Hun er så flabet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2014

Mor til Ella

Sujan skriver:

Kæmpe kram til dig.. Min datter på 2,5 år gør det samme.. Det tager 1,5-2 timer at putte og jeg er ved at blive sindsyg..
Hun bliver så nogengange helt hysterisk og river tøj og ble af og kan finde på at banke hovedet ind i væggen... Hun er virkelig strid og det er møg hårdt.. Især fordi min lunte bliver kortere og kortere..
Har sat mig for at nu skal det stoppe så jeg prøver alle metoder jeg kan finde frem til i en periode... Har ikke fundet den gyldne vej endnu..
Men er de sidste 3 dage kommer med på at det tager 1 time uden hysteri eller noget, men bare ved hun bliver ved at mosle rundt og stå op.. Jeg har siddet inde ved hende. Ved det måske bliver hårdt at få vænnet af med igen men lige nu er hendes søvn bare vigtigere i vores tilfælde, da det har stor indflydelse på hele dagen...

Det lyder alligevel som om du har det lidt hårdere end jeg

Men det er sku da træls at dagen skal afsluttes sådan når man synes dagen har været super.

Så finder de lige deres djævlehorn frem og mens man er allermest træt tager de lige et par ekstra timer med hornene på

Og jeg har meget svært ved at skjule at jeg er irriteret, og hun synes det er hyle morsomt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

Mor til Ella

Pylle3 skriver:

At du putter hende og går helt ud af værelset og lukker døren - også selvom hun er på vej ud af sengen inden du kommer helt ud.

Når hun så når døren (hvis hun når det) så starter du forfra. Tager hende og ligger hende i seng og går i igen osv osv

Det må jeg prøve

Tak for svar.

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Gør som du plejer med den del der er hyggelig. Og ja, når det så starter, sætter du dig lige udenfor værelset. Du behøver ikke sige noget. Hvis hun kalder på dig kan du spørge "hvad er der skat?" Og hvis det bare er fis hun vil, så siger du "nej skat, det er sovetid nu". (Det KAN jo være hun vil noget reelt) derefter kan hun kalde ligeså tosset hun vil. Lad vær at svare. Evt bare giv et roligt "godnat skat" udefra din plads engang imellem, hvis hun virkelig er insisterende.Synes nogengange et lillebitte svar kan få min til at stoppe kalderiet hvis han går for meget i selvsving.

hvis hun render ud til dig, tager du hende i hånden (eller bærer hende hvis hun er hys) ind til sengen igen og siger godnat/det er sovetid eller lign. Intet andet. 

Du skal ikke være hård i tonen, det kan forværre situationen, men bare være rolig og bestemt.  

det prøver jeg imorgen

Skal jeg blive til hun sover eller bare er faldet til ro?

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

det prøver jeg imorgen

Skal jeg blive til hun sover eller bare er faldet til ro?

Til hun sover ellers risikere du bare hun starter forfra når hun ser du går  Små skridt. Det tager sikkert 100 år i morgen, og i overmorgen og måske længere,  men så begynder hun forhåbentlig at forstå budskabet og stille og roligt kan du bevæge dig væk inden hun sover igen, vedholdenhed, du skal ikke skifte taktik efter 2 dage

Anmeld

29. juli 2014

IngenKoPåIsen

Mor til Ella skriver:

Jamen du har da så ret

Hvad så med den at hun render efter mig ned af trapperne, hvordan kommer jeg ud af den, efter din mening?

Vender om, tager hende i hånden og lægger hende ind i seng. Jeg ved ikke om det er det rigtige, men det er det jeg ville forsøge

Anmeld

29. juli 2014

IngenKoPåIsen

-og når hun kalder, ville jeg også fortælle hende en gang at I kan snakke i morgen, for nu skal hun sove.

Anmeld

29. juli 2014

Røverdatter

Mor til Ella skriver:

Hej dejlige damer.

Jeg har en dejlig pige på knap 2,5 år, og hun er en dejlig livlig og ikke mindst kærlig pige.

Putningen er efterhånden et helved med skrigen og råben fra Ellas side.

Vi har prøvet at putte alt mellem 19 og 20, hun er ikke tidligt oppe.

Vi starter putteritualet ca 30 min før med at at tage nattøj på og børste tænder så sidder vi gerne og hygger nusser ca 20 min for at falde til ro.

Så går vi op og læser 2 små pixi bøger og synger en putte sang.

Hertil er det ren hygge, MEN så starter vi ellers, hun starter med at sparke dynen af, og sige dynen på og det fortsætter hele vejen igennem. Så begynder hun at sparke og slå, rende ned af trapper og jeg går så op med hende igen og siger GODNAT igen og går, så begynder piben og hysteriet og så snart hun ser mig griner hun SÅ flabet.

Far er nød til at skal op og markere sig hver aften, nu sidder han oppe ved værelset for at hun ikke render rundt.

Jeg er så træt af det, ved selvfølgelig godt at varmen ikke gør det bedre.

vi bruger 1,5 -2 timer på putning.

Men hvad fanen går jeg galt? Det er så træls at afslutte dagen sådan HVER dag, når dagene ellers er så hyggelige. Og det er så tydeligt at hun ikke er ked af det, men bare prøver mig af.

Skal siges at hun fik en lillesøster for knap 5 uger siden, men at problemerne var der også før, men de er blevet værre her i hendes ferie.

håber virkelig på nogle guldkorn....

Her er situationen den samme, især efter at min søn har fået juniorseng.
MEN her hjælper det rigtig meget ikke at forklare alt for meget, bare være bestemt - men KÆRLIG
Og det vigtigste her hos os er, at han får lov til at synes det er svært at sove.

Jeg (eller min kæreste) bliver altid inde hos ham, til vi er sikre på han er helt rolig. I denne periode er det helt til han sover, og ja det er pisse hårdt - men det kan virkelig betale sig i det lange løb

For tiden vil min søn også gerne have at min hånd er til stede på en eller anden måde - enten som ekstra støtte ved kinden, eller på/under maven Det er vildt hyggeligt, og selvfølgelig også lidt hårdt når det tager 1,5 - 2 timer

Min søn er 2 år og 10 måneder

Anmeld

29. juli 2014

LilleMie

Mor til Ella skriver:

Hej dejlige damer.

Jeg har en dejlig pige på knap 2,5 år, og hun er en dejlig livlig og ikke mindst kærlig pige.

Putningen er efterhånden et helved med skrigen og råben fra Ellas side.

Vi har prøvet at putte alt mellem 19 og 20, hun er ikke tidligt oppe.

Vi starter putteritualet ca 30 min før med at at tage nattøj på og børste tænder så sidder vi gerne og hygger nusser ca 20 min for at falde til ro.

Så går vi op og læser 2 små pixi bøger og synger en putte sang.

Hertil er det ren hygge, MEN så starter vi ellers, hun starter med at sparke dynen af, og sige dynen på og det fortsætter hele vejen igennem. Så begynder hun at sparke og slå, rende ned af trapper og jeg går så op med hende igen og siger GODNAT igen og går, så begynder piben og hysteriet og så snart hun ser mig griner hun SÅ flabet.

Far er nød til at skal op og markere sig hver aften, nu sidder han oppe ved værelset for at hun ikke render rundt.

Jeg er så træt af det, ved selvfølgelig godt at varmen ikke gør det bedre.

vi bruger 1,5 -2 timer på putning.

Men hvad fanen går jeg galt? Det er så træls at afslutte dagen sådan HVER dag, når dagene ellers er så hyggelige. Og det er så tydeligt at hun ikke er ked af det, men bare prøver mig af.

Skal siges at hun fik en lillesøster for knap 5 uger siden, men at problemerne var der også før, men de er blevet værre her i hendes ferie.

håber virkelig på nogle guldkorn....

Vi har også lige haft en dum periode op til ferien i nogle uger, med vores datter på 2,5 år. Men det er heldigvis gået over igen! Her var det også mig der havde sværest ved at putte, faren havde det lidt lettere.

Her sover hun stadig i tremmeseng, så hun kan ikke selv komme rendende, men klynkede meget og rejste sig, når jeg gik og kunne blive helt hysterisk.

Vores løsninger (for vi prøvede nogle forskellige ting, som alle virkede i perioder):

Jeg startede putteritualet på værelset med at fortælle, hvordan det skulle foregå. At nu læser jeg godnatbogen, bagefter må du vælge en sang, vi skal synge og så synger jeg godnatsangene (vi har to faste), og bagefter går jeg ned til far. Det hjalp et par dage, men så skulle hun teste grænser igen. Der aftalte vi, at hun ikke skulle klynke, når jeg gik, men at hun i stedet skulle sige, hvad der var galt, f.eks. at hun var tørstig. Den fangede hun hurtigt og i stedet for at klynke sagde hun "jeg vil gerne have noget vand" og det fik hun og så gik jeg. Var forundret over, at der ikke skulle mere til, og jeg hørte ikke mere til hende resten af aftnen/natten 

En anden gang, hvor alt var helt i hårdknude, aftalte vi at jeg gav hende et kys nu og om et minut ville jeg komme ind og kysse hende igen. Og da jeg kom igen efter 1 minut og kyssede hende, sagde jeg, at hvis hun stadig var vågen om 10 minutter, så måtte hun gerne kalde og så kom jeg og kyssede hende igen. Jeg hørte ikke mere fra hende  Den taktik har jeg brugt et par gange siden, og den virker upåklageligt for os 

Håber du måske kan finde noget i vores erfaringer, som virker hos jer 

Anmeld

29. juli 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Her er situationen den samme, især efter at min søn har fået juniorseng.
MEN her hjælper det rigtig meget ikke at forklare alt for meget, bare være bestemt - men KÆRLIG
Og det vigtigste her hos os er, at han får lov til at synes det er svært at sove.

Jeg (eller min kæreste) bliver altid inde hos ham, til vi er sikre på han er helt rolig. I denne periode er det helt til han sover, og ja det er pisse hårdt - men det kan virkelig betale sig i det lange løb

For tiden vil min søn også gerne have at min hånd er til stede på en eller anden måde - enten som ekstra støtte ved kinden, eller på/under maven Det er vildt hyggeligt, og selvfølgelig også lidt hårdt når det tager 1,5 - 2 timer

Min søn er 2 år og 10 måneder

Jeg tror jeg prøver versioner som minder lidt om din.

Dog ved at sidde uden for værelset, da jeg har været der hvor jeg lå og holdt i hånd i 2 timer, det er heller ikke en mulighed da jeg ammen HELE tiden i denne varme, og baby er meget urolig.

Og ja jeg skal være mere klar i mine udmeldinger, ikke give for mange valg og så holde fast men jeg tænker bare ikke over at jeg gør det

Det ville også være rart hvis far kunne tage putning af og til, men hun bliver helt vild.

Anmeld

29. juli 2014

Mor til Ella

LilleMie skriver:

Vi har også lige haft en dum periode op til ferien i nogle uger, med vores datter på 2,5 år. Men det er heldigvis gået over igen! Her var det også mig der havde sværest ved at putte, faren havde det lidt lettere.

Her sover hun stadig i tremmeseng, så hun kan ikke selv komme rendende, men klynkede meget og rejste sig, når jeg gik og kunne blive helt hysterisk.

Vores løsninger (for vi prøvede nogle forskellige ting, som alle virkede i perioder):

Jeg startede putteritualet på værelset med at fortælle, hvordan det skulle foregå. At nu læser jeg godnatbogen, bagefter må du vælge en sang, vi skal synge og så synger jeg godnatsangene (vi har to faste), og bagefter går jeg ned til far. Det hjalp et par dage, men så skulle hun teste grænser igen. Der aftalte vi, at hun ikke skulle klynke, når jeg gik, men at hun i stedet skulle sige, hvad der var galt, f.eks. at hun var tørstig. Den fangede hun hurtigt og i stedet for at klynke sagde hun "jeg vil gerne have noget vand" og det fik hun og så gik jeg. Var forundret over, at der ikke skulle mere til, og jeg hørte ikke mere til hende resten af aftnen/natten 

En anden gang, hvor alt var helt i hårdknude, aftalte vi at jeg gav hende et kys nu og om et minut ville jeg komme ind og kysse hende igen. Og da jeg kom igen efter 1 minut og kyssede hende, sagde jeg, at hvis hun stadig var vågen om 10 minutter, så måtte hun gerne kalde og så kom jeg og kyssede hende igen. Jeg hørte ikke mere fra hende  Den taktik har jeg brugt et par gange siden, og den virker upåklageligt for os 

Håber du måske kan finde noget i vores erfaringer, som virker hos jer 

Den med at kalde efter bestemt tid kunne være en ide, da hun forstår meget.

Det er ikke sådan hun sidder og skriger og klynker til jeg kommer, hun er bare flabet klynker kort og griner mig derefter lige op i fjæset.

Og ja jeg bliver sku sur, og det hjælper på ingen måde. Selvom jeg virkelig gør hvad jeg kan for at skjule det, kan hun jo sagtens mærke det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.