Anonym skriver:
Hej
Min søns Dp gav ham en timeout i sidste uge. Han skulle sidde hos hende, måtte ikke lege med de andre i 5 minutter fordi han havde skubbet en pige. Jeg blev så sur, da jeg ikke synes at det er ok. 2 årig kan jo slet ikke se mening hvorfor han bare skal sidde der. Og det lære han heller ikke noget af. Har snakket med dagplejeren. Og sagt at hun hellere skal give ham anvisninger istedet for timeout. Hun sagde at hun gjorde det pga at hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hmm... Ville i snakke med pædagogen om det eller bare håbe på at hun ikke gøre det igen?
her er der også timeout til vores 2 årige, det har vi gjort det sidste ½ år
og JO de kan sagtens forstå det!!! de er mere kloge en mange går og tror

og min dreng forstår udemærket godt når vi siger at han skal gå ind og tænke over det på sit værelse, så går der nogen minutter og han kalder og siger han er færdig, dvs at han er klar til at snakke om det, så snakker vi om hvad han har gjort og at det ikke er ok, og så hvis det er vores store børn det er gået ud over på 4, så skal han sige undskyld, og så glemmer vi det
ligesom hvis han bliver gal over ja en bil han vil have fx som storebror leger med, hvis storebror så ikke vil slippe den, kan han finde på at skrige i arrigskab, og vi siger HOV! kan du så! og så ved han godt han lige skal køle af, og så går han ind og sætter sig, efter lidt tid kommer han ud og siger, jeg er ikke sur mere, og ja så leger vi videre igen
Anmeld