Bør jeg indberette min bror og svigerinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2014

Frk'lykkelig

Synes bestemt også du skal indberette. Både rod og uhygiejnisk, hva så når den lille mus begynder og kravle. Og tør da slet ikke tænke på hvis hun græder en hel nat eller andet hvad der så kunne ske. Det lyder ikke som om der er overskud til den lille ny.

Nogle gange er det svært at komme med råd når de åbenlyst ikke lytter til jer.

Men sender en kæmpe Ikke en sjov ting at stå med på sidelinjen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Min bror og svigerinde har for 3 uger siden fået en dejlig lille pige. Det er et planlagt barn, men fordi de er unge og min svigerinde som barn var anbragt får de noget ekstra støtte ved kommunen i form af en pædagog der kommer på fire anmeldte besøg om ugen og ekstra besøg af sundhedsplejersken.

Vi har besøgt dem næsten hver dag siden de kom hjem fra sygehuset, men har nu valgt at stoppe med at komme der da jeg slet ikke kan holde ud at være der. De roder så meget at jeg ikke kan have min datter med derover - det er ikke engang til at stille et glas vand på deres spisebord fordi det er fyldt med affald, brugte glas og tallerkner, sutteflasker der ikke er gjort rene efter brug og ind imellem kan der også ligge en lorteble. De hverken støvsuger, vasker gulv, tørrer støv af eller gør deres badeværelse rent og der bliver kun vasket op en gang om ugen. Når jeg spørger dem om hvad sundhedsplejersken og pædagogen siger til det, får jeg at vide at det skal jeg ikke blande mig i.

Grunden til at jeg har overvejet at indberette dem til kommunen er, at sidst vi var derover var den stakkels lille pige helt hysterisk - sikkert pga. varmen. Hun havde en tyk velour dragt på og tykke hjemmesko selvom der var 23 grader udenfor. Jeg siger så at hun nok har det varmt og skal have mindre tøj på, men får at vide at jeg skal blande mig udenom. Min svigerinde sidder med datteren og vil så række ud efter hendes sut og bruger her den arm barnets hoved er på så hovedet ryger bagud. Den stakkels pige begynder så at skrige endnu mere, min svigerinde holder hende så op foran sig uden at støtte hovedet og begynder at ruske i pigen og råbe hende ind i hovedet at hun skal holde kæft. Jeg begynder at skælde hende ud hvilket resulterer at de beder os om at gå.

Det er ikke fordi jeg vil sætte dem i dårligt lys eller er misundelig (det mener min mor) - jeg synes bare ikke det er i orden at behandle et barn på den måde. Jeg har hjulpet dem rigtig meget både med en barnevogn, puslebord, vugge, tøj, sengetøj, legetøj og håndklæder fordi de ikke selv havde økonomien til at få et barn. (Næsten det hele er fra min egen datter)

Jeg har bare så ondt af den lille pige og er bange for at hun tager skade af det. Bør jeg lave en indberetning selvom hende pædagogen måske burde gøre det?

Undskyld den laaaange smørre, men måtte bare lige ud med det.

Kan slet ikke forstå du overvejer det ?

Jeg havde indberettet dem lige med det samme jeg så hende ruske pigen
og havde sådan set Været lige glad med hvem det var stakkels lille pige !!!!!!!!

Forstår slet ikke folk skriver om du ikke tror de er opmærksomme på det Hvad nu vis de ikke er ?
Og kunne der ske ved at Gøre ekstra opmærksomhed omkring det ? Ud over at hjælpe den stakkels baby

Anmeld

19. juli 2014

CharlotteA

Der ingen tvivl om, at hvis du har mistanke om den lille pige mistrives, så skal du underrette kommunen! 

Jeg ved godt det er din familie, men du gør det for deres bedste. En underrretning behøves ikke ende ud i en tvangsfjernelse, men nærmere en øjen åbner for den personale som er indenover dem i forvejen. Måske der bare skal sættes fokus på andre ting når de er der...

Anmeld

19. juli 2014

Phoenix

I et tilfælde som det du beskriver ville jeg gøre det, da de ikke har øje for barnets basale behov og samtidig kan ende med at skade barnet i alvorlig grad. 

Alternativet ved ikke at anmelde i det her tilfælde kan være at barnet lider overlast/bliver skadet. Og dette kan også føre til sigtelser af din bror/svigerinde hvis vi taler fx shaken baby syndrom. 

Parret skal hjælpes til at udvikle deres forælder-evner. Kan fx gøre i et familiehus ell lign. 

Endvidere vil jeg tilføje at hvis din svigerinde fx er vokset op omkring forældre, der har svært ved at regulere deres følelser (fx temperamentet) kan hun også selv have svært ved det. 

Anmeld

19. juli 2014

Tildemor

Meld det.. de lyder ikk til at være egnede som forældre, når de ikk kan gøre hjemme rent og begynder at ruske et stakkels lille barn, det er da klart hun er utilfreds når hun har så tykt tøj på 

Anmeld

19. juli 2014

esiuol22

Jeg syntes lige som stort set alle andre at du skal indberette til kommunen straks, da du har se en baby blive rusket. Jeg ville ikke tøve hvis det var mig.

Og det at hun kan komme så langt ud, selvom der er gæster, hvor man rent naturligt prøver, at skjule de knap så pæne og uligevægtige sider af sig selv, gør at jeg bliver  bliver endnu mere bange på den lille piges vegne når de er alene.  

Anmeld

19. juli 2014

modesty

Anonym skriver:

Min bror og svigerinde har for 3 uger siden fået en dejlig lille pige. Det er et planlagt barn, men fordi de er unge og min svigerinde som barn var anbragt får de noget ekstra støtte ved kommunen i form af en pædagog der kommer på fire anmeldte besøg om ugen og ekstra besøg af sundhedsplejersken.

Vi har besøgt dem næsten hver dag siden de kom hjem fra sygehuset, men har nu valgt at stoppe med at komme der da jeg slet ikke kan holde ud at være der. De roder så meget at jeg ikke kan have min datter med derover - det er ikke engang til at stille et glas vand på deres spisebord fordi det er fyldt med affald, brugte glas og tallerkner, sutteflasker der ikke er gjort rene efter brug og ind imellem kan der også ligge en lorteble. De hverken støvsuger, vasker gulv, tørrer støv af eller gør deres badeværelse rent og der bliver kun vasket op en gang om ugen. Når jeg spørger dem om hvad sundhedsplejersken og pædagogen siger til det, får jeg at vide at det skal jeg ikke blande mig i.

Grunden til at jeg har overvejet at indberette dem til kommunen er, at sidst vi var derover var den stakkels lille pige helt hysterisk - sikkert pga. varmen. Hun havde en tyk velour dragt på og tykke hjemmesko selvom der var 23 grader udenfor. Jeg siger så at hun nok har det varmt og skal have mindre tøj på, men får at vide at jeg skal blande mig udenom. Min svigerinde sidder med datteren og vil så række ud efter hendes sut og bruger her den arm barnets hoved er på så hovedet ryger bagud. Den stakkels pige begynder så at skrige endnu mere, min svigerinde holder hende så op foran sig uden at støtte hovedet og begynder at ruske i pigen og råbe hende ind i hovedet at hun skal holde kæft. Jeg begynder at skælde hende ud hvilket resulterer at de beder os om at gå.

Det er ikke fordi jeg vil sætte dem i dårligt lys eller er misundelig (det mener min mor) - jeg synes bare ikke det er i orden at behandle et barn på den måde. Jeg har hjulpet dem rigtig meget både med en barnevogn, puslebord, vugge, tøj, sengetøj, legetøj og håndklæder fordi de ikke selv havde økonomien til at få et barn. (Næsten det hele er fra min egen datter)

Jeg har bare så ondt af den lille pige og er bange for at hun tager skade af det. Bør jeg lave en indberetning selvom hende pædagogen måske burde gøre det?

Undskyld den laaaange smørre, men måtte bare lige ud med det.

Du skal uden tvivl indberette. Så små babyer kan dø af at blive rusket.

Anmeld

23. juli 2014

Teatea

Det er muligvis skrevet før i tråden. Det er din pligt at indberette dette.

Synes ikke du skal have det dårligt da jeg ikke tror, din indberetning alene vil resultere i handling. Det vil først ske når der er flere der har reageret. 

Anmeld

23. juli 2014

Carina:-)

Du har overværet vold,og er i tvivl om du skal melde det???

Jeg havde ringet til politiet med det samme,- det ender frygteligt galt hvis du ikke gor noget asap- Babyer kan ikke tåle det du beskriver 

Kan du virkelig se dig selv i ojnene hvis det her ender tragisk...? 

Anmeld

23. juli 2014

Wik

Ja tag kontakt!! Plus hjælp hvis du kan, ved det er hårdt, men hvis du må eller kender nogen der må komme i deres hjem og hjælpe med at få styr på deres ting og alt deres rod. Det kan være det vil hjælpe rigtig meget hvis deres rammer ikke var kaos. 

Alt hjælpe og støtte de og deres lille baby kan få er et must, prøv og overvej om man kan sige tingene så ubedømmende som overhovedet mulig, for den lille skyld.

fx Skulle vi prøve om det hjælpe hvis vi giver den lille lidt luft eller noget mere at drikke. Det er slet ikke sikkert det hjælper,  men måske hjælper det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.