Hvordan føles det at have veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

Karina84

Jep som de fleste skriver gør det sindsygt ondt, en smerte der er meget svær at beskrive, andet end AAAAAAVVV!!!

Men bare tænk paa at selve veen topper, dvs. naar veen kommer tager den til i smerte, topper, og gaar saa over igen... Det synes jeg hjalp mig 2.gang (der vidste jeg jo saa ogsaa hvad det handlede om, høhø). Altsaa at godt nok kommer der en ve igen, og veerne tager til som du udvider dig og alt efter hvor hurtigt du udvider dig, men selve veen stopper og du har en lille bitte pause imellem smerterne.

Presseveerne er bare direkte ONDE!! især hvis man ikke er helt udvidet endnu og skal holde igen med at presse (det prøvede jeg første gang, hvor jeg skulle holde igen i et par timer før jeg maatte presse)... AVS! Kommer du ud i at baby skal tages med sugekop, siger jeg bare endnu mere avs.!!

Hihi haaber ikke jeg har skræmt dig  Har prøvet baade en træls lang pinefuld fødsel, og en som gjorde nas men gik rigtig hurtigt og super godt.

Det ER virkelig den bedste følelse bagefter, det kan slet ikke beskrives hvor vild en oplevelse det er   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

Blop2

Det er underligt med de veer, man kan ikke forklarer hvordan det rigtig følelses andet end det gør virkelig ondt. 

Jeg har en søn på 2,7 år og er idag 36+3 med vores nr. 2 og går selv og tænker på, hvordan var det nu de følelses de veer. 

Jeg husker bare, at da de begyndte var jeg ikke i tvivl om, at nu var fødslen så småt igang. 

Starter som en slags pænt ondt i maven og bliver bare værre og værre. Jeg fik epduiral blokaden da jeg var 6,5 cm åben. Kunne slet ikke finde ud af at håndtere smerten og var vildt bange. Den er guld værd og giver lige overskuddet tilbage.

er spændt på, at se hvordan det hele bliver her anden gang.

Held og lykke 

Anmeld

14. juli 2014

Maja88

Det lyder meget kliche agtigt... men man er ikke i tvivl...
Det er man seriøst ikke-jo måske i starten hvor de først lige er begybdt.. men når de først begynder at arbejde-så er man ikke i tvivl.

Anmeld

14. juli 2014

modesty

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Det er meget forskelligt hvordan veer føles.

Hos mig var det primært over lænden at det gjorde ondt, men det kunne mærkes i hele underlivet. 

Jeg synes slet ikke at det føltes som kraftige menssmerter, det var en meget mere intens og altomsluttende følelse.

Presseveerne gjorde overhovedet ikke ondt, det var virkelig rart at få lov til at presse (havde også en periode med presseveer hvor jeg ikke måtte presse - det var svært).

Det gjorde slet ikke, som SLET ikke ondt at presse baby ud, på trods af at jeg fik en 3. grads bristning. Mellem næstsidste og sidste ve stod hans hoved og spilede mig fuldstændigt ud og, tja, der var en bitte smule brændende fornemmelse, men det var ingenting.

Jeg syntes ikke at det var så slemt at have veer. Jeg havde en varmepude til lænden og min mands hænder til at massere, og de to - plus badekarret da vi kom på fødestuen - var smertelindring nok.

Jeg tror at jeg kørte på et endorfin-rush hele vejen igennem, følte mig nærmest helt høj.

Anmeld

14. juli 2014

*Mor Til Albert*

Kommende mor skriver:

Det er også rigtigt

men tænker du ikk selv på hvor stor smerte er det endelig at føde? 

Og forresten hvor langt henne er du?

Jo selvfølgelig tænker jeg over det, men forsøger ikke at lade tanken om fødslen besætte mig.
Jeg er 23+6

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
*Heidi* skriver:

Jo selvfølgelig tænker jeg over det, men forsøger ikke at lade tanken om fødslen besætte mig.
Jeg er 23+6

Okay. Ja det nok rigtig nok man skal nok heller tag det roligt og lad komme som det kommer

Anmeld

15. juli 2014

*Mor Til Albert*

Kommende mor skriver:

Okay. Ja det nok rigtig nok man skal nok heller tag det roligt og lad komme som det kommer

Man kan jo ikke rigtig gøre andet. - Vi må stole på os selv og huske på, at vi er født til at kunne føde. 

Anmeld

15. juli 2014

Dorthe1986

Sorry, men det gør simpelthen så latterligt ondt at det slet slet ikke er til at forestille sig

Jeg blev sat i gang, så jeg oplevede det man kalder en vestorm, dvs., veer uafbrudt uden de mindste pauser - groft sagt følte jeg at det var en lang ve der varede i timevis indtil jeg blev dopet Lige inden jeg blev dopet, havde jeg så ondt at jeg rystede over hele kroppen og de måtte holde mig nogenlunde fast for at narkoselægen kunne stikke i mig.

Jeg kan ikke forklare hvor smerterne var henne, altså ligesom de andre kan sætte ord på som lænden osv, for mig var det hele maven, altså hele livmoderen jeg kunne mærke - det gjorde simpelthen så ondt all over. Jeg fik så epidural og jeg følte jeg kom i himlen. Indtil den ikke virkede mere og det gør den typisk ikke, når man når til at være 9 cm åben, sådan cirka. Så kom alle smerterne tilbage sammen med en seriøs gang kvalme grundet smerterne.

Men så kom pressefasen og den er faktisk meget nemmere at have med at gøre selvom det også gør så psykopatisk ondt, men idet at man her kan arbejde med smerten, så er det bare meget mere udholdeligt.

Og ja jeg er enig med hende der skriver, at havde man brækket min arm havde jeg ikke mærket det. Tænk på hvis man flækker under fødslen er det heller ikke noget man mærker - hvilket jo normalt nok lige ville kunne mærkes temmelig kraftigt

Og det skal lige siges at jeg har en høj smertetærskel og er egentlig rimelig hardcore. Men uha de veer der, da mødte jeg godt nok min overmand

Men det der er vildt er jo at selvom det er så sindssyge smerter og det er så voldsomt, at man slet ikke registrerer den tid man ligger der, så ved man jo at det betyder man snart møder sin lille baby. Og det gør at man bare kan det! Og endnu vildere er at ligeså snart baby er ude og kommer op til en -. så er alle smerter pist væk

Anmeld

15. juli 2014

Dorthe1986

Kommende mor skriver:

Tak for du sattet din beskrivelse ind

Jeg tænkte på 

er det ikk noget med at ikk alle oplever at vandet går? 

Nogle oplever kun at vandet går mens andre oplever at de få veer 

og nogle oplever at vandet går også få de veer

Nu blev jeg sat i gang fordi de troede jeg ikke havde noget videre fostervand tilbage, hvorend det så skulle være blevet af, men der kom altså intet vand, da hun prikkede hul på hinden. Det gjorde der tilgengæld da min søn kom ud, sammen med ham kom en ordentlig bølge vand - han havde bare presset det godt op Så her gik vandet efter barnet var ude

Anmeld

15. juli 2014

Aluka

ano14316 skriver:

Som den hardcore jm siger, er du i tvivl har du ikke veer...

Det sagde min søsters jordmoder også til min søster. Og få timer senere fødte hun.

Så hun var rent faktisk i tvivl om veer :/ 

Men ja, for mig var det fuldstændig som når jeg har mens, så jeg var også en smule i tvivl om det var "de rigtige", men mit vand var gået og de blev da også værre og værre. Og så var der ikke nogen tvivl 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.