alternativ behandling da jeg jo var nødt til at prøve noget når nu de ikke ville undersøge mig. Så gik til zoneterapi, kraniosakralterapi, massage og psykolog. Men intet har virket på mine symptomer, så opgav nok bare i sidste ende, indtil min nye læge konstaterede at jeg har b12 mangel.

Kan dine symptomer evt være blevet forværret af væskeophopning i kroppen? Har du hovedpine? Og hvad med blodtrykket? Det er svært at sige om de vil sætte dig i gang da det var tilstede inden din graviditet og så muligvis ikke skader dit barn, men har ingen anelse.

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

Ved du hvad!! Sys du skal læse hvad jeg skriver!
- jeg skriver HVORDAN DET ER VED MIG!!!

Desuden bad DU om råd til igangsættelse - så lad dog vær og sid og skab dig!

Synes nu ikke det er mig der skaber mig. Det er ikke mig der har et behov for at skrive med store bogstaver og en masse udråbstegn.

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Har ingen væskeophobninger i kroppen (på nær om aftenen og når der er meget varmt), ingen hovedpine og et pænt lavt bt på 105/65.
Jeg ved det heller ikke, men jeg har jo heller ikke selv været klar over at det var det før nu og det gør mig jo selvfølgelig nervøs.

Anmeld

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Har ingen væskeophobninger i kroppen (på nær om aftenen og når der er meget varmt), ingen hovedpine og et pænt lavt bt på 105/65.
Jeg ved det heller ikke, men jeg har jo heller ikke selv været klar over at det var det før nu og det gør mig jo selvfølgelig nervøs.

Okey, prøv da og hør din læge, det ville da være slemt hvis dine følesanser blev så påvirket at du ikke kan føde (ej ved slet ikke om det har noget med hinanden at gøre)

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Okey, prøv da og hør din læge, det ville da være slemt hvis dine følesanser blev så påvirket at du ikke kan føde (ej ved slet ikke om det har noget med hinanden at gøre)

Det tror jeg umiddelbart ikke de bliver, men jeg snakker under alle omstændigheder med min JM omkring det ved næste besøg.

Jeg ved slet ikke hvad der er relevant for denne situation, og det var derfor at jeg oprettede tråden.

Anmeld

10. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Tak for dit brugbare svar.

Jeg ved, at vores baby ligger ret gennemsnitligt (har været til vægtscanning).

Jeg ved egentlig ikke hvad der efterhånden er værst, om det er smerterne i bæknet osv. Eller om det er den afsindige træthed, kvalme og svimmelhed.

Føler slet ikke, at jeg kan fungere som mor lige nu, da jeg er liggende 80% af tiden.
Det er så utrolig frusterende ikke at kunne opfylde mine andre børns behov, især fordi de jo ikke rigtig forstår hvorfor?

Får du udelukkende b12 gennem piller?

Min mor har de sidste 3 år, fået det som sprøjte i bagen :-) Da det andet ikke var effektivt nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.