Kommende mor skriver:
Tak for du sattet din beskrivelse ind
Jeg tænkte på
er det ikk noget med at ikk alle oplever at vandet går?
Nogle oplever kun at vandet går mens andre oplever at de få veer
og nogle oplever at vandet går også få de veer
Vandet går altid på et eller andet tidspunkt.... om ikke andet sørger JM for at det går.
Men det er rigtigt at der er forskel på hvordan fødslen starter - enten med veer (oftest) eller med vandafgang. 
Jeg synes smerterne er ekstremt svære at beskrive. Jeg var bestemt ikke i tvivl da jeg først fik veer. De første par timer var det sådan ok til at holde ud - men derefter gjorde det mere ondt end noget jeg før har prøvet. Jeg fik så også vestorm, så jeg fik ikke den der pause ind i mellem til lige at puste ud.
Jeg synes ikke helt de smerter jeg havde kan sammenlignes med menssmerter. De sad mest i lænden men trak også ned i lår og til sidst også om foran.
Min fødsel endte i akut kejsersnit - og nogle af de smerter jeg oplevede derefter vil jeg betegne som tæt på lige så slemme som veerne - måske endda værre, da det var i meget længere tid og imens jeg skulle nyde min datter.
Nu går jeg så og venter på at skulle få veer igen (40+1) og jeg er spændt på om det vil føles ligesådan denne gang.
Det er ikke til at sige hvordan du vil opleve det - men du kan nok godt satse på at det gør ROCKER ondt. Men der kommer det mest fantastiske ud af det. Og det er lidt som om at man glemmer smerten kort tid efter.... måske derfor det er så svært at beskrive den?? 
Anmeld