Hun er så flabet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2014

Mor til Ella

Malunsesmutti skriver:

Jeg ville give dynen på 1 gang og ikke mere. Så må hun blive ved- hun stopper nok når hun finder ud af det ikke virker! I det hele taget intet hejs. Ingen snak, ingenting. Ved godt hvor vanskeligt det kan være, men synes dog også hurtigt de finder ud af hvor de har sig, når man bare er triviel og konsekvent.

Jamen du har da så ret

Hvad så med den at hun render efter mig ned af trapperne, hvordan kommer jeg ud af den, efter din mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Det er så træng når jeg samtidig har en baby der vil amme hele tiden i varmen

Og hun er sku kvik, hun ved lige hvad hun skal gøre for at jeg bliver usikker.

Men jeg kan bare ikke se hvad jeg gør anderledes, men ja jeg prøver sku at sætte mig og så se om det gør en forskel

Ja det synes jeg du skal prøve og gør det klart når du gør noget for sidste gang. Fx sparket min dreng også dynen af og råber så for at få den på igen, jeg går ind og givet den på igen 1 gang og ikke mere, og fortæller ham at nu er det sidste gang og så får han en krammer. Og så kan han råbe efter den dyne 100 gange efterfølgende, men jeg kommer ikke og giver den på igen. Husker ham måske en enkelt gang på at jeg HAR givet ham dynen på og nu er det sovetid, slut.  

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Ja det synes jeg du skal prøve og gør det klart når du gør noget for sidste gang. Fx sparket min dreng også dynen af og råber så for at få den på igen, jeg går ind og givet den på igen 1 gang og ikke mere, og fortæller ham at nu er det sidste gang og så får han en krammer. Og så kan han råbe efter den dyne 100 gange efterfølgende, men jeg kommer ikke og giver den på igen. Husker ham måske en enkelt gang på at jeg HAR givet ham dynen på og nu er det sovetid, slut.  

Jamen jeg skal nok bare prøve at være lidt mere hård.

Så det vil sige at jeg gør som jeg plejer i ritualet, og når hun så starter, sætter jeg mig uden for skal jeg sige noget til hende, at nu sidder mor her til du ligge pænt i sengen og kan blive puttet? Eller hvad?
Når hun taler til mig, siger jeg vel ikke noget?

Anmeld

28. juli 2014

De3Guldklumper

Mor til Ella skriver:

Helt enig, men synes bare virkelig vi gør det ens.

Men hvad skal jeg så gøre når hun bliver ved at komme rendende? Sætte mig der oppe? Det er jeg også meget imod, da jeg har brugt ret lang tid på at vænne hende fra at jeg lå ved hende.

Du skal følge hende tilbage i seng uden snakken eller andet - bare ind i seng og ud af værelset og luk døren også selvom hun er på vej ud af sengen igen.

Så venter du 2 sek udenfor og så starter du forfra. Ja det er drænene men hun har fundet ud af du har givet op - nu må du vise hende hvem der bestemmer sengetiden.

Hendes dyne får hun på første gang og ikke mere.

Anmeld

28. juli 2014

Sissel

Altså her er Samuel på 3 også FULDSTÆNDIG umulig at putte.. Ikke at han skaber sig, han har bare 1000 ting han skal inden han endelig overgiver sig. Han snakker, synger, henter legesager osv.. Han deler værelse med storesøster, så han holder også hende vågen. Jeg går aldrig ind og snakker med ham, jeg siger bare han skal putte sig.. Men det virker ikke, og det er bare så frustrerende. De blir putter kl 7, for vi skal op kl 5 om morgenen.. Og han holder den ihvertfald kørende til kl 8.30
Håber snart han vokser fra det!

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Pylle3 skriver:

Du skal følge hende tilbage i seng uden snakken eller andet - bare ind i seng og ud af værelset og luk døren også selvom hun er på vej ud af sengen igen.

Så venter du 2 sek udenfor og så starter du forfra. Ja det er drænene men hun har fundet ud af du har givet op - nu må du vise hende hvem der bestemmer sengetiden.

Hendes dyne får hun på første gang og ikke mere.

Vi lukker aldrig døren.

Når du siger nikker døren venter 2 sek og starter forfra hvad mener dui så helt præcis?

Jeg forventer ikke at hun bare siger godnat mor og ligner en engel men jeg vil have hun respektere det jeg siger, og at vi afslutter dagen på en ordenlig måde, i stedet for at være " uvenner".

Anmeld

28. juli 2014

Sujan

Kæmpe kram til dig.. Min datter på 2,5 år gør det samme.. Det tager 1,5-2 timer at putte og jeg er ved at blive sindsyg..
Hun bliver så nogengange helt hysterisk og river tøj og ble af og kan finde på at banke hovedet ind i væggen... Hun er virkelig strid og det er møg hårdt.. Især fordi min lunte bliver kortere og kortere..
Har sat mig for at nu skal det stoppe så jeg prøver alle metoder jeg kan finde frem til i en periode... Har ikke fundet den gyldne vej endnu..
Men er de sidste 3 dage kommer med på at det tager 1 time uden hysteri eller noget, men bare ved hun bliver ved at mosle rundt og stå op.. Jeg har siddet inde ved hende. Ved det måske bliver hårdt at få vænnet af med igen men lige nu er hendes søvn bare vigtigere i vores tilfælde, da det har stor indflydelse på hele dagen...

Anmeld

28. juli 2014

De3Guldklumper

Mor til Ella skriver:

Vi lukker aldrig døren.

Når du siger nikker døren venter 2 sek og starter forfra hvad mener dui så helt præcis?

Jeg forventer ikke at hun bare siger godnat mor og ligner en engel men jeg vil have hun respektere det jeg siger, og at vi afslutter dagen på en ordenlig måde, i stedet for at være " uvenner".

At du putter hende og går helt ud af værelset og lukker døren - også selvom hun er på vej ud af sengen inden du kommer helt ud.

Når hun så når døren (hvis hun når det) så starter du forfra. Tager hende og ligger hende i seng og går i igen osv osv

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Jamen jeg skal nok bare prøve at være lidt mere hård.

Så det vil sige at jeg gør som jeg plejer i ritualet, og når hun så starter, sætter jeg mig uden for skal jeg sige noget til hende, at nu sidder mor her til du ligge pænt i sengen og kan blive puttet? Eller hvad?
Når hun taler til mig, siger jeg vel ikke noget?

Gør som du plejer med den del der er hyggelig. Og ja, når det så starter, sætter du dig lige udenfor værelset. Du behøver ikke sige noget. Hvis hun kalder på dig kan du spørge "hvad er der skat?" Og hvis det bare er fis hun vil, så siger du "nej skat, det er sovetid nu". (Det KAN jo være hun vil noget reelt) derefter kan hun kalde ligeså tosset hun vil. Lad vær at svare. Evt bare giv et roligt "godnat skat" udefra din plads engang imellem, hvis hun virkelig er insisterende.Synes nogengange et lillebitte svar kan få min til at stoppe kalderiet hvis han går for meget i selvsving.

hvis hun render ud til dig, tager du hende i hånden (eller bærer hende hvis hun er hys) ind til sengen igen og siger godnat/det er sovetid eller lign. Intet andet. 

Du skal ikke være hård i tonen, det kan forværre situationen, men bare være rolig og bestemt.  

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Sissel skriver:

Altså her er Samuel på 3 også FULDSTÆNDIG umulig at putte.. Ikke at han skaber sig, han har bare 1000 ting han skal inden han endelig overgiver sig. Han snakker, synger, henter legesager osv.. Han deler værelse med storesøster, så han holder også hende vågen. Jeg går aldrig ind og snakker med ham, jeg siger bare han skal putte sig.. Men det virker ikke, og det er bare så frustrerende. De blir putter kl 7, for vi skal op kl 5 om morgenen.. Og han holder den ihvertfald kørende til kl 8.30
Håber snart han vokser fra det!

Jeg vil heller ikke sige hun skaber sig, men lidt som din dreng henter bøger osv.

Men hun prøver mig så meget af, og hun kan jo godt mærke mit overskud er lidt mindre her med baby der ammer 24/7 m.m

Her kan hun også godt fortsætte til 21.... Bliver så puttet lidt senere end dine. Men det dræner en fuldstændig.

Idag tog det kun 1 time og et kvarter

Gruer også for den dag hvor de skal til at dele værelse Håber snart det bliver bedre hos jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.