Rosa-Sofia skriver:
Men hvis pigen nu faktisk var blevet rusket, ville du så virkelig få ro af at vide, at det var blevet anmeldt? Jeg mener, det vil måske nok sætte en stopper for, at det sker igen, men det gør jo ikke det allerede gjorte ugjort.
Handler det ikke nærmere om, at man er nødt til at give slip igen og regne med, at de professionelle der er omkring det sp, pædagog og eventuelt socialrådgiver (hvis det kommer dertil) tager hånd om sagen. Som en tilfældig internetbruger kan man jo ikke sidde og bekymre sig så meget om alle der skriver. Og hvis nu ts var falsk, er der nok ingen sandsynlighed for, at hun vender tilbage for at skrive "Sorry det var bare et opmærksomhedsstunt"
Ja jeg ville have mere ro i kroppen, ved at vide at det var blevet meldt og at der var gjort noget ved det, i stedet for at ts bare var krybet i et mussehul, fordi hun havde skiftet mening.
Og jo jeg kan sagtens sidde og bekymre mig over alle de mennesker der skriver herinde, eller hvad jeg læser i nyhederne, og kan sagtens sidde og vente på en opdatering, for at se om der er gode eller dårlige nyheder.
Hvis jeg læser om en person, der er blevet bragt til hospitalet og er i kritisk tilstand, tjekker jeg da om der er gode eller dårlige nyheder.
Og jeg kan sagtens tænke over ting folk skriver herinde, og tænke på hvordan de har det, om der er fremskridt, sågar skrive og høre. Fordi jeg bekymre mig, og når folk skriver herinde, føler jeg noget, jeg er ikke bare ligeglad. Jeg intressere mig for folk, ellers ville jeg ikke være på en side, hvor jeg kan hjælpe og give råd til andre.
Jo, og jeg giver slip, når jeg ved at der er nogen der gør noget, men derfor kan jeg jo stadigvæk godt tænke på den lille pige, om hun har det godt, om der er nogen der passer på hende.
Jeg tænker da stadigvæk nogen gange på sager, jeg læste om for år tilbage, tænker på hvordan de har det, men jeg kan ikke finde ud af det, fordi det var i nyhederne, men herinde kan jeg, fordi personerne er herinde og man kan spørge, så hvorfor ikke spørge?
Hvorfor må jeg ikke tænke over, undre mig, om den pigen er ok, om der er kommet hjælp til familien, om det er blevet meldt.
Jo, jeg tænker på den lille pige, ligesom jeg tænker på et par herinde, der går igennem et helvede, en lille pige der måske er syg... Ja, jeg tænker og bekymre mig over hvad folk skriver herinde og det vil jeg altid gøre. for sådan er jeg..
Uhh det blev langt.