Hvordan føles det at have veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

AnthonsMor

Kommende mor skriver:

Hey  

jeg er førstegangs gravide med temin om ca 2 uger 

og jo tættere jeg kommer jo mere tænker jeg på fødslen. 

Så vil lige spørger jer søde damer kan en af jer fortælle/forklar hvordan veer føles? Hvis man altså kan forklar det?

Jeg blev sat i gang 12 dage over tid, og det startede ud med mens smerter, når de normalt er slemme.. Også stille og roligt blev smerten værre, indtil det blev til rigtige veer!

Og hos mig føltes de som om hele mit underliv blev revet fra hinanden.. Jeg er utrolig dårlig til at håndtere den slags smerter, så det har garanteret gjort meget mere ondt på mig end det gør på så mange andre

Det gør allerhelveds ondt, men det er også en livsbekræftende følelse.. Selvom jeg lå med veer i 20 timer, 8 af dem var presseveer og ventede i 3½ timer på bedøvelse, så var jeg jo glad lige bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

L&V

Kommende mor skriver:

Okay. 

Altså så veer er ubeskrivelig hård smerte. 

Hvordan er smerterne når man er i gang med at føde barnet?

Ja..

Som at få revet hele sit underliv ud med en sløv ske.. 

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Janey skriver:

Jeg vil sige det sådan, at de fleste er ikke i tvivl. Jeg var i starten meget i tvivl, og alligevel kom vores datter 4 timer senere. Jeg havde "veer" i 8 timer, men de første 4 timer var jeg sikker på, at det var plukveer. Det var først da det gik op for mig, hvor regelmæssige de var, at jeg ringede til fødegangen. Mit vand gik 2½ time, før vores datter kom til Verden, og det var først der, det begyndte at gøre rigtig ondt (som i voldsomt "få mig på det sygehus så jeg kan få noget til smerterne!", hvilket jeg så ikke kunne få da jeg allerede var kommet til pressefasen ). Og det er altså ikke fordi, jeg har en høj smertetærskel.

Så du siger at det faktisk kan ske i få tilfælde at man er i tvivl selvom man er gået i fødsel?

Anmeld

14. juli 2014

Soffy27

Veer gør så ondt at du kan blive syet i skeden og mellemkød bagefter uden bedøvelse og det er ingenting i forhold til.. Hehe
Men vi gør det sjovt nok igen og igen.. ved min sidste fødsel lovede jeg min kæreste midt i fødslen at jeg aldrig vil spørge efter et barn mere (han spurgte om han kunne få det på skrift) Men en uge efter var jeg allerede klar til at føde igen hvis det skulle Være.. det er fantastisk at føde og du kommer ind i din helt egen trance-tilstand.. Men jo - det gør f****** ondt - Men er bare det hele værd..
Vil lige tilføje at jeg ved begge fødslerhar benyttet en ilt-maske som har hjulpet mig utrolig meget med at kontrollere vejrtrækningen. . Pøj pøj med det

Anmeld

14. juli 2014

Jj1709

Kommende mor skriver:

Serøst?? Og undskyld men du mener ikk du selv overdriver? 

Altså at det er så smertefulde?

Ja seriøst.. Nej det synes jeg bestemt ikke!!  

Men fordi jeg havde så sindssygt mange smerter, er det ikke sikkert du får det, eller jo, men det kan være du oplever dem anderledes, og at din krop er bedre til at takle det end min var.. Man kan ikke sammenligne 2 fødsler  

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
Soffy27 skriver:

Veer gør så ondt at du kan blive syet i skeden og mellemkød bagefter uden bedøvelse og det er ingenting i forhold til.. Hehe
Men vi gør det sjovt nok igen og igen.. ved min sidste fødsel lovede jeg min kæreste midt i fødslen at jeg aldrig vil spørge efter et barn mere (han spurgte om han kunne få det på skrift) Men en uge efter var jeg allerede klar til at føde igen hvis det skulle Være.. det er fantastisk at føde og du kommer ind i din helt egen trance-tilstand.. Men jo - det gør f****** ondt - Men er bare det hele værd..
Vil lige tilføje at jeg ved begge fødslerhar benyttet en ilt-maske som har hjulpet mig utrolig meget med at kontrollere vejrtrækningen. . Pøj pøj med det

Haha jo tak det lyder til jeg få brug for det

Anmeld

14. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Kommende mor skriver:

Så du siger at det faktisk kan ske i få tilfælde at man er i tvivl selvom man er gået i fødsel?

Ja det kan det, men jeg tror ikke, det er i ret mange tilfælde. Ud over mig er det kun en af mine øvrige veninder, der har oplevet, at det ikke gjorde særligt ondt før til sidst.

Anmeld

14. juli 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg var i tvivl om hvorvidt jeg havde veer eller ej indtil vi kørte op på Fødegangen første gang (blev sendt hjem og kom derop igen 6 timer senere). 

Ved mig var det kraftige smerter i lænden. Og da jeg fik en varmepude på anden gang vi kom op på fødegangen, så kunne jeg mærke smerterne foran som mindede om mens smerter. 

Men har hørt at det er forskelligt fra person til person om smerterne er foran, bagved eller begge steder. 

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4
Janey skriver:

Ja det kan det, men jeg tror ikke, det er i ret mange tilfælde. Ud over mig er det kun en af mine øvrige veninder, der har oplevet, at det ikke gjorde særligt ondt før til sidst.

Okay. 

Men ja ingen ved hvordan det bliver for netop lige mig indtil jeg selv oplever det

Anmeld

14. juli 2014

Love Angel

Mor til 4

Okay tusind tak for de skræmmende ord de damer

Ej tusind tak for svar og at forklaret mig det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.