Hvor slemme skal smerterne være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Oh... my.... god.....!!! Hormonella much?

Overhovedet ikke.
Men at blive ved med at påstå noget der ikke passer ud fra ingen vide, det kan jeg bare virkelig ikke tage seriøst.

Desuden bliver der svaret i en sober tone.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Overhovedet ikke.
Men at blive ved med at påstå noget der ikke passer ud fra ingen vide, det kan jeg bare virkelig ikke tage seriøst.

Desuden bliver der svaret i en sober tone.

Hvad er det hun påstår?

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Hvor træls at gå med smerter på den måde! Vil dog sige at det er meget forskelligt om de sætter igang eller ej! 

Ved mit første barn havde jeg svær bækkenløsning, og min læge rådede mig til en vægtscanning af baby, for at se om vi kunne sætte mig igang 38+2, pga smerterne på mig, og det kunne vi, så det gjorde vi

her anden gang med Ida , havde jeg endnu engang denne bækkenløsning, men blev ikke sat igang, og dette skyldes at Ida var lidt mindre end gennemsnittet

jeg tror derfor det afhænger af baby :-) Victor var 18% større end gennemsnittet og Ida var 13% under :-) 

Tak for dit brugbare svar.

Jeg ved, at vores baby ligger ret gennemsnitligt (har været til vægtscanning).

Jeg ved egentlig ikke hvad der efterhånden er værst, om det er smerterne i bæknet osv. Eller om det er den afsindige træthed, kvalme og svimmelhed.

Føler slet ikke, at jeg kan fungere som mor lige nu, da jeg er liggende 80% af tiden.
Det er så utrolig frusterende ikke at kunne opfylde mine andre børns behov, især fordi de jo ikke rigtig forstår hvorfor?

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvad er det hun påstår?

At hendes læge ikke kan måle hendes b12 niveau, heller ikke via blodprøve.
Jeg mener, at det altid kan måles via blodprøve og siger min mening, og derefter bliver hun stædig og påståelig.
Jeg er selv inde for faget, så ved da lidt omkring blodprøver.

Anmeld

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

At hendes læge ikke kan måle hendes b12 niveau, heller ikke via blodprøve.
Jeg mener, at det altid kan måles via blodprøve og siger min mening, og derefter bliver hun stædig og påståelig.
Jeg er selv inde for faget, så ved da lidt omkring blodprøver.

Jeg er nu også indenfor faget og ved at når nogle værdier overskrider en vis grænse, kan der være stor usikkerhed om den eksakte værdi, og værdien i sig selv bliver ubrugelig. Men det er jo egentlig lige meget da der blot skal konstateres at der er lav b12 mangel

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg er nu også indenfor faget og ved at når nogle værdier overskrider en vis grænse, kan der være stor usikkerhed om den eksakte værdi, og værdien i sig selv bliver ubrugelig. Men det er jo egentlig lige meget da der blot skal konstateres at der er lav b12 mangel

Præcis.
Men man ved desuden også, at HVIS værdien skulle være så lav at den "ikke kan måles" (hvilket den godt kan), så vil der være følgere sådan som nerveskader, som ikke altid er genoprettelige.
Det oplever jeg selv på min egen krop, dog ved jeg ikke endnu om mine retter sig når min b12 niveau kommer op igen.
Desuden vil jern og folinsyre blive en mangel, da man ofte ikke kan optage jern hvis der ikke er tilstrækkelig b12 og folinsyre.

Anmeld

10. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Præcis.
Men man ved desuden også, at HVIS værdien skulle være så lav at den "ikke kan måles" (hvilket den godt kan), så vil der være følgere sådan som nerveskader, som ikke altid er genoprettelige.
Det oplever jeg selv på min egen krop, dog ved jeg ikke endnu om mine retter sig når min b12 niveau kommer op igen.
Desuden vil jern og folinsyre blive en mangel, da man ofte ikke kan optage jern hvis der ikke er tilstrækkelig b12 og folinsyre.

Nerveceller kan ikke regenereres, så nerveskader vil altid være uoprettelige. Hvilke symtpome på dit nervesystem mærker du? Det lyder ret alvorligt.

Anmeld

10. august 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Mener du småskavanker i forhold til mit vitamin mangel?
For nerveskader er jo ikke småskavanker.
Jeg kan ikke optage jern fordi at jeg mangler b12, så er sat i behandling for b12 og jern mangel. Men der går stadig tid før jeg får bygget op på det rigtige niveau. Og de følger jeg har nu, det er ikke sikkert de forsvinder igen

Ja, jeg mener småskavanker i forhold til at du skrev føleforstyrrelser (og ikke noget om nerveskader). 

Jeg døjer selv med føleforstyrrelser i den ene side af min krop (grundet diskoprolapser i nakke og ryg), og ja, gu er det træls, men absolut ikke noget jeg vil bruge som argument for en igangsættelse. De bliver jo hverken bedre eller dårligere af at baby kommer ud. Og det er nu engang bedst for baby at blive derinde længst muligt.

Havde du skrevet at du direkte har nerveskader fra start af, ville jeg måske nok ikke kalde det småskavanker, men jeg ville stadig heller ikke mene at det giver grundlag for en igangsættelse.

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Nerveceller kan ikke regenereres, så nerveskader vil altid være uoprettelige. Hvilke symtpome på dit nervesystem mærker du? Det lyder ret alvorligt.

Har godt nok læst mig frem til, at de i nogle tilfælde kan rettes igen ved hurtig behandling. Men jeg har jo ingen ide om hvor længe jeg har haft b12 mangel, det er jo ikke noget der bare lige opstår over natten.

Jeg har føleforstyrrelser i kroppen, primært i venstre arm og i hoved. Har nogle gange lidt "besvær" med at holde min gaffel når vi spiser. Nogle gange får jeg sådan en underlig fornemmelse op gennem kroppen, hvor det føles som om kroppen ikke helt er med, føler mig lidt "lammet"-agtigt. Har sommetider ondt i underarm og håndled, igen i venstre side. Balancen kan til tider være et problem, men det er ikke så galt (endnu).
Har haft symptomerne i 1 år, måske mere, men har ikke haft det kædet sammen med b12 mangel, da tidligere læge har ment, at det har været psysisk (hvilket jeg dog aldrig selv har ment, da jeg ikke rigtig kan se hvad det skulle være?), men jeg forsøgte mig da med alternativ behandling da jeg jo var nødt til at prøve noget når nu de ikke ville undersøge mig. Så gik til zoneterapi, kraniosakralterapi, massage og psykolog. Men intet har virket på mine symptomer, så opgav nok bare i sidste ende, indtil min nye læge konstaterede at jeg har b12 mangel.

Anmeld

10. august 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Tak for dit brugbare svar.

Jeg ved, at vores baby ligger ret gennemsnitligt (har været til vægtscanning).

Jeg ved egentlig ikke hvad der efterhånden er værst, om det er smerterne i bæknet osv. Eller om det er den afsindige træthed, kvalme og svimmelhed.

Føler slet ikke, at jeg kan fungere som mor lige nu, da jeg er liggende 80% af tiden.
Det er så utrolig frusterende ikke at kunne opfylde mine andre børns behov, især fordi de jo ikke rigtig forstår hvorfor?

Det er virkelig hårdt at være så påvirket af smerter at man ikke kan være mor på samme måde som før :-( 

vil råde Dig til at snakke med lægen eller jm og fortælle om din tilstand, og spørge om igangsættelse! :-))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.