Dagplejer giver timeout til 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja, men det ser han det jo ikke som. Han får jo den pause han har brug for, om I ser det som straf eller ej. Han sidder i 5minutter og slapper af. Om han sidder med en bog eller bare sidder og ser på noget, er vel ligemeget, så længe han får den pause, han har brug for. 

Ved du hvad han lavede I de 5minutter? Var han ked af det? 
Hvor sad han? Hvor var hun? Hvor var de andre børn?

Ja, du kan mærke på din søn hvornår det er ved at blive for meget, det kan hun måske ikke, og det er gået helt galt, og hun er kommet ud hvor hun ikke lige kunne bunde, og har "straffet" ham. 

Jeg ser ikke de 5minutter som straf. 

Men hvis du har et problem med det, så forklar hende hvordan hun håndtere ham, hvordan I gør det derhjemme, hvilke tegn hun skal holde øje med, så det ikke går galt igen. Hjælp hinanden, i stedet for at skælde hinanden ud. Og næste gang hun gør noget du ikke bryder dig om, så sig det vil jeg helst ikke have at du gør, for det kan min søn ikke klare, i stedet for at bliver sur.

Ikke alle kan se tegn hos børn, som andre kan. 

Men vi gør tingene på forskellige måder og du skal huske på at hun har 2-3andre børn, og hun er nød til at have de samme regler for alle børnene, (ja, ved at din er sensitiv) men har han taget skadet? Er han ked af det? Mærket af det.

Ikke helt enig - det handler ikke om at behandle alle børnene ens men ligeværdigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

TNBC

mor:) skriver:

Ikke helt enig - det handler ikke om at behandle alle børnene ens men ligeværdigt 

Ja rigtigt nok, men det er lettere at bruge den samme "straf", når børnene er sammen på den måde som de er. Have en lille stol eller et hjørne de kan sidde i, når de har brug for en pause. 

Men det som den her dp-mor gjorde, ser jeg så heller ikke som Time-out, en time-out er hvor barnet bliver fjernet, ikke stadigvæk sidder hos personen(i mine øjne) eller en straf for den sags skyld. 

Anmeld

27. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Yurie skriver:

Ja, men det ser han det jo ikke som. Han får jo den pause han har brug for, om I ser det som straf eller ej. Han sidder i 5minutter og slapper af. Om han sidder med en bog eller bare sidder og ser på noget, er vel ligemeget, så længe han får den pause, han har brug for. 

Ved du hvad han lavede I de 5minutter? Var han ked af det? 
Hvor sad han? Hvor var hun? Hvor var de andre børn?

Ja, du kan mærke på din søn hvornår det er ved at blive for meget, det kan hun måske ikke, og det er gået helt galt, og hun er kommet ud hvor hun ikke lige kunne bunde, og har "straffet" ham. 

Jeg ser ikke de 5minutter som straf. 

Men hvis du har et problem med det, så forklar hende hvordan hun håndtere ham, hvordan I gør det derhjemme, hvilke tegn hun skal holde øje med, så det ikke går galt igen. Hjælp hinanden, i stedet for at skælde hinanden ud. Og næste gang hun gør noget du ikke bryder dig om, så sig det vil jeg helst ikke have at du gør, for det kan min søn ikke klare, i stedet for at bliver sur.

Ikke alle kan se tegn hos børn, som andre kan. 

Men vi gør tingene på forskellige måder og du skal huske på at hun har 2-3andre børn, og hun er nød til at have de samme regler for alle børnene, (ja, ved at din er sensitiv) men har han taget skadet? Er han ked af det? Mærket af det.

Nogle gange er man nødt til at behandle børn forskelligt, for at behandle dem "ens"

/ Taco78 

Anmeld

27. juli 2014

TNBC

Taco78 skriver:

Nogle gange er man nødt til at behandle børn forskelligt, for at behandle dem "ens"

Ja, det ved jeg godt, men det gør hun jo på en måde os, dels at hun vel ved at han sensitiv, ved at hun ikke bare sætter ham et andet sted, men stadigvæk giver ham den der pause. 

Men på den anden side, hvis du har et sensitivt barn, eller et barn, hvor man gør ting på en speciel måde, fjerner ham, når det bliver for meget, bør man ikke sige det til sin dagplejemor, så hun ved det. Det lyder jo som om hun har stået på herrens mark og har gjort det, fordi hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hun har ikke haft værktøjet til hvordan hun skulle håndtere ham eller sørge for at det ikke gik galt. 

Men ja du har ret i det du siger, men skal bare ikke gøre for stor forskel. 

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Først jeg ville høre hvad time outen gik ud på.  For er det han kom væk og fik læst en bog er du vel ligesom jeg helt med på det var en god ide? 

Jeg ville selv stejle over begrebet time out fordi jeg forstår det som en straf,  hvor barnet sættes i "skammekrogen" dvs. Der er ikke en voksen til at lege/snakke/læse/hygge/putte osv. 

Jeg som man nok kan læse er ikke tilhænger af time out og slet ikke til en 2 årig, men tilhænger af man afleder, hjælper ud af situationen og ind i en anden. Og havde jeg et barn der konstant slog/skubbede ville jeg læse det som en frustration som barnet ikke kunne sætte ord på og tage barnet ud af situationen men da så sandelig ikke som en straf.

Min den ældste er 11 og med ingen af de 3 har jeg følt jeg var der ude så jeg måtte kræve en time out - og skal lige siges det er altså ikke fordi de er velopdragne engle børn. Men jeg har ofte måtte hjælpe dem med at komme ud af situationen og finde rummet (mentalt) til en pause for de andre børn. 

Men jeg tænker egentlig hvor var dp tidligere, ja ja nej er godt, men for et par to årige er at blande sig i legen og få den gjort konstruktiv da meget mere effektivt end nej

Anmeld

27. juli 2014

MysteriousAngel

Jeg synes nu at det er ok. Jeg har en datter som er 1½, hun bliver fjernet fra situationen med et nej. Han har siddet hos hende og fået den ro på sig som han har behov for.

Anmeld

27. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja rigtigt nok, men det er lettere at bruge den samme "straf", når børnene er sammen på den måde som de er. Have en lille stol eller et hjørne de kan sidde i, når de har brug for en pause. 

Men det som den her dp-mor gjorde, ser jeg så heller ikke som Time-out, en time-out er hvor barnet bliver fjernet, ikke stadigvæk sidder hos personen(i mine øjne) eller en straf for den sags skyld. 

Men håber da aldrig at "lettere" hverken er årsagen eller argumentet for ens handlinger

Anmeld

28. juli 2014

TNBC

mor:) skriver:

Men håber da aldrig at "lettere" hverken er årsagen eller argumentet for ens handlinger

Ikke lettere for os voksne, lettere for børnene. At det er det samme der sker, hvis man skubber,  bider eller noget. Sådan at et barn ikke bliver sat i time-out, et andet barn bare får afvide at det er forkert. 

Det er svært at forklare.

Men jeg ville aldrig give den samme "straf" til børn, bare fordi det er lettest. Man skal altid se på barnet.

soM ts, så hjælper det at barnet  får en bog at kigge i, måske et andet barn gerne vil sidde hos en lidt, en ande vil måskr ligge og slappe af lidt.. alle en pause, men set udfra hvad der er bedst for hvert enkelt barn.

Anmeld

28. juli 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar det er dejligt at få flere vinkler på jeg vil snakke med Dp Idag og spørger lidt mere til metoden og hvor tit hun bruger den osv. 

Anmeld

28. juli 2014

tinemus79

Jeg synes det er rigtigt godt du tager en snak med hende.  Et åbent forhold er helt klart at foretrække.  Men husk lige på. Dagpleje moren har Været åben og ærlig da hun er gået til dig og fortalt hvad der er sket. 

Om hun har handlet korrekt vil jeg slet ikke kommentere. Kun sige at dem der arbejder med børn til hverdag både med og uden uddannelse kun er mennesker. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.