Yurie skriver:
Ja, men det ser han det jo ikke som. Han får jo den pause han har brug for, om I ser det som straf eller ej. Han sidder i 5minutter og slapper af. Om han sidder med en bog eller bare sidder og ser på noget, er vel ligemeget, så længe han får den pause, han har brug for.
Ved du hvad han lavede I de 5minutter? Var han ked af det?
Hvor sad han? Hvor var hun? Hvor var de andre børn?
Ja, du kan mærke på din søn hvornår det er ved at blive for meget, det kan hun måske ikke, og det er gået helt galt, og hun er kommet ud hvor hun ikke lige kunne bunde, og har "straffet" ham.
Jeg ser ikke de 5minutter som straf.
Men hvis du har et problem med det, så forklar hende hvordan hun håndtere ham, hvordan I gør det derhjemme, hvilke tegn hun skal holde øje med, så det ikke går galt igen. Hjælp hinanden, i stedet for at skælde hinanden ud. Og næste gang hun gør noget du ikke bryder dig om, så sig det vil jeg helst ikke have at du gør, for det kan min søn ikke klare, i stedet for at bliver sur.
Ikke alle kan se tegn hos børn, som andre kan.
Men vi gør tingene på forskellige måder og du skal huske på at hun har 2-3andre børn, og hun er nød til at have de samme regler for alle børnene, (ja, ved at din er sensitiv) men har han taget skadet? Er han ked af det? Mærket af det.
Ikke helt enig - det handler ikke om at behandle alle børnene ens men ligeværdigt