Dagplejer giver timeout til 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.782 visninger
50 svar
104 synes godt om
27. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej Min søns Dp gav ham en timeout i sidste uge. Han skulle sidde hos hende, måtte ikke lege med de andre i 5 minutter fordi han havde skubbet en pige. Jeg blev så sur, da jeg ikke synes at det er ok. 2 årig kan jo slet ikke se mening hvorfor han bare skal sidde der. Og det lære han heller ikke noget af. Har snakket med dagplejeren.  Og sagt at hun hellere skal give ham anvisninger istedet for timeout. Hun sagde at hun gjorde det pga at hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hmm... Ville i snakke med pædagogen om det eller bare håbe på at hun ikke gøre det igen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

mt2

Hos mig har vi kørt med timeout siden min søn blev 1½ mener jeg.. Og de har kørt med det i dagpleje også. De forstår faktisk mere af det, end lige som så Og han vidste godt hvad det ville sige og få timeout, det lærte han efter 2-3 gange, og har tænkt mig at gøre på samme måde med næste barn, for det virker altså hvis man er konsekvent

Så nej ville ikke snakke med pædagogen.. Ville hellere finde en fælles måde at gøre tingene på måske?

Anmeld

27. juli 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Hej Min søns Dp gav ham en timeout i sidste uge. Han skulle sidde hos hende, måtte ikke lege med de andre i 5 minutter fordi han havde skubbet en pige. Jeg blev så sur, da jeg ikke synes at det er ok. 2 årig kan jo slet ikke se mening hvorfor han bare skal sidde der. Og det lære han heller ikke noget af. Har snakket med dagplejeren.  Og sagt at hun hellere skal give ham anvisninger istedet for timeout. Hun sagde at hun gjorde det pga at hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hmm... Ville i snakke med pædagogen om det eller bare håbe på at hun ikke gøre det igen? 

Mon ikke hun har givet ham chancer for at stoppe. Og derefter blev konsekvensen nul leg et par min. 

Der skal somme tider konsekvenser til at være med til at guide ungerne på rette vej. Pædagogisk snak er ikke altid løsningen. 

Anmeld

27. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

En 2årig kan godt forstå at han har gjort noget forkert, og det er hendes måde at vise det på. Han sidder nogle minutter, før han kan lege igen, så lære han at man ikke skubber. 

Jeg synes ikke time-out er slemt, og det virker for rigtig mange børn. Så længe han ikke har siddet der i lang tid. 5minutter er ikke så slemt. 

Så nej jeg ville ikke snakke med hende om det, for jeg synes hun håndtere det fint, det er vel bedre end at hun råber af ham. 

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er ikke fortaler for time out, men at komme og sidde sammen med den voksne er jo ikke en straf men en fornuftig måde lige at få lidt luft og komme ud af en dum situation - ville jeg såmænd gøre uafhængigt af alder. Men ville ikke kalde det time out, ville heller ikke sætte tid på, men det er den eneste forskel

Anmeld

27. juli 2014

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal der grænser til. Siger jeg ikke. Men jeg er ikke for at man skal straffe børn på den måde. Så hellere give ham en pause hvis barnet er helt oppe at køre. Og slet ikke i 5 min. For mig giver det ikke mening. Da han hjerne mæssigt slet ikke kan forbinde de to ting sammen. Her hjælper det når jeg siger tydeligt nej eller stop. 

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal der grænser til. Siger jeg ikke. Men jeg er ikke for at man skal straffe børn på den måde. Så hellere give ham en pause hvis barnet er helt oppe at køre. Og slet ikke i 5 min. For mig giver det ikke mening. Da han hjerne mæssigt slet ikke kan forbinde de to ting sammen. Her hjælper det når jeg siger tydeligt nej eller stop. 

At flytte barnet fra situationen,  måske en situation der for barnet er gået i hårdknude ser jeg ikke som en straf men som en hjælp. Når de er 2 er de så super nemme at aflede og når man føler man har sagt mej den halve dag kan det være så dejligt bare at flytte og lave et puslespil sammen. 

Men jeg tænker nu mere; sidde med hende. Mon ikke hun sidder med børnene? 

Anmeld

27. juli 2014

CaWi

Anonym skriver:

Synes ikke det lyder slemt overhovedet. Han har siddet hos hende, og ikke i et hjørne for sig selv.

Desuden bliver vores egen dreng på to år og tre mdr, af og til sat til "time out" inde på sit værelse.
Vi kalder det dog ikke time out. Men hjemme hos os, opføre man sig pænt. Skal man skabe sig/lave dumme ting, gør man det på sit værelse.
Han forstår udmærket hvad det handler om, og kommer oftest af sig selv og siger: Undskyld... god dreng nu.

Anmeld

27. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvorfor er 5minutter så slemt? Det går jo hurtigt. Og han sad jo ikke alene ude i gangen eller noget, han sad hos hende. Hun har vel fortalt ham at hun ikke vil have at han skubber, og så har hun taget ham op, fordi det ikke virkede, så han ku se at hun mener det. 

bare fordi det virker for dig at sige nej og stop, er det ikke sikkert det virker for hende, og hun prøvede noget andet. Han tager sku ikke skade af at sidde i 5minutter, og slappe af. 
Og han lærer jo lige netop, at hvis man ikke kan lege pænt, bliver man fjernet et øjeblik og så prøver man igen. 

Anmeld

27. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg er helt enig med dig. time out til en 2 årig er asbsurd og 5 min. er ret længe at sidde, men han sad trods alt hos hende og derfor vil jeg ikke rigtig kalde det for time out.

jeg synes du skal tale med dp om hvordan det kan håndteres fremover. Det er jo bedst i finder ud af det sammen og bliver enige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.