Hvordan føles det at have veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

Trekløver(:

Kommende mor skriver:

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Det er en smerte som ikke kan forklares rigtigt. Man kan ikke sætte sig ind i det før man har prøvet det. Det gør bare rocker ondt, og bagefter føler man sig som den sejeste i hele verden. Jeg havde gjort det igen i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

*Mor Til Albert*

Kommende mor skriver:

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Er selv førstegangsgravid og vil lige indskyde en bemærkning; det er individuelt, hvordan at mennesket opfatter smerter.

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
*Heidi* skriver:

Er selv førstegangsgravid og vil lige indskyde en bemærkning; det er individuelt, hvordan at mennesket opfatter smerter.

Det er også rigtigt

men tænker du ikk selv på hvor stor smerte er det endelig at føde? 

Og forresten hvor langt henne er du?

Anmeld

14. juli 2014

san

Jeg fødte i torsdags for mig var det meget kraftige mins smerter, som sad i lænden og maven, og jo mere jeg åbnet mig, jo kraftigere blev smerterne ... Men ja det gør ondt, men kunne gøre det igen imorgen.. Held og lykke til dig.. 

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
san skriver:

Jeg fødte i torsdags for mig var det meget kraftige mins smerter, som sad i lænden og maven, og jo mere jeg åbnet mig, jo kraftigere blev smerterne ... Men ja det gør ondt, men kunne gøre det igen imorgen.. Held og lykke til dig.. 

Årh tillykke med den lille ny og veloverstået fødsel 

Og jo tak 

Er både spændt skræmt men glæder mig bestemt også til at prøve det og ikk mindst se vores lille vidunder snart

Anmeld

14. juli 2014

HKMK86

Jeg indsætter lige beskrivelsen fra min "fødsels-dagbog" af, hvordan opstartveer føles... 

"Starter som menssmerter, intensiveres langsomt og spreder sig til lænd mens maven spænder op. På toppen gør det mega ondt i lænd og nederst i mave. Varer lige nogle sekunder. Veen aftager så langsomt og man kan trække vejret normalt igen. Imellem veerne er der ingen smerter"

Efterhånden blev de selvfølgelig værre, og da vandet gik, havde jeg voldsom vestorm i 5 timer, indtil trolden var ude. Husker det som, at det gjorde sindssygt ondt i lænd og strakte sig ned i lårene... Man kan INTET gøre udover bare at acceptere smerten og arbejde med vejtrækning undervejs.. men man klarer det....

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
HKMK86 skriver:

Jeg indsætter lige beskrivelsen fra min "fødsels-dagbog" af, hvordan opstartveer føles... 

"Starter som menssmerter, intensiveres langsomt og spreder sig til lænd mens maven spænder op. På toppen gør det mega ondt i lænd og nederst i mave. Varer lige nogle sekunder. Veen aftager så langsomt og man kan trække vejret normalt igen. Imellem veerne er der ingen smerter"

Efterhånden blev de selvfølgelig værre, og da vandet gik, havde jeg voldsom vestorm i 5 timer, indtil trolden var ude. Husker det som, at det gjorde sindssygt ondt i lænd og strakte sig ned i lårene... Man kan INTET gøre udover bare at acceptere smerten og arbejde med vejtrækning undervejs.. men man klarer det....

Tak for du sattet din beskrivelse ind

Jeg tænkte på 

er det ikk noget med at ikk alle oplever at vandet går? 

Nogle oplever kun at vandet går mens andre oplever at de få veer 

og nogle oplever at vandet går også få de veer

Anmeld

14. juli 2014

Isabella_mor

man er ikke i tvivl, og man kan ikke holde ud enten at stå, sidde eller ligge ned imens, man kan mærke at man har behov for at trække vejret på en eller flere bestemte måder for at komme igennem det..

(for mig var det ind gennem næsen og ud gennem munden stille og roligt) 

men det starter so oftest som en murren, man får ondt i maven og man kan mærke at maven suger ind og bliver hård. 

Anmeld

14. juli 2014

Frk.S

Kommende mor skriver:

Tak for du sattet din beskrivelse ind

Jeg tænkte på 

er det ikk noget med at ikk alle oplever at vandet går? 

Nogle oplever kun at vandet går mens andre oplever at de få veer 

og nogle oplever at vandet går også få de veer

Vandet går altid på et eller andet tidspunkt.... om ikke andet sørger JM for at det går.

Men det er rigtigt at der er forskel på hvordan fødslen starter - enten med veer (oftest) eller med vandafgang.

Jeg synes smerterne er ekstremt svære at beskrive. Jeg var bestemt ikke i tvivl da jeg først fik veer. De første par timer var det sådan ok til at holde ud - men derefter gjorde det mere ondt end noget jeg før har prøvet. Jeg fik så også vestorm, så jeg fik ikke den der pause ind i mellem til lige at puste ud.

Jeg synes ikke helt de smerter jeg havde kan sammenlignes med menssmerter. De sad mest i lænden men trak også ned i lår og til sidst også om foran.

Min fødsel endte i akut kejsersnit - og nogle af de smerter jeg oplevede derefter vil jeg betegne som tæt på lige så slemme som veerne - måske endda værre, da det var i meget længere tid og imens jeg skulle nyde min datter.

Nu går jeg så og venter på at skulle få veer igen (40+1) og jeg er spændt på om det vil føles ligesådan denne gang.

Det er ikke til at sige hvordan du vil opleve det - men du kan nok godt satse på at det gør ROCKER ondt. Men der kommer det mest fantastiske ud af det. Og det er lidt som om at man glemmer smerten kort tid efter.... måske derfor det er så svært at beskrive den??

Anmeld

14. juli 2014

AnnaK89

Hmm jeg har nok en lidt anden mening end de fleste.
Jeg synes ikke det gjorde så vanvittig ondt og jeg kunne sagtens være totalt ovenpå lige indtil jeg skulle presse, hvor det jo altså gør ondt at presse den baby ud. Og min anden fødsel tog altså kun 3 timer fra start til slut, så der har alligevel været tryk på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.