Anonym skriver:
Min bror og svigerinde har for 3 uger siden fået en dejlig lille pige. Det er et planlagt barn, men fordi de er unge og min svigerinde som barn var anbragt får de noget ekstra støtte ved kommunen i form af en pædagog der kommer på fire anmeldte besøg om ugen og ekstra besøg af sundhedsplejersken.
Vi har besøgt dem næsten hver dag siden de kom hjem fra sygehuset, men har nu valgt at stoppe med at komme der da jeg slet ikke kan holde ud at være der. De roder så meget at jeg ikke kan have min datter med derover - det er ikke engang til at stille et glas vand på deres spisebord fordi det er fyldt med affald, brugte glas og tallerkner, sutteflasker der ikke er gjort rene efter brug og ind imellem kan der også ligge en lorteble. De hverken støvsuger, vasker gulv, tørrer støv af eller gør deres badeværelse rent og der bliver kun vasket op en gang om ugen. Når jeg spørger dem om hvad sundhedsplejersken og pædagogen siger til det, får jeg at vide at det skal jeg ikke blande mig i.
Grunden til at jeg har overvejet at indberette dem til kommunen er, at sidst vi var derover var den stakkels lille pige helt hysterisk - sikkert pga. varmen. Hun havde en tyk velour dragt på og tykke hjemmesko selvom der var 23 grader udenfor. Jeg siger så at hun nok har det varmt og skal have mindre tøj på, men får at vide at jeg skal blande mig udenom. Min svigerinde sidder med datteren og vil så række ud efter hendes sut og bruger her den arm barnets hoved er på så hovedet ryger bagud. Den stakkels pige begynder så at skrige endnu mere, min svigerinde holder hende så op foran sig uden at støtte hovedet og begynder at ruske i pigen og råbe hende ind i hovedet at hun skal holde kæft. Jeg begynder at skælde hende ud hvilket resulterer at de beder os om at gå.
Det er ikke fordi jeg vil sætte dem i dårligt lys eller er misundelig (det mener min mor) - jeg synes bare ikke det er i orden at behandle et barn på den måde. Jeg har hjulpet dem rigtig meget både med en barnevogn, puslebord, vugge, tøj, sengetøj, legetøj og håndklæder fordi de ikke selv havde økonomien til at få et barn. (Næsten det hele er fra min egen datter)
Jeg har bare så ondt af den lille pige og er bange for at hun tager skade af det. Bør jeg lave en indberetning selvom hende pædagogen måske burde gøre det?
Undskyld den laaaange smørre, men måtte bare lige ud med det.