Nerveceller kan ikke regenereres, så nerveskader vil altid være uoprettelige. Hvilke symtpome på dit nervesystem mærker du? Det lyder ret alvorligt.
Har godt nok læst mig frem til, at de i nogle tilfælde kan rettes igen ved hurtig behandling. Men jeg har jo ingen ide om hvor længe jeg har haft b12 mangel, det er jo ikke noget der bare lige opstår over natten.
Jeg har føleforstyrrelser i kroppen, primært i venstre arm og i hoved. Har nogle gange lidt "besvær" med at holde min gaffel når vi spiser. Nogle gange får jeg sådan en underlig fornemmelse op gennem kroppen, hvor det føles som om kroppen ikke helt er med, føler mig lidt "lammet"-agtigt. Har sommetider ondt i underarm og håndled, igen i venstre side. Balancen kan til tider være et problem, men det er ikke så galt (endnu).
Har haft symptomerne i 1 år, måske mere, men har ikke haft det kædet sammen med b12 mangel, da tidligere læge har ment, at det har været psysisk (hvilket jeg dog aldrig selv har ment, da jeg ikke rigtig kan se hvad det skulle være?), men jeg forsøgte mig da med alternativ behandling da jeg jo var nødt til at prøve noget når nu de ikke ville undersøge mig. Så gik til zoneterapi, kraniosakralterapi, massage og psykolog. Men intet har virket på mine symptomer, så opgav nok bare i sidste ende, indtil min nye læge konstaterede at jeg har b12 mangel.
Anmeld