Dagplejer giver timeout til 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2014

Mother-love

Jeg synes du overreagere lidt. For han sad hos hende og ikke på en stol i et hjørne eller lign.
Jeg synes det er fint for en 2 årig forstår det godt.
Vi bruger time out på værelset hvis Isabella bliver ved med at gøre de ting vi siger hun ikke skal gøre.

F.eks den anden dag sparkede hun mig i maven ( er gravid) flere gange og blev ved selvom jeg sagde hun ikke måtte.

Og til sidst blev hun sendt på hendes værelse i 5 min.
Og selvom det er sjældent vi gør det. Så er hun kun sur 1 min og resten af tiden leger hun.
Og så tager vi en snak bagefter.
Og det har vi gjort siden. Hun var 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

lineog4

Mother-love skriver:

Jeg synes du overreagere lidt. For han sad hos hende og ikke på en stol i et hjørne eller lign.
Vi bruger time out på værelset hvis Isabella bliver ved med at gøre de ting vi siger hun ikke skal gøre.

F.eks den anden dag sparkede hun mig i maven ( er gravid) flere gange og blev ved selvom jeg sagde hun ikke måtte.

Og selvom det er sjældent vi gør det. Så er hun kun sur 1 min og resten af tiden leger hun.

Det kommer jo også an på hvad man er vant til og hvordan det blev gjort.

Jeg går ud fra det blev gjort sådan at det alene føltes som han blev flyttet fra situationen og dp så lavede noget andet med ham.

Blev det gjort som straf alla nu skal du sidde her helt stille i 5 min fordi du gjorde... så ville jeg også reagere for det første fordi det ville være helt uvant for mine børn og fordi det strider imod hvad jeg selv tror på og gør.

Anmeld

27. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Selvfølgelig skal der grænser til. Siger jeg ikke. Men jeg er ikke for at man skal straffe børn på den måde. Så hellere give ham en pause hvis barnet er helt oppe at køre. Og slet ikke i 5 min. For mig giver det ikke mening. Da han hjerne mæssigt slet ikke kan forbinde de to ting sammen. Her hjælper det når jeg siger tydeligt nej eller stop. 

men hvordan skal den pause se ud?

Anmeld

27. juli 2014

Anonym trådstarter

Det var ment som straf. Det sagde hun selv. At han skulle straffes fordi at hun ikke viste hvad hun ellers skulle gøre. Min søn er lidt sensetiv. Og når tingene bliver for meget for ham, så kan han reagere på forskellige måde. Han er rigtig dygtig til at trække sig selv fra, og lave noget for sig selv. Men det er selvfølgelig ikke altid at han gør det. Her synes jeg at det er dagplejernes opgave at hjælpe ham, afløse ham osv. Når jeg kan mærke på min dreng at han er ved at få nok, så giver jeg ham en pause ved at jeg går ud med ham, og sidder med ham, snakker, leger osv. Sådan at han får en pause fra de andre børn. Hun kunne så fx give ham en bog at læse i eller lign. Sådan at han får en pause da han har fået mange indtryk. Jeg tror ikke at børn skubber, slår osv bare for at være "onde" der ligger  altid noget bag det. Om

det er fordi barnet vil lege med det andet barn, og ikke kan udtrykke sig, eller barnet har fået nok, er misundelig eller hvad det nu kan være. Så er det bedst at hjælpe barnet med at håndtere de følelser end at straffe barnet. 

Anmeld

27. juli 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Har du tænkt på at hun sparkede sig i maven fordi du er gravid, og der ligger den nye baby. Det kan være usikkerhed, jalousi og mange ting forbundet med at hele pigens liv er ved at ændre sig. Det kan være at jeg er alt for pædagogisk, men her vil jeg istedet for hjælpe min datter med at håndtere de følelser der opstår og ikke sende hende på værelset. Det er ikke for at fornærme nogen men bare min mening. 

Anmeld

27. juli 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tja, jeg synes egenlig at dagplejemor har klaret det på en fin måde. Jeg vil faktisk ikke kalde det for en straf, men hun har taget ham væk fra en situation og givet ham 5 min pause hos hende. Synes ikke at vi kan forvente at dagplejen skal "opdrage" vores unger på nøjagtig samme måde som vi gør der hjemme, hun kan godt ha 4 unger hvor os forældre har 4 forskellige holdninger og meninger til hvordan tingene skal siges og gøres, så så længe hun gør det på en kærlig og retfærdig måde, synes jeg det er fint. Og jeg tror at en 2 årig forstår udemærket hvad det drejer sig om

Anmeld

27. juli 2014

Mother-love

Har du tænkt på at hun sparkede sig i maven fordi du er gravid, og der ligger den nye baby. Det kan være usikkerhed, jalousi og mange ting forbundet med at hele pigens liv er ved at ændre sig. Det kan være at jeg er alt for pædagogisk, men her vil jeg istedet for hjælpe min datter med at håndtere de følelser der opstår og ikke sende hende på værelset. Det er ikke for at fornærme nogen men bare min mening. 

Nu er jeg kun knap 15 uger henne.så man kan ikke rigtig se det endnu selvom det er anden gang. Og hun forstår ikke jeg er gravid.
Så tror næppe det er derfor.

Anmeld

27. juli 2014

Masig

Anonym skriver:

Det var ment som straf. Det sagde hun selv. At han skulle straffes fordi at hun ikke viste hvad hun ellers skulle gøre. Min søn er lidt sensetiv. Og når tingene bliver for meget for ham, så kan han reagere på forskellige måde. Han er rigtig dygtig til at trække sig selv fra, og lave noget for sig selv. Men det er selvfølgelig ikke altid at han gør det. Her synes jeg at det er dagplejernes opgave at hjælpe ham, afløse ham osv. Når jeg kan mærke på min dreng at han er ved at få nok, så giver jeg ham en pause ved at jeg går ud med ham, og sidder med ham, snakker, leger osv. Sådan at han får en pause fra de andre børn. Hun kunne så fx give ham en bog at læse i eller lign. Sådan at han får en pause da han har fået mange indtryk. Jeg tror ikke at børn skubber, slår osv bare for at være "onde" der ligger  altid noget bag det. Om

det er fordi barnet vil lege med det andet barn, og ikke kan udtrykke sig, eller barnet har fået nok, er misundelig eller hvad det nu kan være. Så er det bedst at hjælpe barnet med at håndtere de følelser end at straffe barnet. 

Nu du selv siger han er sensitiv, synes jeg faktisk det er en rigtig god måde dagplejen har tacklet det på. Jeg har selv en lidt sensitiv dreng, og det ville absolut være en god måde for ham at få en pause på. Det kan godt være hun har kaldt det timeout/straf, men i bund og grund har hun efter min mening kun hjulpet ham med at kapere og forstå situationen ved at trække ham lidt væk, sidde med ham og lige få ham til at falde lidt ned...

Derudover vil jeg så sige som mange af de andre, at vi bruger altså også timeout på værelset til vores dreng eller timeout/pause ved netop at tage ham op og forklare ham tingene eller holde ham på afstand af situationen... En 2 årig forstår altså relativt meget, og forstår godt et nej, men nogle kan alligevel prøve grænser af eller have svært ved at lade være med det de ikke må, måske fordi de ikke lige kan se anden udvej (end fx at skubbe, bide, slå m.m.) og så er man altså bare nødt til at gøre noget andet for at vise dem at det er forkert og der er konsekvenser ved at gøre noget forkert...

Jeg synes ikke det lyder som en straf eller er forkert det din dagpleje har gjort, men vi har jo selvfølgelig alle sammen forskellige syn på tingene og forskellige måder at gøre tingene på...

Tag en snak med dagpleje og bliv enige om hvordan hun skal gøre fremover, og virker det ikke, så bliv enige om noget andet indtil I finder en løsning der virker for alle parter. 

Anmeld

27. juli 2014

Mom2

Hej Min søns Dp gav ham en timeout i sidste uge. Han skulle sidde hos hende, måtte ikke lege med de andre i 5 minutter fordi han havde skubbet en pige. Jeg blev så sur, da jeg ikke synes at det er ok. 2 årig kan jo slet ikke se mening hvorfor han bare skal sidde der. Og det lære han heller ikke noget af. Har snakket med dagplejeren.  Og sagt at hun hellere skal give ham anvisninger istedet for timeout. Hun sagde at hun gjorde det pga at hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hmm... Ville i snakke med pædagogen om det eller bare håbe på at hun ikke gøre det igen? 

Vi bruger timeout til vores datter og har gjort det siden hun var omkring 1½år, de forstår det altså godt, hvis du gør det rigtigt... Så lad din dp mor bruge det, der er jo en god grund til at hun gjorde det.. Hvad ville du selv have gjort?

Anmeld

27. juli 2014

Mor1986

Anonym skriver:

Hej Min søns Dp gav ham en timeout i sidste uge. Han skulle sidde hos hende, måtte ikke lege med de andre i 5 minutter fordi han havde skubbet en pige. Jeg blev så sur, da jeg ikke synes at det er ok. 2 årig kan jo slet ikke se mening hvorfor han bare skal sidde der. Og det lære han heller ikke noget af. Har snakket med dagplejeren.  Og sagt at hun hellere skal give ham anvisninger istedet for timeout. Hun sagde at hun gjorde det pga at hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Hmm... Ville i snakke med pædagogen om det eller bare håbe på at hun ikke gøre det igen? 

Vi har siden vores datter var 1 1/2 år kørt med at gjorde hun noget hun ikke må så kommer hun ind værelse. Mere for at fjerne hende frA det hun ikke må. Og hun sættes bare derind og så går vi. Hun kan selv gå derfra så snart vi går. Og det hjælper.

nogen gange tror jeg det godt kan blu e nødevendigt med time out. Ved der hvor min datter går i dagpleje. Der er hun og en dreng konstant oppe og toppes og de bliver skilt ad hele tiden. Hvis vores dagpleje mor sagde at hun havde givet time out ville jeg synes det var okay. Der er jo en grund til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.