Hun er så flabet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.931 visninger
35 svar
13 synes godt om
28. juli 2014

Mor til Ella

Hej dejlige damer.

Jeg har en dejlig pige på knap 2,5 år, og hun er en dejlig livlig og ikke mindst kærlig pige.

Putningen er efterhånden et helved med skrigen og råben fra Ellas side.

Vi har prøvet at putte alt mellem 19 og 20, hun er ikke tidligt oppe.

Vi starter putteritualet ca 30 min før med at at tage nattøj på og børste tænder så sidder vi gerne og hygger nusser ca 20 min for at falde til ro.

Så går vi op og læser 2 små pixi bøger og synger en putte sang.

Hertil er det ren hygge, MEN så starter vi ellers, hun starter med at sparke dynen af, og sige dynen på og det fortsætter hele vejen igennem. Så begynder hun at sparke og slå, rende ned af trapper og jeg går så op med hende igen og siger GODNAT igen og går, så begynder piben og hysteriet og så snart hun ser mig griner hun SÅ flabet.

Far er nød til at skal op og markere sig hver aften, nu sidder han oppe ved værelset for at hun ikke render rundt.

Jeg er så træt af det, ved selvfølgelig godt at varmen ikke gør det bedre.

vi bruger 1,5 -2 timer på putning.

Men hvad fanen går jeg galt? Det er så træls at afslutte dagen sådan HVER dag, når dagene ellers er så hyggelige. Og det er så tydeligt at hun ikke er ked af det, men bare prøver mig af.

Skal siges at hun fik en lillesøster for knap 5 uger siden, men at problemerne var der også før, men de er blevet værre her i hendes ferie.

håber virkelig på nogle guldkorn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

De3Guldklumper

Mor til Ella skriver:

Hej dejlige damer.

Jeg har en dejlig pige på knap 2,5 år, og hun er en dejlig livlig og ikke mindst kærlig pige.

Putningen er efterhånden et helved med skrigen og råben fra Ellas side.

Vi har prøvet at putte alt mellem 19 og 20, hun er ikke tidligt oppe.

Vi starter putteritualet ca 30 min før med at at tage nattøj på og børste tænder så sidder vi gerne og hygger nusser ca 20 min for at falde til ro.

Så går vi op og læser 2 små pixi bøger og synger en putte sang.

Hertil er det ren hygge, MEN så starter vi ellers, hun starter med at sparke dynen af, og sige dynen på og det fortsætter hele vejen igennem. Så begynder hun at sparke og slå, rende ned af trapper og jeg går så op med hende igen og siger GODNAT igen og går, så begynder piben og hysteriet og så snart hun ser mig griner hun SÅ flabet.

Far er nød til at skal op og markere sig hver aften, nu sidder han oppe ved værelset for at hun ikke render rundt.

Jeg er så træt af det, ved selvfølgelig godt at varmen ikke gør det bedre.

vi bruger 1,5 -2 timer på putning.

Men hvad fanen går jeg galt? Det er så træls at afslutte dagen sådan HVER dag, når dagene ellers er så hyggelige. Og det er så tydeligt at hun ikke er ked af det, men bare prøver mig af.

Skal siges at hun fik en lillesøster for knap 5 uger siden, men at problemerne var der også før, men de er blevet værre her i hendes ferie.

håber virkelig på nogle guldkorn....

bliver hun liggende når far har markeret sig?

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Pylle3 skriver:

bliver hun liggende når far har markeret sig?

Ja, men hun bliver ved at kalde.

Anmeld

28. juli 2014

De3Guldklumper

Mor til Ella skriver:

Ja, men hun bliver ved at kalde.

Så kunne det tyde på at far er mere konsekvent end du er og det ved hun - derfor bliver hun ved når det er dig som putter..

Du er nødt til at tage kampen op - hvis far overtager så bliver hendes billede af dig ikke ændret og så bliver kampene ved.. Når du putter så putter du og så er det dig som ender med at sidde ved værelset og ligge hende retur i sengen..

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Pylle3 skriver:

Så kunne det tyde på at far er mere konsekvent end du er og det ved hun - derfor bliver hun ved når det er dig som putter..

Du er nødt til at tage kampen op - hvis far overtager så bliver hendes billede af dig ikke ændret og så bliver kampene ved.. Når du putter så putter du og så er det dig som ender med at sidde ved værelset og ligge hende retur i sengen..

Helt enig, men synes bare virkelig vi gør det ens.

Men hvad skal jeg så gøre når hun bliver ved at komme rendende? Sætte mig der oppe? Det er jeg også meget imod, da jeg har brugt ret lang tid på at vænne hende fra at jeg lå ved hende.

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror også det handler om noget vedholdenhed fra din side. Prøv at gøre det som far ellers træder ind og gør. Gå ind og vær konsekvent og vær den det sidder ved værelset så hun ikke render. Og start ikke en masse samtale op. 

Åh, det er så dræbende når det skal foregå på den måde 

Tilføjelse: jeg ville ikke ligge inde ved hende, men blot sætte mig ved døren fx. 

Anmeld

28. juli 2014

IngenKoPåIsen

Når hun siger hun vil have dynen på igen- gør du det så? Føjer du dig hvis hun pludselig er tørstig eller lign.?

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Malunsesmutti skriver:

Når hun siger hun vil have dynen på igen- gør du det så? Føjer du dig hvis hun pludselig er tørstig eller lign.?

Den med dynen føjer jeg da hun ellers bliver ved, men det gør hun jo nok alligevel....

Vand og sådan er en del af putteritualet, så det beder hun ikke om.

Men jo tænker jeg da okay, men det bider mig jo i røven

Anmeld

28. juli 2014

IngenKoPåIsen

Mor til Ella skriver:

Den med dynen føjer jeg da hun ellers bliver ved, men det gør hun jo nok alligevel....

Vand og sådan er en del af putteritualet, så det beder hun ikke om.

Men jo tænker jeg da okay, men det bider mig jo i røven

Jeg ville give dynen på 1 gang og ikke mere. Så må hun blive ved- hun stopper nok når hun finder ud af det ikke virker! I det hele taget intet hejs. Ingen snak, ingenting. Ved godt hvor vanskeligt det kan være, men synes dog også hurtigt de finder ud af hvor de har sig, når man bare er triviel og konsekvent.

Anmeld

28. juli 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Jeg tror også det handler om noget vedholdenhed fra din side. Prøv at gøre det som far ellers træder ind og gør. Gå ind og vær konsekvent og vær den det sidder ved værelset så hun ikke render. Og start ikke en masse samtale op. 

Åh, det er så dræbende når det skal foregå på den måde 

Tilføjelse: jeg ville ikke ligge inde ved hende, men blot sætte mig ved døren fx. 

Det er så træng når jeg samtidig har en baby der vil amme hele tiden i varmen

Og hun er sku kvik, hun ved lige hvad hun skal gøre for at jeg bliver usikker.

Men jeg kan bare ikke se hvad jeg gør anderledes, men ja jeg prøver sku at sætte mig og så se om det gør en forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.